• Anonym (n)

Mår dåligt över mitt utseende

Ja, det gör jag. 
    Jag har fått höra upprepade negativa kommenterar om mitt utseende. Då är det illa-om man får höra det jämnt och ständigt. 
    Visst, att jag aldrig kommer bli en toppmodell är ingenting jag sörjer. Men det är tråkigt att få höra det.

Jag ser verkligen förjävlig ut. Jag ser ut som en häxa. Hatar min spegelbild. 

• Svar på tråden Mår dåligt över mitt utseende
  • Anonym (Hemskt)

Tjejer kan vara elaka när de är avundsjuka också TS! Alldeles oavsett har de inte rätt att hålla på så där. Mobbning är olagligt! 

• Anonym (Hemskt)

Tjejer kan vara elaka när de är avundsjuka också TS! Alldeles oavsett har de inte rätt att hålla på så där. Mobbning är olagligt! 

• Anonym (n)
    Anonym (Hemskt) skrev 2025-03-09 01:31:40 följande:

Tror knappast att de är avundsjuka. 
    Jag ser inte bra ut. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (n) skrev 2025-03-12 10:43:14 följande:
    Tror knappast att de är avundsjuka. 
    Jag ser inte bra ut. 
    Du är smal eller smalare. Det är attraktivt.
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-12 11:03:51 följande:
    Du är smal eller smalare. Det är attraktivt.
    Varför bryr du, som är närmare femtio, dig om en liten skolflicka är attraktiv eller inte? Skämmes tamigfan.

TS: jag vet att det känns hemskt just nu med de som snackar skit och säger elaka saker, men tro mig, om några år kommer det inte betyda något vad alla andra tyckte just idag. Förhoppningsvis kommer du ha upptäckt att du är värd så mycket mer än vad dina knäppa klasskompisar vill få dig att tro. Kom ihåg att lyckliga människor inte har något behov av att få andra att må dåligt, och du förtjänar att må bra oavsett vad någon annan säger om dig.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Juni) skrev 2025-03-12 11:15:20 följande:
    Varför bryr du, som är närmare femtio, dig om en liten skolflicka är attraktiv eller inte? Skämmes tamigfan.

TS: jag vet att det känns hemskt just nu med de som snackar skit och säger elaka saker, men tro mig, om några år kommer det inte betyda något vad alla andra tyckte just idag. Förhoppningsvis kommer du ha upptäckt att du är värd så mycket mer än vad dina knäppa klasskompisar vill få dig att tro. Kom ihåg att lyckliga människor inte har något behov av att få andra att må dåligt, och du förtjänar att må bra oavsett vad någon annan säger om dig.
    Jag tyckte lika när jag själv var liten skolpojke.  Det är fel att den tjocka kroppen ska hyllas när vi har ett gigantiskt problem i samhället med övervikt och fetma.
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-12 13:40:37 följande:
    Jag tyckte lika när jag själv var liten skolpojke.  Det är fel att den tjocka kroppen ska hyllas när vi har ett gigantiskt problem i samhället med övervikt och fetma.
    Vad du tycker om övervikt vet vi alla redan om. Det har ingen som helst relevans för tråden. Att du inte utvecklat dina åsikter de senaste trettio åren betyder inte att de är relevanta för ett barn som blir mobbat. Dessutom har ts inte skrivit något alls om kroppstyp så det var ett rätt bisarrt antagande från din sida. Om ett barn blir mobbat för att hen är tjock tycker du alltså det är bra? Du är fan inte klok.
  • Lynx123
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-12 13:40:37 följande:
    Läbbig du är! Du behöver hjälp! Inte okej att skriva så här.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Juni) skrev 2025-03-12 13:44:44 följande:
    Vad du tycker om övervikt vet vi alla redan om. Det har ingen som helst relevans för tråden. Att du inte utvecklat dina åsikter de senaste trettio åren betyder inte att de är relevanta för ett barn som blir mobbat. Dessutom har ts inte skrivit något alls om kroppstyp så det var ett rätt bisarrt antagande från din sida. Om ett barn blir mobbat för att hen är tjock tycker du alltså det är bra? Du är fan inte klok.
    Det har jag inte sagt.  Detta är ju en konsekvens av vi har fler överviktiga i samhället idag än vi har normalviktiga. Att vara tjock blir det naturliga och då är det helt plötsligt okej att hacka på smala. Ofta pga avundsjuka.
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Rob) skrev 2025-03-12 13:58:33 följande:
    Det har jag inte sagt.  Detta är ju en konsekvens av vi har fler överviktiga i samhället idag än vi har normalviktiga. Att vara tjock blir det naturliga och då är det helt plötsligt okej att hacka på smala. Ofta pga avundsjuka.
    Nej det är inte okej och det är det ingen som säger heller förutom du. Det är inte okej att hacka på någon oavsett kroppstyp! Tror du att det är mer okej att hacka på överviktiga bara för att det finns enstaka mobbare som hackar på smala? Två fel gör inte ett rätt, om du förstår vad det betyder.
  • Anonym (Rob)

Inser att jag svarat i fel tråd. Trodde detta var tråden där man hackade på en kvinna för att hon var smal.  Tar tillbaka det jag skrev...

• Anonym (okänd)
    Anonym (Juni) skrev 2025-03-12 14:02:37 följande:
    Nej det är inte okej och det är det ingen som säger heller förutom du. Det är inte okej att hacka på någon oavsett kroppstyp! Tror du att det är mer okej att hacka på överviktiga bara för att det finns enstaka mobbare som hackar på smala? Två fel gör inte ett rätt, om du förstår vad det betyder.
    Hans poäng var väl att han tror att TS mobbare är tjocka/tjockare och därför hackar på TS
  • Anonym (Juni)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-12 14:07:12 följande:
    Hans poäng var väl att han tror att TS mobbare är tjocka/tjockare och därför hackar på TS
    Vilket i sig skulle vara en konstig slutsats eftersom ts inte nämnt någon alls om kroppstyper, vare sig sin egen eller mobbarnas.

TS, förlåt om tråden spårade ur lite där.
Svar på tråden Mår dåligt över mitt utseende