• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Anonym (Lyrka)

Tack för all omtanke! Fick ett ultraljud igårförmiddags och allt såg bra ut. De såg ingen blödning på varken gynundersökningen eller på ultraljudet. Nämnde att moderkakan ev är lite för långt ner. Nu i eftermiddag fick jag dock en ny blödning, inte lika stor men ändå. Orolig igen? åh! Att det inte bara kan få vara bra. Har ju liksom inte gjort något speciellt? Får väl ringa imorgon igen. 

• Björkskogen
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-05-06 17:56:31 följande:

Tack för all omtanke! Fick ett ultraljud igårförmiddags och allt såg bra ut. De såg ingen blödning på varken gynundersökningen eller på ultraljudet. Nämnde att moderkakan ev är lite för långt ner. Nu i eftermiddag fick jag dock en ny blödning, inte lika stor men ändå. Orolig igen? åh! Att det inte bara kan få vara bra. Har ju liksom inte gjort något speciellt? Får väl ringa imorgon igen. 

tänker att det ändå va en mindre blödning nu senare och allt såg bra ut alldeles nyss. Det kan ju komma från moderkakan eller tappen. 

Jag fick en ny mindre blödning(hade ju en i v6+5) direkt efter kub ultraljudet och gick över samma kväll. Hon fick va lite hårdhänt med sonden för jag har flera myom som va ivägen för bebis. Tänkte att det va därför och jag har en doppler så kunde ju höra hjärtljuden så kände mig ändå lugn. 
    Skulle ju kunna va nåt sånt som hände dig oxå nu. 

Men jag håller med, det får aldrig vara bra lixom. 

Apropå myomen, de såg ju på tidiga ultraljudet vid första blödningen i v6+5 att de fanns.
    Så de mättes på kub och jag har 5 rätt stora myom som är över 6 cm de flesta. Hört flera, både bm och läk på gyn, fundera över om det kanske blir ett snitt istället. De har ju sett rätt skeptiska ut när vi pratat om det 😅
    Ska träffa läkare i samband med rul så får jag se vad de säger. Gissar iaf att det blir fler ul framöver. 
  • Väntarpå4an
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-05-06 17:56:31 följande:

Så skönt att höra att allt såg bra ut❤️
  • Annisennn

Gjort TUL idag eftersom bebisen var så liten vid KUB. Blev bakflyttad en gång till så nytt BF 3/11.
    Men tycker inte alls det stämmer in med mina beräkningar eftersom jag både tempat och tagit ägglossningstest. Enligt nya BF skulle ägglossning skett endast 6-7 dagar innan jag fick plus på stickan, vilket inte alls känns logiskt.

• Anonym (Äntligen planera bebis)

Hej

Verkar inte många som är aktiv i denna forum
    Skrivs ni o aktiv mer i Facebook istället o denna glöms bort 😊

Nu fått tid för rutin Ul den 27 maj 😊 längtar 2 veckor kvar o så segt bara vänta in dagen kommer 🥰
    Är i veck 20 19+5 o aldrig fått så här sent menmen fått tid iaf, plus fått tid för speciel mödravården oxå för samtal strax efter Ul 

• Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-05-13 15:33:16 följande:

Hej

Verkar inte många som är aktiv i denna forum
    Skrivs ni o aktiv mer i Facebook istället o denna glöms bort 😊

Nu fått tid för rutin Ul den 27 maj 😊 längtar 2 veckor kvar o så segt bara vänta in dagen kommer 🥰
    Är i veck 20 19+5 o aldrig fått så här sent menmen fått tid iaf, plus fått tid för speciel mödravården oxå för samtal strax efter Ul 

Hej :)

Ja jag tror fb är mer aktiv. Men går in här lite då o då för att kolla om nån skrivit 😊
    Jag har också rul men 28 Maj dock är jag nu i v.17+5. Så segt att vänta känns som en evighet dit. 
    Väntarpå4an skrev 2025-05-13 18:26:06 följande:
    Hej :)

Ja jag tror fb är mer aktiv. Men går in här lite då o då för att kolla om nån skrivit 😊
    Jag har också rul men 28 Maj dock är jag nu i v.17+5. Så segt att vänta känns som en evighet dit. 
    Hej, skulle någ tror de 😊 skriver här mer I Facebook så får svar ibland iaf 😊

Jag är idag oxå 17+5, skrev fel, kommer vara 19+5 då den 27:e 🤗😊

Tänk vi är beräknad samma datum 😊
    Tycker går lite fortare än tidigare av graviditeten, tänk vi snart gått halvtid av graviditeten 🥰

Får se om bebisen vill vissa sig bra denna gång o kanske tar reda på könet om vill vissa för mamma, sambon vill inte veta men tror jag får hålla hemlis för honom även om jag vet, tror inte kommer kunna hålla mig för inte få veta, har allt alltid kolla kön 😊 varit rätt varje gång ❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-05-13 21:56:15 följande:
    Hej, skulle någ tror de 😊 skriver här mer I Facebook så får svar ibland iaf 😊

Jag är idag oxå 17+5, skrev fel, kommer vara 19+5 då den 27:e 🤗😊

Tänk vi är beräknad samma datum 😊
    Tycker går lite fortare än tidigare av graviditeten, tänk vi snart gått halvtid av graviditeten 🥰

Får se om bebisen vill vissa sig bra denna gång o kanske tar reda på könet om vill vissa för mamma, sambon vill inte veta men tror jag får hålla hemlis för honom även om jag vet, tror inte kommer kunna hålla mig för inte få veta, har allt alltid kolla kön 😊 varit rätt varje gång ❤️
    Jag skrev helt galet 🤣 jag är i v.17+0 idag så gick in i v.18. Men ändå snart halvtid. Känns helt sjukt. Hoppas att tiden går ännu snabbare efter v.20

Vi fick reda på att vi väntar en liten pojke i v.11 💙 jag är för nyfiken för att vänta😊

Ännu en dag mindre till tisdag för Rul för min del 🤗 längtar få se bebisen igen 🤗
    Hoppas jag får behålla samma datum o inte blir tillbaka flyttad  eller så 😊
    Så nyfiken vad vi kommer bli en pojke eller flickq men lika glad än det blir 🥰

Har alla börja fundera på namn? 

