Anonym (E) skrev 2025-02-20 15:20:31 följande:
Det här kommer att låta knäppt men hur är dina toavanor? Jag har länge haft problem med min svullna mage, tänkte att man passerat 40, 3 ungar och så tycker jag att det är gott med både öl och vin, lika som du, helt ok på morgonen men sen såg man gravid ut på nytt så fort man åt något kändes det som, för ca 6 månader sen så började jag med en ny medicin för sköldkörteln, en av biverkningarna var att magen gick igång ordentligt och från att ha gått på toa för nr2 ca var 3e dag så går jag nu en gång varje morgon (medicin tas på morgonen) ibland 2 och jäklar vilken skillnad det gjorde på magen, lite put fortfarande men liksom mjukt eller hur man ska säga, inte svullen längre... för någon månad sen började jag gymma 1 timme 5 dagar i veckan och nu är magen helt platt igen, jag kör styrketräning olika delar olika dagar kombinerat med promenader, äter regelbundet och dricker inte det där glaset med vin till middag på en vardag, men ingen strikt diet direkt, äter ingenting efter middagen, dricker endast vatten
Jag ?sköter magen? åtminstone två gånger per dag, så den är aktiv så att säga och jag går på toa när jag behöver och tar tid på mig därinne. Så det är nog dessvärre inte lösningen.
men super att det fungerat så bra för dig, så skönt!