Anonym (en till) skrev 2025-02-16 19:59:05 följande:
Jag vet verkligen inte hur jag ska förklara så att du förstår. Jag vill bara upprepa att jag är nöjd med mitt sexliv och att det är andra som står för kraven på att man måste få orgasm varje gång för att sexet inte ska anses som misslyckat. Jag fattar inte varför det är så provocerande att man ibland kan njuta av sex även utan orgasm.
Jo, du kan naturligtvis tycka det.
Jag tycker det är så tråkigt att vissa vill hävda att orgasm inte är så viktigt för kvinnor. Dina inlägg syftar på sitt vis att underbygga denna syn.
Jag tycker det är viktigt med kravlöst sex, så jag tycker absolut att det är bra att kunna ha sex utan krav på orgasm, men jag tycker det blir kontraproduktivt, och en förminskning av kvinnors sexualitet när kvinnors orgasm viftas bort.
Det som är speciellt med dina inlägg och uttalanden är just att du nämnt
krav och
tid...
Vadå tid?
Varför är inte din tid lika viktig, om du nu vill komma.
Visst, ibland kan man ju verkligen ha tidsbrist, men ändå. Varför ska kvinnan (du) inte få den tid du behöver. Varför måste det gå fort? Bara för att du, och andra, utgår i från mannens sexualitet...
Jag förstår att du inte vill ta till dig av det jag skriver, och hamnar i försvarsposition, men se dig själv utifrån. Varför ska din orgasm hämmas av att det tar längre tid. Varför ska du behöva känna press och krav. Det är något kring kvinnans njutning som känns begränsad... Och du underbyggt det synsättet.... "Nej men inte ska väl jag behöva ta av hans dyrbara tid"
Det här är ett forum där man diskuterar kvinnors och mäns sexualitet och det äf utifrån det perspektivet jag utgår ifrån.