• Anonym (Kryss i rutan)

Kvinnor utan sexfantasier?

Min fru har sagt att hon inte har några sexfantasier. Inga som helst. Har aldrig haft. Det finns inget inom det sexuella som hon tänker på eller skulle vilja testa. Allt är "bra som det är". När hon onanerar tänker hon aldrig på något speciellt. När vi har sex så finns det heller inget i hennes tankar som återkommer för att höja kåtheten. När det gäller sex är hon helt blank.

Så beskriver hon sig för mig. Jag har länge gått omkring och tänkt att det där nog inte stämmer utan att hon nog har fantasier som hon kanske inte vågar berätta om och istället håller för sig själv. Det hade i alla fall varit uppfriskande. Men nu är jag nog dessvärre införstådd med att hon inte har det. Hon är helt blank.

Så här är då min fråga till andra kvinnor här:
    Finns det någon annan kvinna här som är likadan som min fru? Som ändå kan tänka sig att ha sex då och då men aldrig tänker på sex. Inga fantasier, drömmar, önskemål osv? Aldrig någonsin. 

• Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?
  • New  Dawn
    Anonym (Less) skrev 2025-02-08 23:08:38 följande:

Nu har ju evolutionen gjort så att kvinnor oftast är kåta när de är nykära. 
    Mannen och oftast även kvinnan tror att det ska förbli så.
    Sedan när det gått några år, med kanske hus, barn och en djup kärlek, så kommer hennes verkliga sexdrift, eller brist på sexdrift fram. Då är man oftast så djupt sammanbundna och har ofta en djup kärlek och det är vääldigt svårt att lämna..
    Så man gör det män är bra på och fostrats till hela livet: Man biter ihop. Man biter ihop tills emaljen spricker..

Ibland är den där kärleken inte så djup, som man vill tro. 
    Man kanske missar att även annat blivit sämre. Sex blir kanske en tydlig sak, men det är ofta väldigt mycket annat. 

Jag tror att det finns ett problem i att tro att sex ska fungera på samma sätt efter många år.
    Jag tror ofta sexlivet måste anpassas, förändras, allt eftersom. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Lenny) skrev 2025-02-08 15:48:07 följande:
    Vad menar du?

Jag trodde att båda skulle gilla sex även efter förälskelsen, och ta ansvar för kärleken i hemmet och sängen. Och så har det blivit. Men du tänker att det är på något annat sätt?
    Vad pratar du om? Det var inte dig jag citerade. Jag har inte sagt ett ord om dig och din relation? Jag skrev om män som blir ihop med kvinnor som INTE gillar sex varken före, under eller efter nyförälskelsefasen. Det gäller alltså inte dig. Så nej, jag tänker inte att det skulle vara på nåt annat sätt. Jag tänker ingenting om din relation. Jag svarade en annan person om nåt helt annat. Varför känner du dig träffad? Jag förstår inte frågan alls? Du får vara vänlig och förtydliga din fråga om du vill ha svar. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 02:39:02 följande:

Hon saknar nog inte sexfantasie, men kanske hon fått känslan att det inte räknas eller är för trist att fantisera om vaniljsex. Jag fantiserar i princip enbart om att bli smekt och slickad på det sätt jag lättast kommer, det kan vara minne av en tidigare partner, eller någon man hoppas på.

Det här tror jag gäller många av oss kvinnor (nej, självklart inte alla). Att "vi" (=en del av oss) har fantasier men kanske inte om sånt som vi tror att män (generellt alltså) blir kåta av (ja, det är givetvis individuellt vad män blir låta av). Så "vi" (=fortfarande en del av oss och inte alla - vilken lättläst text det blir när man lägger brasklapp i varje mening, eller hur?) tänker kanske att våra fantasier inte är till nån hjälp när det gäller att "testa nya saker i sängen" (inte i alla sammanhang men det kan vara så i vissa situationer).

Obs! Nu generaliserar jag grovt!

Obs 2! Nej, Leffe Karlsson, 53, lastbilschaufför från Åkersberga, det är inte dig och din snubbe jag pratar om nu och inte din morsa eller kusin heller så du behöver inte känna dig träffad.

