• Anonym (Barn?)

Han vill ha barn med mig.Jag vill ej.

Min sambos dröm är att ha bebis med mig. Annars vill han ej vara med mig. Han vill vara maskulin och en man. 

Jag har ett barn, vuxet och är nöjd. Fantastisk dotter. Intelligent och mycket vacker. 

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Han vill ha barn med mig.Jag vill ej.
  • Anonym (3)
    Anonym (Barn?) skrev 2025-03-18 11:26:31 följande:

Han dricker dessutom ett glas rött vin varje dag eller whiskey.
    Gillar ej det. Jag dricker enbart vatten och mjölk. 

VA??? har han bytt ut vodka och antidepressiva mot rödvin?? Jamen dåså, då är det väl fritt fram för barn nu Skål
  • Anonym (Barn?)
    Anonym (3) skrev 2025-03-18 12:02:23 följande:
    VA??? har han bytt ut vodka och antidepressiva mot rödvin?? Jamen dåså, då är det väl fritt fram för barn nu Skål
    Varje dag vin, whiskey, huvudvärk, anti depressiva, bara stanna inne?

Hur kan jag hjälpa honom? 
  • Anonym (går inte)
    Anonym (Barn?) skrev 2025-03-18 12:11:01 följande:

Du kan inte hjälpla någon som inte själv vill bli hjälpt. Du anser att han har problem, men han kanske inte gör det. Då är han inte redo att bli hjälpt.

Jag tycker inte du låter som en svensk. Är det för att du bott mycket utomlands?
  • Anonym (Ely)

Det här är en ickefråga. Gör slut så får han skaffa barn med någon annan, om han lyckas träffa någon. Du är 45 år och vill inte ha fler barn. Tala om det och så får han leta vidare och du får möjlighet att träffa någon som inte pressar dig till saker du inte vill utan vill vara med dig för att du är du. Han säger ju att han inte vill vara med dig om ni inte skaffar barn, så vad är det ens att fundera på? Dumpa idioten och gå vidare. 

• Anonym (Barn?)
    Anonym (går inte) skrev 2025-03-18 12:17:45 följande:
    Du kan inte hjälpla någon som inte själv vill bli hjälpt. Du anser att han har problem, men han kanske inte gör det. Då är han inte redo att bli hjälpt.

Jag tycker inte du låter som en svensk. Är det för att du bott mycket utomlands?
    Jag är född på Danderyds sjukhus. Helsvenska. 
  • Anonym (3)

Om jag frågar så här då: vad har denne iranier för goda sidor som tillför ditt liv något positivt och meningsfullt?
  • Anonym (Barn?)
    Anonym (3) skrev 2025-03-18 12:43:15 följande:
    Om jag frågar så här då: vad har denne iranier för goda sidor som tillför ditt liv något positivt och meningsfullt?
    Lugn, snäll, stressar mig inte som min förre man gjorde i mitt fd äktenskap.
  • Anonym (Ebbot Lindberg)
    Anonym (Barn?) skrev 2025-03-18 12:53:09 följande:
    Fast stressa dig verkar han ju definitivt göra i och med barnfrågan som han inte verkar kunna släppa. 
  • Anonym (3)
    Anonym (Barn?) skrev 2025-03-18 12:53:09 följande:
    Du verkar ändå otroligt stressad över hans drickande eftersom du startat femtielva trådar om det.
  • Anonym (Levi)

Om du får barn nu, vid 45, så är du fjättrad i hemmet i 20 år framåt, tills du är 65. Annars kan åren efter 40 och efter att barnet/barnen blivit stora kunna bli en frigörande tid i livet, med nya intressen, nytt jobb, nya vänner. 

Jag hade två barn och frun två, särkullsbarn, och vi ville inte ha fler. Jag steriliserade mig. Bästa jag gjort. 

Jag har viss förståelse för att han vill reproducera sig, det är en naturlig drift att skaffa barn. Men det skulle han ha fixat när han var 20 eller 30. Nu får han finna sig i att det är kört.

Vid er ålder ökar också risken för missbildade barn, downs syndrom och annat. Skräm honom med det.

Man får inte alltid det man vill, men har man tur får man det man behöver. Han har tydligen en finfin bonusdotter, och kanske bonusbarnbarn han kan gulla med.

• Anonym (Barn?)

Idag har han druckit två glas rött vin, whiskey och tabletter mot depression?

• Anonym (Flytta)

Flytta till ett torrlagt land med höga straff för alkoholförsäljning. Iran eller Saudi tex. 
    Eller skicka honom ensam?
  • Anonym (H)
    Anonym (Barn?) skrev 2025-03-18 20:48:02 följande:

Idag har han druckit två glas rött vin, whiskey och tabletter mot depression?

Är den här tråden på riktigt? Är du på riktigt? Det liksom blinkar röda varningslampor överallt. Sök hjälp hos psykolog om du inte fixar bryta det här själv. Lycka till!
Svar på tråden Han vill ha barn med mig.Jag vill ej.