Jag har lättare med flicknamn än pojknamn så vad era favoriter namn? 😊

• Björkskogen
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-05-25 19:48:05 följande:

Ännu en dag mindre till tisdag för Rul för min del 🤗 längtar få se bebisen igen 🤗
    Hoppas jag får behålla samma datum o inte blir tillbaka flyttad  eller så 😊
    Så nyfiken vad vi kommer bli en pojke eller flickq men lika glad än det blir 🥰

Har alla börja fundera på namn? 

Jag har lättare med flicknamn än pojknamn så vad era favoriter namn? 😊

Jag har på torsdag nästa vecka. Längtar ihjäl mig 😂 
    Ska även träffa läkare direkt efter ultraljudet för diskussion kring myomen jag har. Kanske blir snitt pga dem om de är bökigt till, tror iaf att jag får fara på fler ul innan bbfför att checka läget på myomen 😅 

Jag blev flyttad en dag till det bättre på kub, från 30 till 29. 

Vi har både flick och pojknamn klara. Hoppas vi får reda på kön på ul nästa vecka. Antingen en Svea eller en Elliot 🥰 
  • Mirrorball

Liten update! Hade RUL förra veckan som gick bra. Väntar en liten pojke ???? Nu ska man komma på ett bra namn och framförallt komma överens med sambon. 

Är mer aktiv i facebook-gruppen numera. 

• milla37

Jag har skicka in på Facebook nu för förfrågan 

Min ultraljud gick jätte bra igår
    Väntar en pojke med samma datum 15 oktober 

Speciell mödravården gick jätte bra oxå 🥰

Moderkaka framväg så blir extra Ul i vecka 32 hur den ligger begrund av tidigare snittad 2015 
    Tillväxt Ul oxå o sen extra Ul v37 oxå, har en dödfött barn 2012 o kommer inte få gå övertid heller så låter så bra plan för min del denna graviditeten 😊

Många pojkar i detta år 😊 
    Min bror väntar oxå pojke i augusti ❤️

• Björkskogen

Hey Girls! Hoppas allt är bra och ni får känna er hyfsat bra nu. 

Träffade läkare efter RUL igår och kommer med största sannolikhet få ett planerat snitt pga hur myomen sitter. Har en som sitter alldeles vid livmodertappen så det blir för trångt när bebis ska ut. 
    Då de är flera och stora så kommer jag även få gå på flera tillväxt-ultraljud framöver. Myomen kan tydligen sno blodtillförsel som bebis hade behövt och kan där med sluta växa som den ska. RUL såg iaf bra ut och den växer som den ska än så länge 🥰 det blir en liten flicka ❤️ 

Så nu får jag försöka ställa in mig på snitt istället efter 4 vaginala förlossningar 👀 lite nervös. 

• milla37
    Björkskogen skrev 2025-06-06 19:33:05 följande:

Hey Girls! Hoppas allt är bra och ni får känna er hyfsat bra nu. 

Träffade läkare efter RUL igår och kommer med största sannolikhet få ett planerat snitt pga hur myomen sitter. Har en som sitter alldeles vid livmodertappen så det blir för trångt när bebis ska ut. 
    Då de är flera och stora så kommer jag även få gå på flera tillväxt-ultraljud framöver. Myomen kan tydligen sno blodtillförsel som bebis hade behövt och kan där med sluta växa som den ska. RUL såg iaf bra ut och den växer som den ska än så länge 🥰 det blir en liten flicka ❤️ 

Så nu får jag försöka ställa in mig på snitt istället efter 4 vaginala förlossningar 👀 lite nervös. 

Hej, härligt att RUL gick bra även med detta med planerad snitt ❤️ 

Jag kommer oxå få extra kontroll v32 begrund av snittad o min Moderkaka ligger framväg o kan oxå bli snittad om inte vävnad växer i snittet o så kan Moderkaka ligga ivägen oxå tyvärr,

jag vill inte bli snittad för var hemsk upplevdes för min del för blir akutsnitt för mig, är lite annorlunda upplevelse än att det är planerat
    O vill inte skrämma dig men planerat snitt är ännu bättre skulle jag tro 😊😊

Härligt med en liten flicka 😊 för min del blir en liten pojke 
  • Annisennn

Spännande att höra det ni tar upp.
    Har också moderkaka i framvägg och har tidigare snitt.
    Ska göra TUL i vecka 34 men de sa aldrig anledningen. Har en annan underliggande sjukdom med som jag gjort TUL för innan.

Har varit med om både urakut snitt och vaginal förlossning,  bägge slutade med kirurgi och komplikationer och inläggning på sjukhus. Spännande att se hur denna gång blir :)

• Björkskogen

V 24+3 idag! Tiden springer. Imorgon blir det första tillväxt-ultraljudet men liten är sprallig och stark. Tror det går bra imorgon 🥰 

Mår annars helt okej, inga större fel på mig just nu och därtill semester. Dock typ 28-30 grader varmt här i norr så det blir en hel del vila 😅 

Svar på tråden BF Oktober 2025