Obs 3! Jag pallar fan inte fler brasklappar nu så är folk idioter får de fan skylla sig själva. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Less) skrev 2025-02-08 23:08:38 följande:

Nu har ju evolutionen gjort så att kvinnor oftast är kåta när de är nykära. 
    Mannen och oftast även kvinnan tror att det ska förbli så.
    Sedan när det gått några år, med kanske hus, barn och en djup kärlek, så kommer hennes verkliga sexdrift, eller brist på sexdrift fram. Då är man oftast så djupt sammanbundna och har ofta en djup kärlek och det är vääldigt svårt att lämna..
    Så man gör det män är bra på och fostrats till hela livet: Man biter ihop. Man biter ihop tills emaljen spricker..

Givetvis förståt jag allt det där. Men det finns många trådar där män skriver att deras fruar inte var intresserade av sex under nyförälskelsefasen heller. Det är de männen jag syftar på. Vilket du hade förstått om du läst vad du svarade på (jättebra tips inför framtiden som underlättar för alla på forumet, jättesnällt om du kan tänka dig att prova det). 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Spik) skrev 2025-02-08 09:12:34 följande:

Många kvinnor i dag är mer asexuella och vissa även aromantiska och detta är bara början. 

Har du nån källa till ditt påstående? 
    Inte alla idoter!
  • Anonym (Less)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-09 16:48:41 följande:
    Givetvis förståt jag allt det där. Men det finns många trådar där män skriver att deras fruar inte var intresserade av sex under nyförälskelsefasen heller. Det är de männen jag syftar på. Vilket du hade förstått om du läst vad du svarade på (jättebra tips inför framtiden som underlättar för alla på forumet, jättesnällt om du kan tänka dig att prova det). 
    Har, vad jag minns, aldrig sett en sådan tråd.
    Ursäkta så hemskt mycket att jag inte hade tid att skriva det i mitt förra inlägg, men jag tror att det är ganska ovanligt att det går till på det sätt du beskrev.
    I de fall det faktiskt gör det, så får man ta hänsyn till att kärleken ofta är blind, samt att man ofta tror och hoppas på det bästa: -Det går nog till sig..
    Sedan finns det väl vissa som är desperata också, de kan inte få allt: Glad och tacksam är bättre än inget liksom.
    Personligen skulle jag aldrig inleda en relation om det inte blev sex vid första lägliga tillfälle.
    Och för att återgå till TS ämne: OM jag fick veta att hon aldrig har sexfantasier, eller onanerar så vore det röd flagg!!
  • Anonym (Jodå)

Jag tänker på sex varje dag lite sådär ospecifikt och övergripande.

Om jag råkar ha en crush på någon så tänker jag på hur himla snygg han är. Hur vissa män ser ut nakna kan jag också tänka på. Gruppsex med flera män kan också dyka upp i tankarna.  Eller så befinner jag mig i känslan bara när jag ligger med min man. Tycker man om någon/älskar man så vill man ge den mannen allt.

Men jag är en trogen person och skulle aldrig ge mig i kast med något jag fantiserar om. Fantasier är väldigt tryggt. Min egen värld som jag gärna behåller för mig själv. Fast skulle min man vilja veta så skulle jag ju kunna berätta.

TS- jag tycker lite synd om dig. Det verkar jättetråkigt att inte få den närheten tillsammans man behöver ibland.

• Anonym (S)

Sex är grymt överskattat. Har jag kommit på med åren. Att fantisera är otroligt patetiskt och det är bara de utan liv som håller på med sånt trams. Onanera likaså, fy fan vad löjligt! Skaffa en tillräcklig partner istället! Men de flesta män tror och hävdar att sex är ett lika starkt livsuppehållande behov som syre och mat. Jävel vad ni skulle behöva känna på vad livet går ut på, på riktigt! Man önskar att man vore man ibland, vars liv går ut på hur och vem man ska doppa kuken i idag, för att det ska vara en meningsfull dag! Allt annat är liksom bara borta! Men ni kanske växer upp ni också en dag. Man kan ju hoppas.....

