• Anonym (Varför?)

Min utländske pojkvän vågar ej förnya sitt pass hos ambassaden här i Sverige.

Min pojkvän vägar ej besöka sin ambassad här i Sverige.

Han har permanent uppehållstillstånd här och bott här länge.

Han äger en stuga. 

Det gör att vi kan ej resa utomlands tillsammans.
    Jag som är van att resa ofta. 

Vad ska jag göra? Resa själv känns ej roligt.

• Svar på tråden Min utländske pojkvän vågar ej förnya sitt pass hos ambassaden här i Sverige.
  • Anonym (Varför?)
    Xenia skrev 2025-02-09 16:55:10 följande:

Då får du vara beredd på att det tar slut om Iran blir fritt, för då lämnar han dig.
    Åas kan det dröja 50 år och under tiden så han fånge i Sverige om han inte vill bli svensk medborgare (också). Och du får vara fånge här med honom.

Vet Iranier som reser fast de bor i Sverige. 

Undrar varför han ej vill bli svensk medborgare. 

• Anonym (Inglisch båjfränd)
    Anonym (Varför?) skrev 2025-02-09 16:45:04 följande:

Vi bor redan ihop. 

Med din engelska fästman? Han måste du ha blivit rätt upprörd, eller?
  • Xenia
    Anonym (Varför?) skrev 2025-02-09 16:59:31 följande:

Vet Iranier som reser fast de bor i Sverige. 

Undrar varför han ej vill bli svensk medborgare. 

Har du inte frågat om det?

Han kanske tror att han automatiskt förlorar det iraniska medborgarskapet då.
    Eller så vet han att han inte skulle få svenskt medborgarskap, för att han har begått brott.
  • EpicF
    Xenia skrev 2025-02-09 21:45:18 följande:
    Har du inte frågat om det?

Han kanske tror att han automatiskt förlorar det iraniska medborgarskapet då.
    Eller så vet han att han inte skulle få svenskt medborgarskap, för att han har begått brott.
    Det kanske han blir, beroende på om iran godkänner dubbla medborgarskap. 
  • Anonym (Mm)
    EpicF skrev 2025-02-09 22:42:22 följande:
    Det kanske han blir, beroende på om iran godkänner dubbla medborgarskap. 
    Nej det gör de inte. I Iran accepteras endast iranskt pass. Det hindrar inte att han blir svensk medborgare och reser på sitt svenska pass överallt och enbart använder det iranska om han ska till Iran. 
    Ett iranskt pass är rätt värdelöst i världen ändå. 
  • Anonym (Mm)

Om man är iransk medborgare dvs.

• EpicF
    Anonym (Mm) skrev 2025-02-10 01:52:37 följande:
    Nej det gör de inte. I Iran accepteras endast iranskt pass. Det hindrar inte att han blir svensk medborgare och reser på sitt svenska pass överallt och enbart använder det iranska om han ska till Iran. 
    Ett iranskt pass är rätt värdelöst i världen ändå. 
    Nu tror jag du missförstod det jag skrev. Godkänner Iran dubbla medborgare? 
    Ja, då kan han bli svenska medborgare (så länge han uppfyller kraven) utan att bli av med sitt iranska. 

Godkänner de inte så kan han inte bli svensk utan att avsäga säg sitt iranska. 
  • Anonym (K)
    EpicF skrev 2025-02-10 12:48:04 följande:
    Nu tror jag du missförstod det jag skrev. Godkänner Iran dubbla medborgare? 
    Ja, då kan han bli svenska medborgare (så länge han uppfyller kraven) utan att bli av med sitt iranska. 

Godkänner de inte så kan han inte bli svensk utan att avsäga säg sitt iranska. 
    Fel! Han kan visst bli svensk medborgare. Att det inte kommer att respekteras av Iran är en annan sak, i deras ögon kommer han vara iransk medborgare med allt vad det innebär.
  • EpicF
    Anonym (K) skrev 2025-02-10 12:55:49 följande:
    Fel! Han kan visst bli svensk medborgare. Att det inte kommer att respekteras av Iran är en annan sak, i deras ögon kommer han vara iransk medborgare med allt vad det innebär.
    Ja, så länge han uppfyller kraven för svenskt medborgarskap. 

Det jag skrev i tillägg var frågan om Iran godkänner dubbla medborgarskap. 
  • Anonym (Varför?)

Hans pass är hos Migrationsverket. Han söker asyl men får ej. Han kom till Sverige genom skenäktenskap med en annan svenska. 

Hans enda sätt att få stanna i Sverige är att göra en svenska gravid. 

Nu kom allt fram?.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (r)
    Anonym skrev 2025-04-18 22:24:25 följande:
    Jag är beredd att börja betala för varje gång som du är frestad att skriva "ej" men faktiskt lyckas skriva "inte" som en normalintelligent person.

Är det en deal vi kan göra?
    Kan vi i samma veva göra en pakt att inte svara på dessa trådar?
  • Anonym (Inglisch båjfränd)
    Anonym (r) skrev 2025-04-18 22:26:51 följande:
    Kan vi i samma veva göra en pakt att inte svara på dessa trådar?
    Gärna!
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Min utländske pojkvän vågar ej förnya sitt pass hos ambassaden här i Sverige.