• Anonym (T_S)

Vad kan man förvänta sig på dejtsite?

Har gått med en dejtsite. Är man och i övre medelåldern. Jag slås av tanken om vilka krav på känslan man ska ha innan man kontaktar en kvinna. Jag menar, när man var tonåring så var det liksom on-off och ofta var det utseende och ligglusten som styrde. Med den erfarenhet jag nu har så värderar jag mer vad hon värdesätter/intresserar sig för och vilket "tempo" hon har. Ett krav jag har är att jag ska känna att jag kan ligga med henne. 
    Är jag rätt ute tro? Hennes intresse/personlighet samt att jag skulle inte rygga för att ligga med henne är det som ska avgöra. 

Exempel: Nu har jag ögonen på en kvinna som skriver en mycket fin presentationstext som verkligen tilltalar mig. Inget om bil/MC/Sport/MTB. Hon skriver bara om kramar och mysiga kvällar. Hon ser dessutom jäkla trevlig ut så jag kan säkert ha en intimare stund med henne. För min del så har hon passerat nivån för att kontakta henne. 

Jag hoppas nån kan ge nån form av icke-dömande feedback.

• Svar på tråden Vad kan man förvänta sig på dejtsite?
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-10 21:14:03 följande:
    Tack för det. Det är precis så jag upplever det nu. Jag stannar upp och blir intresserad. Mer kan jag inte förvänta mig. Det sker en grovsållning först.
    Usch att man ska vara så....så ovan.  Hur som helst så bekräftar du det jag tänkte. 
    Grovsålla... Ska bli intressant att höra vad du tycker om nätdejting om sex månader haha.
  • Anonym (T_S)
    Anonym (Filippa) skrev 2025-02-10 21:17:55 följande:
    Grovsålla... Ska bli intressant att höra vad du tycker om nätdejting om sex månader haha.
    Skratta du. Jag är faktiskt ganska luttrad men tidigare har jag gått på berusning och då har de varit 10-15 år yngre och de två jag tänker på har varit från Baltikum resp. Sydamerika. Det funkade faktiskt mycket bra, speciellt med den sista (5 år). Det har dock varit turbulent då kulturella skillnadena visade sig mer och mer. Jag blev sliten ska du veta.  Så nu vill jag satsa på självgående helylle-svenskt. 
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-10 22:09:17 följande:
    Skratta du. Jag är faktiskt ganska luttrad men tidigare har jag gått på berusning och då har de varit 10-15 år yngre och de två jag tänker på har varit från Baltikum resp. Sydamerika. Det funkade faktiskt mycket bra, speciellt med den sista (5 år). Det har dock varit turbulent då kulturella skillnadena visade sig mer och mer. Jag blev sliten ska du veta.  Så nu vill jag satsa på självgående helylle-svenskt. 
    Snälla återkom och berätta när du har grovsållat kvar och varit på några dejter med några hellylle-svenskar.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-10 22:09:17 följande:
    Du kanske tror att du är luttrad, men du är total novis när det kommer till onlinedejting.
  • Anonym (T_S)
    Anonym (Jag) skrev 2025-02-10 22:14:41 följande:
    Du kanske tror att du är luttrad, men du är total novis när det kommer till onlinedejting.
    Du har säkert rätt i det. Jag har mer att lära. 
  • Anonym (T_S)
    Anonym (Filippa) skrev 2025-02-10 22:11:07 följande:
    Snälla återkom och berätta när du har grovsållat kvar och varit på några dejter med några hellylle-svenskar.
    Du ska få en rapport.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Filippa) skrev 2025-02-10 21:17:55 följande:
    På en sight finns ju massor av kvinnor och borde han inte sålla vilka han skriver till tycker du?

Jag skrev så absolut inte till alla. Min partner skrev först till mig och jag hade inte tagit första steget till henne då tur att hon gjorde det då hon är helt underbar.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Man) skrev 2025-02-10 22:36:58 följande:
    På en sight finns ju massor av kvinnor och borde han inte sålla vilka han skriver till tycker du?

Jag skrev så absolut inte till alla. Min partner skrev först till mig och jag hade inte tagit första steget till henne då tur att hon gjorde det då hon är helt underbar.
    Varför skulle du inte ha skrivit till henne?
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-10 22:17:40 följande:
    Du ska få en rapport.
    Det ser jag fram emot Solig
  • Anonym (Man)
    Anonym (Jag) skrev 2025-02-10 22:47:37 följande:
    Varför skulle du inte ha skrivit till henne?
    Hon bodde 10 mil ifrån mig. Sedan fastnade jag nog inte riktigt för den enda bilden hon hade som var lite missvisande. Vi skrev ett tag och intresset växte och vi bestämde oss för att ses och hade hur trevligt som helst och tyckte hon var superfin😊
  • Anonym (Nja)

Att bara skriva om kramar och mysiga kvällar känns lite slemmigt. 