• Ezmeraldah
    Anonym (Less) skrev 2025-02-09 20:34:42 följande:
    Har, vad jag minns, aldrig sett en sådan tråd.
    Ursäkta så hemskt mycket att jag inte hade tid att skriva det i mitt förra inlägg, men jag tror att det är ganska ovanligt att det går till på det sätt du beskrev.
    I de fall det faktiskt gör det, så får man ta hänsyn till att kärleken ofta är blind, samt att man ofta tror och hoppas på det bästa: -Det går nog till sig..
    Sedan finns det väl vissa som är desperata också, de kan inte få allt: Glad och tacksam är bättre än inget liksom.
    Personligen skulle jag aldrig inleda en relation om det inte blev sex vid första lägliga tillfälle.
    Och för att återgå till TS ämne: OM jag fick veta att hon aldrig har sexfantasier, eller onanerar så vore det röd flagg!!
    Oavsett vilka trådar du sett - eller om jag fantiserat ihop dessa trådar - så svarade du på nåt helt annat än det jag skrev. Du hade uppenbarligen tid att skriva en lång rant om nåt helt annat. Så det är bra att du ber om ursäkt. Om du har ont om tid så läs först och svara på det som står så underlättar det för alls. 
    Kärleken är blind, ja, det är just det jag är ute efter. Tror och hoppas - ja, antagligen (big time!). Jag tyckte att det var intressant att lyfta varför män - som jag upplever det - ofta blir så kära i kvinnor som inte gillar sex. Jag tänker att det handlar om hora-madonna-komplex i kombination med förvrängd självbild. De vill ha en oskyldig och ren kvinna och tänker att de med sin storhet ska väcka hennes lust och förvandla oskuld till sexgudinna. Det är min teori. Du använder lite andra ord men du verkar inne på samma spår... Desperation och bättre än inget ja, så kan det naturligtvis också vara. Men då kanske man får stå sitt kast och man kanske inte behöver bli så förvånad över att sexlivet inte blomstrar... 
  • Anonym (Lenny)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-09 16:31:44 följande:
    Vad pratar du om? Det var inte dig jag citerade. Jag har inte sagt ett ord om dig och din relation? Jag skrev om män som blir ihop med kvinnor som INTE gillar sex varken före, under eller efter nyförälskelsefasen. Det gäller alltså inte dig. Så nej, jag tänker inte att det skulle vara på nåt annat sätt. Jag tänker ingenting om din relation. Jag svarade en annan person om nåt helt annat. Varför känner du dig träffad? Jag förstår inte frågan alls? Du får vara vänlig och förtydliga din fråga om du vill ha svar. 
    Jag vet att det inte var mig du citerade. Du skrev att "ja, vad trodde de"? Som om det vore självklart att en kvinna som visar föga intresse från början kommer att fortsätta med det hela livet. Det går att förändras, att ta ansvar.
  • Anonym (Förnuftig)
    Anonym (S) skrev 2025-02-09 23:52:33 följande:

Jävel vad ni skulle behöva känna på vad livet går ut på, på riktigt! Man önskar att man vore man ibland, vars liv går ut på hur och vem man ska doppa kuken i idag, för att det ska vara en meningsfull dag! Allt annat är liksom bara borta! Men ni kanske växer upp ni också en dag. Man kan ju hoppas.....

Så vad är det livet går ut på? Du verkar ju veta? Annars är intrycket jag får av ditt inlägg att din visdom verkar vara begränsad till svordomar och prat om kukar i största allmänhet?
  • New  Dawn
    Anonym (Less) skrev 2025-02-09 20:34:42 följande:
    Nu spelar det så klart ingen roll att du hade dissat mig, men jag undrar ändå... Varför är hennes personliga sexliv viktigt. 

Det kan ju vara så att hon onanerar och fantiserar, men inte vill ha sex med dig.

