• Anonym (I)

Hur tolka intention

Var på en dejt med en kille. En första dejt. Han hörde av sig efter och frågade om jag kommit hem osv och att det var en bra dejt och att den hade blivit ännu bättre om den avslutades med en kyss. 
    Är han intresserad ?

• Svar på tråden Hur tolka intention
  • Anonym (Snabbt)
    Anonym (Malin) skrev 2025-02-10 18:23:44 följande:
    Han blev väl förvånad, inte kränkt? Det hade jag också blivit, i Sverige har vi en ovana att kramas i tid och otid - och även om motparten inte vill!
    Det tror jag verkligen inte. Skriker kränkt över hela beskrivningen.
  • Anonym (Yes yes)
    Lynx123 skrev 2025-02-10 04:29:28 följande:
    Det var en första dejt så att komma med sådana kommentarer låter lite pushigt och gränslöst. Som att han redan gnäller för att han inte fått ut något fysiskt av dejten. Inte särskilt gentlemannamässigt. Ett "tack för en fin dejt" hade låtiti mycket trevligare. Jag hade.nog tvivlat på hans intentioner.
    Håller med.
  • Anonym (M)
    Anonym (I) skrev 2025-02-10 08:14:09 följande:
    Han nämnde att skaka hand är friendzona. Men jag förklarade sen att det inte är så på en första dejt i min  kultur när man precis möter varandra, men sen mot slutet om det går bra kan man ju krama och därför fick han en.
    Gnällspik och offerkofta. Misstänker han att han är friendzonad så behöver han inte kommentera det till dig då utan han lär ju märka om du inte vill dejta honom mer. Jag tycker han verkar äcklig, och då hade jag inte nödvändigtvis tyckt att kommentaren om kyssen var fel. Men i kombination med detta, nä.
  • Anonym (fdPåJakt)

Jag är man och har dejtat en himla massa. Det var inte ofta det blev kyss på första dejten... kanske i 1/3 av fallen. Det hände ibland när dem var väldigt heta på gröten, men med dem flesta så handlade första dejten om att lära känna varandra och känna av kemin... då räckte en fin kram på slutet långt om allt kändes bra.
    Med min nuvarande kvinna, som jag har haft i tre år nu, dröjde det till 5:e dejten innan vi kysstes... det var nog rekord. :)
    Ibland var bägge inriktade på att vi träffades för att ha sex, och då blev det såklart kyssar, men det är ju oftast något helt annat än när man är på jakt efter sin blivande partner. :)

• Anonym (I)

Hur tolkar ni vår konversation efter dejten? Notera att han driver om hsndskakningen också.

Han: Det hade varit bättre att avsluta dejten med en kyss 👀 men kanske nästa gång

Jag: Åh ☺️ ja man vet aldrig när det kan hända...

Han: Skaka hand 🤝

Jag ger dig en god natt-handskakning för den här gången 🤝

Jag: Jag skakade inte din hand när jag sa hejdå i tunnelbanan åtminstone...

Han: Jag vet jag var så glad

Jag: Jag kunde ha gjort det speciellt på en plats som tunnelbana 😅
  • EpicF
    Anonym (I) skrev 2025-02-11 11:27:52 följande:

Hur tolkar ni vår konversation efter dejten? Notera att han driver om hsndskakningen också.

Han: Det hade varit bättre att avsluta dejten med en kyss 👀 men kanske nästa gång

Känns lite barnslig faktiskt 
  • Anonym (Yxskaft)
    Anonym (I) skrev 2025-02-11 11:27:52 följande:

Men orka djupanalysera detta... Han pikade dig att han hade velat ha en kyss, han var inte nöjd med avslutet och verkligen inte med handskakningen. Och apropå det, du verkar inte komma från svensk kultur men för mig skulle det kännas oerhört stelt och som någon man träffar för en affärsöverenskommelse, på jobbet eller vad som helst, verkligen ingen dejt iaf.
  • Anonym (I)
    Anonym (Yxskaft) skrev 2025-02-11 11:53:42 följande:
    Men orka djupanalysera detta... Han pikade dig att han hade velat ha en kyss, han var inte nöjd med avslutet och verkligen inte med handskakningen. Och apropå det, du verkar inte komma från svensk kultur men för mig skulle det kännas oerhört stelt och som någon man träffar för en affärsöverenskommelse, på jobbet eller vad som helst, verkligen ingen dejt iaf.
    Nej jag kommer inte från svensk kultur.
  • Anonym (Yxskaft)
    Anonym (I) skrev 2025-02-11 13:25:06 följande:
    Nej jag kommer inte från svensk kultur.
    Och resten av inlägget var inte värt att reagera på, eller?
  • Anonym (Hmm)
    EpicF skrev 2025-02-11 11:51:34 följande:
    Känns lite barnslig faktiskt 

Misstänker ju att ts är ganska så ung och kanske är det första killen hon fått intresse för. Så tycker vi kan vara snälla mot henne. 

Tycker synd om henne då hon verkar ha fallit för killen som verkar vara rätt så pushig. Men alla har vi nog blivit sårade både 1 och kanske 2 gånger. Hon lär förstå vad vi menar en dag men jag hoppas hon tar kritiken här på allvar. 

• EpicF
    Anonym (Hmm) skrev 2025-02-12 01:54:26 följande:

Misstänker ju att ts är ganska så ung och kanske är det första killen hon fått intresse för. Så tycker vi kan vara snälla mot henne. 

Tycker synd om henne då hon verkar ha fallit för killen som verkar vara rätt så pushig. Men alla har vi nog blivit sårade både 1 och kanske 2 gånger. Hon lär förstå vad vi menar en dag men jag hoppas hon tar kritiken här på allvar. 

Det kan nog stämma
Svar på tråden Hur tolka intention