• Anonym (T_S)
    Anonym (Nja) skrev 2025-02-10 23:50:42 följande:

Att bara skriva om kramar och mysiga kvällar känns lite slemmigt. 

Hon skrev givetvis mycket mer som jag också fastnade för. Vissa kvinnor skriver om deras nöje i mc/bil och/eller dans. Det intresserar mig inte så mycket. Hon skrev mer om känslor. Det gillade jag. Så hon var definitivt inte slemmig. Snarare öppenhjärtlig.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-11 00:00:40 följande:
    Hon skrev givetvis mycket mer som jag också fastnade för. Vissa kvinnor skriver om deras nöje i mc/bil och/eller dans. Det intresserar mig inte så mycket. Hon skrev mer om känslor. Det gillade jag. Så hon var definitivt inte slemmig. Snarare öppenhjärtlig.
    Ja men det är ju fint.
  • Anonym (T_S)
    Anonym (Filippa) skrev 2025-02-10 22:11:07 följande:
    Har fått en intressant kvinna nu på chatten. Hon ger respons varje gång jag skriver nåt. Hon är från min hemstad dit jag är hem varje helg...65 km norrut. Få se hur det utvecklar sig.
    Sen har ett flertal kvinnor gillat en av mina ansiktsbilder som jag har i fotobiblioteket (ej profilbilden) så jag har bytt till den bilden nu. Verkar vara bättre. Har en hund i knäet. Vad vet jag vad som är bäst?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-13 20:27:10 följande:
    Har fått en intressant kvinna nu på chatten. Hon ger respons varje gång jag skriver nåt. Hon är från min hemstad dit jag är hem varje helg...65 km norrut. Få se hur det utvecklar sig.
    Sen har ett flertal kvinnor gillat en av mina ansiktsbilder som jag har i fotobiblioteket (ej profilbilden) så jag har bytt till den bilden nu. Verkar vara bättre. Har en hund i knäet. Vad vet jag vad som är bäst?
    Bra att du visar direkt att du har hund, då slipper sådana som jag (allergisk och vill ändå inte leva hundliv) slösa tid i onödan.
  • Anonym (f)
    Anonym (Jag) skrev 2025-02-13 20:33:36 följande:
    Bra att du visar direkt att du har hund, då slipper sådana som jag (allergisk och vill ändå inte leva hundliv) slösa tid i onödan.
    Vad menar du med hundliv? Sova i en korg och så?
  • Anonym (T_S)
    Anonym (Jag) skrev 2025-02-13 20:33:36 följande:
    Det är inte min hund.   Har inga djur!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (T_S) skrev 2025-02-13 20:40:07 följande:
    Det är inte min hund.   Har inga djur!
    Då bör du ta bort den bilden. Inte alla läser profiltexterna.
  • Anonym (T_S)

"Love is not only emotions, love is also action".  Det var ett bra och tankeväckande påstående. Givetvis är det så, det är bara det att man måste få det skrivet på näsan för att fatta det.  

En annan sak; Det var en isrealisk famileterapeut minns jag som den där norska karln hade som gäst och hon sade att om ett förhållande ska lyckas så måste partnerna bestämma sig för att "Den här personen ska jag älska".  Så sa hon....
    Åsikter om det?

PS/ Snart fika på G med damen jag nämnde ovan....

• Anonym (Nja)

Du kan nog förvänta dig många många meningslösa samtal, som ebbar ut i ingenting. Folk som inte svarar. Folk som skriver efter någon rad, vill du ses? Jag kan ta hojen till dig kl.14? Fast man inte ens vet namnet på varandra. Folk som skriver, åh du är så vacker och fångade mitt intresse när jag satt och skrollade. Skulle vilja pussa dig. Bla bla bla. Folk som frågar dig vad du jobbar med och gör på din fritid. Folk som undrar om du vill ha sex och vad du tycker om sex. Folk som vill  skickar nakenbilder till dig, utan att du bett om det. Folk som undrar vad du söker efter i ett förhållande och berättar sin kravlista för dig. Osv osv osv. 

Du kan åka på en del oseriöst trams, men har du tur så hittar du också kärleken. Det är en del som gör det och det börjar ofta med ett enkelt hej.

Svar på tråden Vad kan man förvänta sig på dejtsite?