• Poppana

Väntetid NIPT karolinska

Hej, fick dåligt på KUB och nu väntar svar på NIPT från Karolinska. Någon som gjort NIPT där nyligen och hur lång tid tog det? Tack för svar 

• Svar på tråden Väntetid NIPT karolinska
  • Poppana

Hilmsson det behöver inte betyda någonting! Jag har fått höra från flera håll att dåliga svar informeras snabbt, dom ringer direkt från labbet. Har du alltså behövt göra NIPT flera gånger? Vad tråkigt! håller tummarna för oss! ❤️

• Nadd
    Poppana skrev 2025-02-18 19:30:12 följande:

Tjejen som lämnade prov i måndags hade fått svar nu ikväll i portalen! Hon lämnade också på en annan region så provet lär ha ankommit till labbet i tisdags. Så då tog det 7 dagar efter ankomst. Så vi borde väl få svar inom kommande två dagarna. Fick du också dåligt på KUB? 😕

Åh vilken lättnad det måste vara för henne. Hoppas hoppas hoppas på samma för oss! Ja tyvärr, i mitt fall såg ultraljudet fint ut men mitt blodprov och ålder/vikt drog ner det. Speciellt blodprovet. Hur var det för dig?
  • Nadd
    Hilmsson skrev 2025-02-18 20:01:27 följande:

Åh, blir orolig av att höra att den andra kvinnan fått svar. Jag lämnade mitt prov förra söndagen, så det skickades på måndagen också (förvisso från Malmö) men jag har inte fått svar än. Hoppas det inte betyder att något är knas. Sist fick jag svar efter 16 dagar att de inte hade kunnat analysera provet pga ?avvikande kvalitetsparametrar? så jag hoppas att det inte är samma sak nu igen :( Håller tummarna att vi alla får svar snart!

Åh fy vilken väntan för dig 😔 håller tummar och tår för att du får svar snabbt!!
  • Hilmsson
    Poppana skrev 2025-02-18 20:47:34 följande:

Hilmsson det behöver inte betyda någonting! Jag har fått höra från flera håll att dåliga svar informeras snabbt, dom ringer direkt från labbet. Har du alltså behövt göra NIPT flera gånger? Vad tråkigt! håller tummarna för oss! ❤️

Jaa jag tog första provet i januari så det har varit en jättejobbig väntan. På måndag går jag in i vecka 19 så det känns så himla orättvist att svaret dröjer :( 
  • Hilmsson

Ååhh jag fick precis svar att allt ser bra ut!!!!! Vilken lättnad! Håller tummarna för att ni får samma besked❤️

• Poppana

Grattis Hilmsson! Vilken lättnad! 😊

Nadd jag hade nackspalt på 2.6mm så det drog ner, ålder samt ett av blodproverna var knasig så jag är lite nervös. Inte fått svar än. 

• Nadd
    Hilmsson skrev 2025-02-19 13:32:52 följande:

Ååhh jag fick precis svar att allt ser bra ut!!!!! Vilken lättnad! Håller tummarna för att ni får samma besked❤️

Va glad jag blir för din skull! Nu kan du njuta av graviditeten ❤️
  • Nadd
    Poppana skrev 2025-02-19 14:42:27 följande:

Nu har jag precis fått svar! 13:19 laddades det upp i portalen. 

Men va skönt!! Inget här än, lär väl bli så att jag får vänta i två veckor till 😅
  • Nadd
    Poppana skrev 2025-02-20 11:06:31 följande:

Nadd hoppas du får resultatet fort! ❤️

Tack! Glad för din skull ❤️ det hoppas jag också. Börjar tröttna rejält nu 😣
  • Nadd
    Nadd skrev 2025-02-21 10:40:39 följande:
    Tack! Glad för din skull ❤️ det hoppas jag också. Börjar tröttna rejält nu 😣
    Igår kom svaret! Ca 2h efter att jag sist skrev, en frisk flicka! 🥰
  • Anonym (April 24)

Har följt tråden lite grann. Så glad att se att ni alla väntade på bra besked 🥹 Stort grattis ❤️

• Hilmsson
    Nadd skrev 2025-02-22 06:53:43 följande:
    Igår kom svaret! Ca 2h efter att jag sist skrev, en frisk flicka! 🥰
    Åhh stort grattis! Vilken lycka 😍 Vi väntar också en flicka! När har du BF?
  • Nadd
    Anonym (April 24) skrev 2025-02-22 06:58:46 följande:

Har följt tråden lite grann. Så glad att se att ni alla väntade på bra besked 🥹 Stort grattis ❤️

Tack ❤️
  • Nadd
    Hilmsson skrev 2025-02-22 09:01:12 följande:
    Åhh stort grattis! Vilken lycka 😍 Vi väntar också en flicka! När har du BF?
    BF 21/8, du då? 😍
Svar på tråden Väntetid NIPT karolinska