• Anonym (Dålig hyresvärd)

Har jag världens sämsta hyresvärd?

Bor söder om söder i Stockholm Stad av en hyresvärd som har ett internet som inte fungerar ordentligt, en säkring som går av vid användning av mikrovågsugn så man behöver ta på den igen. 

Utöver det förekommer skador på väggarna som hon täckt för med gardiner. (Kan visa bild sen). Diskmaskin saknas också samtidigt som hon gör om i rummet och hon kan inte ens prata med mig. 

Har ni liknande upplevelser? Detta är alltså 6000 kr för ett rum på ca 15 cm². 

• Svar på tråden Har jag världens sämsta hyresvärd?
    Anonym (Sambos) skrev 2025-04-02 14:50:30 följande:

Men du får prata med henne! Du verkar väldigt handfallen!

Skrev redan till henne men den skällde ändå idag när jag påväg mot köket 
  • Anonym (Sambos)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-04-02 14:53:38 följande:
    Påsen då? Nyckeln?
    Varför är du så handfallen?
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-04-02 14:30:53 följande:
    Har anmält anonym om hunden som stör (grannar hör också när den skäller) till BRF:en iaf 
    Och det kommer hjälpa dig att få ett jobb? Eller förbättra din situation i övrigt?

Du svarade inte på om du hittills haft någon fördel alls av att bo i Stockholmsområdet?
  • Anonym (diskmaskin lol)

Så du misslyckas med att fråga ut tjejen, med studierna, att hitta ett jobb, att hitta kompisar och har problem med kommunikationen med din hyresvärd. Du ser ingen gemensam nämnare här?

Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-02 17:18:04 följande:
    Och det kommer hjälpa dig att få ett jobb? Eller förbättra din situation i övrigt?

Du svarade inte på om du hittills haft någon fördel alls av att bo i Stockholmsområdet?

Har fått uppföljning av ett stort företag som är mer intresserad för butiksjobb som jag förhoppningsvis landar i rätt snart 

Ja, rätt mkt 
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-04-02 17:47:49 följande:

Har fått uppföljning av ett stort företag som är mer intresserad för butiksjobb som jag förhoppningsvis landar i rätt snart 

Ja, rätt mkt 
    Kul, hoppas du får jobbet! 
    Vilka fördelar mer konkret har du haft av att bo i Stockholmsområdet hittills?

Här får du ett tips från coachen: Det där med att anmäla din hyresvärdinnas lånehund till bostadsrättsföreningen var rätt onödigt, minst sagt. Du är faktiskt ledig på dagarna, fråga om du kan få ta med dig hunden ut på promenad, då kommer den vara lugnare sedan! Dessutom, har du hört talas om den urgamla raggningsmetoden Hundtricket? Att vara ute och gå med en hund ger automatiskt sociala kontakter. Testa, får du se! Andra hundägare kommer fram, eller folk som gillar hundar. Där finns många ingångar till samtal!
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-03 11:37:04 följande:

Här får du ett tips från coachen: Det där med att anmäla din hyresvärdinnas lånehund till bostadsrättsföreningen var rätt onödigt, minst sagt. Du är faktiskt ledig på dagarna, fråga om du kan få ta med dig hunden ut på promenad, då kommer den vara lugnare sedan! Dessutom, har du hört talas om den urgamla raggningsmetoden Hundtricket? Att vara ute och gå med en hund ger automatiskt sociala kontakter. Testa, får du se! Andra hundägare kommer fram, eller folk som gillar hundar. Där finns många ingångar till samtal!
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-03 11:37:04 följande:

Besökt mkt roligare platser ex 

Är allergisk mot pälsdjur.... 

Och du har besökt så många roliga platser att det är värt det att bo på 15 kvadrat för 6 000 i månaden? Dina jämnåriga på andra orter i landet har egna lägenheter.

Din pälsdjursallergi är alltså på den nivån att du inte kan gå ut på promenad med en hund?

• Anonym (...)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-04-02 14:53:38 följande:
    Men herregud, bara för att du skickar iväg ett sms om att hunden skäller så slutar den ju såklart inte på en gång, man kan liksom inte säga till den om att den måste vara tyst, det är en hund.

Hon är väl dessutom bara hundvakt så det är övergående, sen flyttar du ju snart ut så lägg din tid och energi på att försöka få ett jobb istället för att leta fel och saker att gnälla på
    Anonym (...) skrev 2025-04-03 15:26:53 följande:
    Men herregud, bara för att du skickar iväg ett sms om att hunden skäller så slutar den ju såklart inte på en gång, man kan liksom inte säga till den om att den måste vara tyst, det är en hund.

Hon är väl dessutom bara hundvakt så det är övergående, sen flyttar du ju snart ut så lägg din tid och energi på att försöka få ett jobb istället för att leta fel och saker att gnälla på
    Jag söker redan en massa jobb osv
  • Anonym (...)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-04-03 16:05:54 följande:
    Jag söker redan en massa jobb osv
    Du lägger väldigt mycket tid på familjeliv om ett problem som försvinner av sig själv inom 3 veckor
    Anonym (...) skrev 2025-04-03 16:37:12 följande:
    Du lägger väldigt mycket tid på familjeliv om ett problem som försvinner av sig själv inom 3 veckor
    Ska bli skönt att flytta ja. Hoppas också det blir jobb av det jag sökte
  • anonym05swe
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-04-04 19:44:13 följande:
    Ska bli skönt att flytta ja. Hoppas också det blir jobb av det jag sökte
    Speciellt när hon hittar på rena lögner om att "du bara sitter inne hela dagen" när det inte ens är i närheten av att stämma
  • Anonym (Sambos)
    anonym05swe skrev 2025-04-04 19:49:39 följande:
    Speciellt när hon hittar på rena lögner om att "du bara sitter inne hela dagen" när det inte ens är i närheten av att stämma
    Vad gör du utanför lägenheten på en normal dag då?
  • Anonym (Sambos)

Hyr du av bolag nästa gång?

Svar på tråden Har jag världens sämsta hyresvärd?