• Anonym (Förbryllad)

Varför backar han när vi ska ha sex?

Har träffat en kille ett tag efter att vi skrivit med varandra ett par månader. Han är jättefin och omtänksam men är rätt blyg. Men vi har inte haft sex än. 2 gånger har jag tagit initiativ och vi har börjat hångla men så backar han helt plötsligt och säger att han inte kan än, att han inte är redo. Vad i hela världen betyder det? Har aldrig sett eller ens hört om något som liknar detta. Är han oskuld? Har han varit med om något? Vad är det som händer?

• Svar på tråden Varför backar han när vi ska ha sex?
  • Freddie K
    Anonym (Förbryllad) skrev 2025-03-16 12:38:03 följande:
    Rent krasst, ja, men jag har tidigare i tråden förklarat varför jag skulle ha svårt med en oskuld. Det är inte för att jag tycker det är osexigt i sig.
    Ok, det har jag missat. Får läsa lite till då. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Och)
    Anonym (Lina) skrev 2025-03-16 11:03:09 följande:
    Hur tog han det? Förstår att du inte ville ha honom men du kunde ha skött det snyggare.
    Och han borde ha skött det bättre genom att påstå att det berodde på något annat. 
  • Anonym (Och)
    Anonym (Förbryllad) skrev 2025-03-16 11:28:36 följande:
    Som sagt, vi var inte rätt för varandra.
    Och det är ett bevis bland annat på att sex med någon människa påminner om en anställningsintervju.
    Det går ut på att man ska verka bättre än vad an egentligen är. 
  • Anonym (Och)
    Freddie K skrev 2025-03-16 08:40:35 följande:
    Ok, vad synd, men kanske bra att ni kom till den insikten innan ni hade sex?
    De skulle lika väl kunnat haft sex då. 
  • Anonym (Och)
    Anonym (Lina) skrev 2025-03-13 19:38:52 följande:
    Varför backar han när vi ska ha sex?Att behöva ta oskulden av en vuxen man när man är redo att stadga sig och kanske bilda familj, Nej tack! Sådant hörde tonåren till. Det är passerat.
    Och därför ska man ljuga mot någon som man har sex med. 
    Sex handlar om att få ut så mycket som möjligt på bekostnad av andra människor 
  • Anonym (Och)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-16 10:40:44 följande:
    Stort grattis till honom! Skål

Han hittar alldeles säkert någon som uppskattar honom på riktigt. 
    Han kan skatta sig lycklig.
    Finns inga bevis på att det kommer bli så för honom. 
  • Anonym (Och)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-16 10:40:44 följande:
    Stort grattis till honom! Skål

Han hittar alldeles säkert någon som uppskattar honom på riktigt. 
    Han kan skatta sig lycklig.
    Eller vad spelar det för någon roll om han försöker igen med någon annan liknade kvinna?
    Sex och förhållande handlar ändå inte något om att man man bryr sig om andra människor.
    Den kvinnan som du snackar om, skulle bara uppskatta honom om hon själv känner att han är bra för henne. 
  • Anonym (Och)
    Freddie K skrev 2025-03-16 08:40:35 följande:
    Ok, vad synd, men kanske bra att ni kom till den insikten innan ni hade sex?
    Vad skulle han ha förlorat på att ha sex med den kvinnan?
    Syftet handlar ändå inte om att man har sex med någon för man bryr sig om någon. 
  • jrockyracoon
    Anonym (Och) skrev 2025-03-16 14:01:50 följande:
    Vad skulle han ha förlorat på att ha sex med den kvinnan?
    Syftet handlar ändå inte om att man har sex med någon för man bryr sig om någon. 
    Jag tänker mig att han säkert önskade ha en person som var mer förstående, såg honom och attraherades av honom för hans personlighet så att hans första gång blev något positivt. Kanske han har haft många andra möjligheter att vara intim med en kvinna, men valt bort det för att han letar efter någon som känns mer rätt för honom.

Det är svårt för dig eller någon av oss att veta vad killens syfte med att ha sex var. Det skiljer sig från person till person. Men många är vi nog som har sex med en person vi är kära i och bryr oss om, och inte enbart är ute efter en djurisk parlek.

Vi vet ju inte tillräckligt för att dra slutsatser, men i min värld framstår TS agerande som överilat när hon väljer att inte fortsätta relationen baserat på fördomar om oskulder. Om det inte kändes rätt ska hon förstås inte fortsätta och det är upp till henne hur hon väljer, men det är helt enkelt inte ett moget sätt att resonera.
  • Överste Senap
    Anonym (Förbryllad) skrev 2025-03-16 11:30:16 följande:
    Han blev ordentligt ledsen, vilket kanske inte är så konstigt. Nej du har rätt, jag kunde agerat annorlunda, skulle avslutat utan att träffa honom igen.
    Du lät honom veta att det var pga att han var oskuld som du backade ur?  Du kunde förmodligen inte agerat sämre. Och du påstod dig tycka om honom? Det fanns noll anledning att säga varför du drog dig ur.
  • Anonym (hm)

TS du verkar så elak! Tycker riktigt synd om killen. 

• Anonym (Förbryllad)

Jag vet. Jag gjorde bort mig. Jag tycker också det är jobbigt.

• Anonym (Samma)

Jobbig sits. Jag har själv råkat ut för samma sak för att jag är oskuld, en gång när jag var 20 och en gång vid 28.

• EpicF
    Anonym (Förbryllad) skrev 2025-03-13 17:40:07 följande:

Ja, killar som inte är religiösa brukar inte alls tänka så. 

Det finns en anledning varför tjejer tenderar att tänka så som inte direkt går att överföra till män.

Jaha. Så en kille får absolut inte vilja vänts med sex tills denne är säker. Märkligt påstående. 
Svar på tråden Varför backar han när vi ska ha sex?