Jag varken onanerar eller fantiserar. Jag föredrar nämligen sex. Jag har förstått, här på familjeliv, att de flesta män tycker det är otroligt tråkigt.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Helle)
    Anonym (S) skrev 2025-02-09 23:52:33 följande:

Sex är grymt överskattat. Har jag kommit på med åren. Att fantisera är otroligt patetiskt och det är bara de utan liv som håller på med sånt trams. Onanera likaså, fy fan vad löjligt! Skaffa en tillräcklig partner istället! Men de flesta män tror och hävdar att sex är ett lika starkt livsuppehållande behov som syre och mat. Jävel vad ni skulle behöva känna på vad livet går ut på, på riktigt! Man önskar att man vore man ibland, vars liv går ut på hur och vem man ska doppa kuken i idag, för att det ska vara en meningsfull dag! Allt annat är liksom bara borta! Men ni kanske växer upp ni också en dag. Man kan ju hoppas.....

Helt fel. Fantasier kan lika gärna vara planering och riktigt bra sex kan ge mig mer njutning än åtminstone alla legala droger, i flera timmar efteråt.

Vad är roligare än att upptäcka en ny partner och tänka på hur och var vi skulle kunna ha sex? Att bygga upp förväntan, byta drömmar med varandra, att se fram emot att ses på ett hemligt ställe, upptäcka alla små tricks som den andre kan ta till.

Du har nog missat något här, och det är lite synd tycker jag.
  • Anonym (Less)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-10 02:04:25 följande:
    Oavsett vilka trådar du sett - eller om jag fantiserat ihop dessa trådar - så svarade du på nåt helt annat än det jag skrev. Du hade uppenbarligen tid att skriva en lång rant om nåt helt annat. Så det är bra att du ber om ursäkt. Om du har ont om tid så läs först och svara på det som står så underlättar det för alls. 
    Kärleken är blind, ja, det är just det jag är ute efter. Tror och hoppas - ja, antagligen (big time!). Jag tyckte att det var intressant att lyfta varför män - som jag upplever det - ofta blir så kära i kvinnor som inte gillar sex. Jag tänker att det handlar om hora-madonna-komplex i kombination med förvrängd självbild. De vill ha en oskyldig och ren kvinna och tänker att de med sin storhet ska väcka hennes lust och förvandla oskuld till sexgudinna. Det är min teori. Du använder lite andra ord men du verkar inne på samma spår... Desperation och bättre än inget ja, så kan det naturligtvis också vara. Men då kanske man får stå sitt kast och man kanske inte behöver bli så förvånad över att sexlivet inte blomstrar... 

Kan du länka till en (1) sådan tråd som du säger är så vanlig? Alltså där en man medvetet valt en kvinna som inte    gillar sex, och sedan beklagat sig över detta.

• Anonym (Less)
    New Dawn skrev 2025-02-17 15:33:58 följande:
    Nu spelar det så klart ingen roll att du hade dissat mig, men jag undrar ändå... Varför är hennes personliga sexliv viktigt. 

Det kan ju vara så att hon onanerar och fantiserar, men inte vill ha sex med dig.

Jag varken onanerar eller fantiserar. Jag föredrar nämligen sex. Jag har förstått, här på familjeliv, att de flesta män tycker det är otroligt tråkigt.

Nu menade jag, som jag skrev ovanför där du citerade ifrån, att jag skulle vara väldigt tveksam till att inleda en relation med en kvinna som aldrig onanerar, eller fantiserar..
    Problemet är bara att sånt pratar man normalt inte om, framförallt innan man har en relation!

Orsaken är att jag själv har en jämn och stark drift, som behöver tillfredsställas regelbundet oavs yttre faktorer. Om man då har en längre relation med en kvinna som, efter att förälskelsefasen ebbat ut, bara har en lust som hela tiden måste väckas på något sätt, så är det upplagt för gnissel i relationen. 
    Sedan vill jag gärna att vi även ska se sex som en gemensam hobby, som vi kan planera och fantisera om.

• New  Dawn
    Anonym (Less) skrev 2025-02-17 22:18:12 följande:

Nu menade jag, som jag skrev ovanför där du citerade ifrån, att jag skulle vara väldigt tveksam till att inleda en relation med en kvinna som aldrig onanerar, eller fantiserar..
    Problemet är bara att sånt pratar man normalt inte om, framförallt innan man har en relation!

