Väntetid NIPT karolinska
Hej, fick dåligt på KUB och nu väntar svar på NIPT från Karolinska. Någon som gjort NIPT där nyligen och hur lång tid tog det? Tack för svar
Hej, fick dåligt på KUB och nu väntar svar på NIPT från Karolinska. Någon som gjort NIPT där nyligen och hur lång tid tog det? Tack för svar
Hilmsson det behöver inte betyda någonting! Jag har fått höra från flera håll att dåliga svar informeras snabbt, dom ringer direkt från labbet. Har du alltså behövt göra NIPT flera gånger? Vad tråkigt! håller tummarna för oss! ❤️
Tjejen som lämnade prov i måndags hade fått svar nu ikväll i portalen! Hon lämnade också på en annan region så provet lär ha ankommit till labbet i tisdags. Så då tog det 7 dagar efter ankomst. Så vi borde väl få svar inom kommande två dagarna. Fick du också dåligt på KUB? 😕
Åh, blir orolig av att höra att den andra kvinnan fått svar. Jag lämnade mitt prov förra söndagen, så det skickades på måndagen också (förvisso från Malmö) men jag har inte fått svar än. Hoppas det inte betyder att något är knas. Sist fick jag svar efter 16 dagar att de inte hade kunnat analysera provet pga ?avvikande kvalitetsparametrar? så jag hoppas att det inte är samma sak nu igen :( Håller tummarna att vi alla får svar snart!
Hilmsson det behöver inte betyda någonting! Jag har fått höra från flera håll att dåliga svar informeras snabbt, dom ringer direkt från labbet. Har du alltså behövt göra NIPT flera gånger? Vad tråkigt! håller tummarna för oss! ❤️
Ååhh jag fick precis svar att allt ser bra ut!!!!! Vilken lättnad! Håller tummarna för att ni får samma besked❤️
Grattis Hilmsson! Vilken lättnad! 😊
Nadd jag hade nackspalt på 2.6mm så det drog ner, ålder samt ett av blodproverna var knasig så jag är lite nervös. Inte fått svar än.
Nu har jag precis fått svar! 13:19 laddades det upp i portalen.
Ååhh jag fick precis svar att allt ser bra ut!!!!! Vilken lättnad! Håller tummarna för att ni får samma besked❤️
Nu har jag precis fått svar! 13:19 laddades det upp i portalen.
Nadd hoppas du får resultatet fort! ❤️
Nadd hoppas du får resultatet fort! ❤️
Har följt tråden lite grann. Så glad att se att ni alla väntade på bra besked 🥹 Stort grattis ❤️
Har följt tråden lite grann. Så glad att se att ni alla väntade på bra besked 🥹 Stort grattis ❤️