BF Oktober 2025
Hej
Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot!
Och grattis allihopa!
Hej
Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot!
Och grattis allihopa!
Tack för all omtanke! Fick ett ultraljud igårförmiddags och allt såg bra ut. De såg ingen blödning på varken gynundersökningen eller på ultraljudet. Nämnde att moderkakan ev är lite för långt ner. Nu i eftermiddag fick jag dock en ny blödning, inte lika stor men ändå. Orolig igen? åh! Att det inte bara kan få vara bra. Har ju liksom inte gjort något speciellt? Får väl ringa imorgon igen.
Tack för all omtanke! Fick ett ultraljud igårförmiddags och allt såg bra ut. De såg ingen blödning på varken gynundersökningen eller på ultraljudet. Nämnde att moderkakan ev är lite för långt ner. Nu i eftermiddag fick jag dock en ny blödning, inte lika stor men ändå. Orolig igen? åh! Att det inte bara kan få vara bra. Har ju liksom inte gjort något speciellt? Får väl ringa imorgon igen.
Gjort TUL idag eftersom bebisen var så liten vid KUB. Blev bakflyttad en gång till så nytt BF 3/11.
Men tycker inte alls det stämmer in med mina beräkningar eftersom jag både tempat och tagit ägglossningstest. Enligt nya BF skulle ägglossning skett endast 6-7 dagar innan jag fick plus på stickan, vilket inte alls känns logiskt.
Hej
Verkar inte många som är aktiv i denna forum
Skrivs ni o aktiv mer i Facebook istället o denna glöms bort 😊
Nu fått tid för rutin Ul den 27 maj 😊 längtar 2 veckor kvar o så segt bara vänta in dagen kommer 🥰
Är i veck 20 19+5 o aldrig fått så här sent menmen fått tid iaf, plus fått tid för speciel mödravården oxå för samtal strax efter Ul
Hej
Verkar inte många som är aktiv i denna forum
Skrivs ni o aktiv mer i Facebook istället o denna glöms bort 😊
Nu fått tid för rutin Ul den 27 maj 😊 längtar 2 veckor kvar o så segt bara vänta in dagen kommer 🥰
Är i veck 20 19+5 o aldrig fått så här sent menmen fått tid iaf, plus fått tid för speciel mödravården oxå för samtal strax efter Ul
Ännu en dag mindre till tisdag för Rul för min del 🤗 längtar få se bebisen igen 🤗
Hoppas jag får behålla samma datum o inte blir tillbaka flyttad eller så 😊
Så nyfiken vad vi kommer bli en pojke eller flickq men lika glad än det blir 🥰
Har alla börja fundera på namn?
Jag har lättare med flicknamn än pojknamn så vad era favoriter namn? 😊
Ännu en dag mindre till tisdag för Rul för min del 🤗 längtar få se bebisen igen 🤗
Hoppas jag får behålla samma datum o inte blir tillbaka flyttad eller så 😊
Så nyfiken vad vi kommer bli en pojke eller flickq men lika glad än det blir 🥰
Har alla börja fundera på namn?
Jag har lättare med flicknamn än pojknamn så vad era favoriter namn? 😊
Liten update! Hade RUL förra veckan som gick bra. Väntar en liten pojke ???? Nu ska man komma på ett bra namn och framförallt komma överens med sambon.
Är mer aktiv i facebook-gruppen numera.
Jag har skicka in på Facebook nu för förfrågan
Min ultraljud gick jätte bra igår
Väntar en pojke med samma datum 15 oktober
Speciell mödravården gick jätte bra oxå 🥰
Moderkaka framväg så blir extra Ul i vecka 32 hur den ligger begrund av tidigare snittad 2015
Tillväxt Ul oxå o sen extra Ul v37 oxå, har en dödfött barn 2012 o kommer inte få gå övertid heller så låter så bra plan för min del denna graviditeten 😊
Många pojkar i detta år 😊
Min bror väntar oxå pojke i augusti ❤️
Hey Girls! Hoppas allt är bra och ni får känna er hyfsat bra nu.
Träffade läkare efter RUL igår och kommer med största sannolikhet få ett planerat snitt pga hur myomen sitter. Har en som sitter alldeles vid livmodertappen så det blir för trångt när bebis ska ut.
Då de är flera och stora så kommer jag även få gå på flera tillväxt-ultraljud framöver. Myomen kan tydligen sno blodtillförsel som bebis hade behövt och kan där med sluta växa som den ska. RUL såg iaf bra ut och den växer som den ska än så länge 🥰 det blir en liten flicka ❤️
Så nu får jag försöka ställa in mig på snitt istället efter 4 vaginala förlossningar 👀 lite nervös.
Hey Girls! Hoppas allt är bra och ni får känna er hyfsat bra nu.
Träffade läkare efter RUL igår och kommer med största sannolikhet få ett planerat snitt pga hur myomen sitter. Har en som sitter alldeles vid livmodertappen så det blir för trångt när bebis ska ut.
Då de är flera och stora så kommer jag även få gå på flera tillväxt-ultraljud framöver. Myomen kan tydligen sno blodtillförsel som bebis hade behövt och kan där med sluta växa som den ska. RUL såg iaf bra ut och den växer som den ska än så länge 🥰 det blir en liten flicka ❤️
Så nu får jag försöka ställa in mig på snitt istället efter 4 vaginala förlossningar 👀 lite nervös.
Spännande att höra det ni tar upp.
Har också moderkaka i framvägg och har tidigare snitt.
Ska göra TUL i vecka 34 men de sa aldrig anledningen. Har en annan underliggande sjukdom med som jag gjort TUL för innan.
Har varit med om både urakut snitt och vaginal förlossning, bägge slutade med kirurgi och komplikationer och inläggning på sjukhus. Spännande att se hur denna gång blir :)
V 24+3 idag! Tiden springer. Imorgon blir det första tillväxt-ultraljudet men liten är sprallig och stark. Tror det går bra imorgon 🥰
Mår annars helt okej, inga större fel på mig just nu och därtill semester. Dock typ 28-30 grader varmt här i norr så det blir en hel del vila 😅