Orsaken är att jag själv har en jämn och stark drift, som behöver tillfredsställas regelbundet oavs yttre faktorer. Om man då har en längre relation med en kvinna som, efter att förälskelsefasen ebbat ut, bara har en lust som hela tiden måste väckas på något sätt, så är det upplagt för gnissel i relationen. 
    Sedan vill jag gärna att vi även ska se sex som en gemensam hobby, som vi kan planera och fantisera om.

Jag har också en jämn stark drift, som behöver tillfredsställas regelbundet oavsett yttre faktorer. Det har inget med onani eller fantasier att göra. Som sagt, jag har hellre sex. 

Men ja, ang det andra stycket om det är viktigt att "fantisera" tillsammans,, och ha sex som hobby (vad nu det innebär) är det ju viktigt att kvinnan har fantasier.
    Lite nyfiken bara, vad tex är det som du tänker dig att ni ska fantisera om? Är det typ att ha sex med andra, Bdsm eller liknade...? 
  • Anonym (Less)
    New Dawn skrev 2025-02-18 02:31:14 följande:
    Jag har också en jämn stark drift, som behöver tillfredsställas regelbundet oavsett yttre faktorer. Det har inget med onani eller fantasier att göra. Som sagt, jag har hellre sex. 

Men ja, ang det andra stycket om det är viktigt att "fantisera" tillsammans,, och ha sex som hobby (vad nu det innebär) är det ju viktigt att kvinnan har fantasier.
    Lite nyfiken bara, vad tex är det som du tänker dig att ni ska fantisera om? Är det typ att ha sex med andra, Bdsm eller liknade...? 
    Och hur tillfredsställer du den jämna, starka driften om du är singel?🤔 
    Naturligtvis har man ju hellre sex med en partner, men jag menade ju i det fall man inte har någon, eller man är ifrån varandra, eller inte i synk..
    Fantasier behöver inte vara annat än vardagssex: tex att på lördag vill jag att vi skaffar barnvakt. Men ännu roligare om man kan bygga upp en erotisk stämning typ: Vi tar båten till den där stranden där ingen kommer ..utom vi!
    Eller att gemensamt beställa och prova en sexleksak.
  • New  Dawn
    Anonym (Less) skrev 2025-02-18 06:57:38 följande:
    Och hur tillfredsställer du den jämna, starka driften om du är singel?🤔 
    Naturligtvis har man ju hellre sex med en partner, men jag menade ju i det fall man inte har någon, eller man är ifrån varandra, eller inte i synk..
    Fantasier behöver inte vara annat än vardagssex: tex att på lördag vill jag att vi skaffar barnvakt. Men ännu roligare om man kan bygga upp en erotisk stämning typ: Vi tar båten till den där stranden där ingen kommer ..utom vi!
    Eller att gemensamt beställa och prova en sexleksak.
    Okej, så hon behöver alltså inte onanera eller fantisera när ni blivit ett par. 

Jo, när jag varit singel har jag onanerat. (fast när jag onanerar fokuserar jag på känslan, jag fantiserar inte)

Jag/vi har inget behov av att fantisera, men ibland behöver vi planerar lite. Tex kan vardag och jobb göra att vi går om varandra och har mindre tid. Då behöver vi halvplanera lite.
    Fortfarande måste det vara lite öppet, för man vet ju inte riktigt hur det blir. 

Vi gör andra utflykter tillsammans , (sådant man inte kan göra hemma) och det är mycket mer berikande, för oss, men att vi trivs, hittar på saker, har kul ihop, och gör saker som båda tycker mycket om, påverkar relationen och sexlivet sekundärt. När man trivs med varandra, är nära mentalt, får man lättare lust för varandra. Det är långt mer viktigt för sexlivet än "fantasier", för oss.

Vi köpte en del leksaker ett tag, men jag tycker det är väldigt överskattat. Det är absolut inget som berikat vårat sexliv. Visst, just då tyckte vi det var lite kul, men det gick över. 
Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?