• Anonym (Undrar)

Tjejer övertänker, killar chillar?

Jag upplever att vi tjejer (i många fall) har en hets kring att killen man träffar inte svarar, hör av sig mm. Killar har (oftast) en mer chili inställning överlag ? 

Jag har själv överanalyserat många gånger, helt i onödan. 

Jag har suttit med mina tjejkompisar som överanalyserat några dagars tystnad från killar dom dejtat. Mina erfarenheter säger att man ska tagga ner. Is I magen är nått ni killar har betydligt mer av än oss tjejer när det kommer till att höra av sig och svara. 

Jag bara undrar om detta är nått som jag missuppfattat eller upplevs generellt? Vad beror detta på ?

Alla är ju olika men alltså generellt? Jag upplever själv detta ofta och har en inre kamp att ha is I magen, liksom många av mina tjejkompisar. Vill nästan påstå att många tjejer inte klarar ha is I magen utan skrämmer iväg Killen?

• Svar på tråden Tjejer övertänker, killar chillar?
  • Anonym (hjg)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-20 13:24:17 följande:
    Kan tänka mig detta. Är lite det jag menar. Vi kvinnor har ett huvudbry som männen knappt reflekterar över. Dom tar allt som det kommer i godan ro. Nej men såklart har dom också tankar och man ska inte prata generellt men ligger som sagt mkt I detta du beskriver. 
    Tjejer och killar fungerar (generellt) olika. Lärdomen för tjejer att ta med sig är att det faktiskt kan vara de som övertänker också och inte bara killen som är "obrydd". 

Det finns en gammal historia som speglar detta.

Frun klagar på sin man: "du säger aldrig att du älskar mig!"

Mannen: "Joho. Jag sa ju till dig när vi träffades att jag älskar dig och jag lovar att jag säger till om någonting ändras!"
  • Anonym (m)
    Anonym (hjg) skrev 2025-03-20 13:43:37 följande:
    Tjejer och killar fungerar (generellt) olika. Lärdomen för tjejer att ta med sig är att det faktiskt kan vara de som övertänker också och inte bara killen som är "obrydd". 

Det finns en gammal historia som speglar detta.

Frun klagar på sin man: "du säger aldrig att du älskar mig!"

Mannen: "Joho. Jag sa ju till dig när vi träffades att jag älskar dig och jag lovar att jag säger till om någonting ändras!"
    Fast nej män säger inte till om de slutar älska kvinnan efter ett antal år. Vissa kanske gör det om de avslutar relationen men det finns många som bara fortsätter i vardagen och gamla hjulspår fast känslorna de hade från början bleknat. Har aldrig hört talas om någon som talar om för kvinnan att de slutat älska henne samtidigt som de vill stanna stanna mest av bekvämlighet.
  • Anonym (hjg)
    Anonym (m) skrev 2025-03-20 13:50:53 följande:
    Fast nej män säger inte till om de slutar älska kvinnan efter ett antal år. Vissa kanske gör det om de avslutar relationen men det finns många som bara fortsätter i vardagen och gamla hjulspår fast känslorna de hade från början bleknat. Har aldrig hört talas om någon som talar om för kvinnan att de slutat älska henne samtidigt som de vill stanna stanna mest av bekvämlighet.
    Det är en historia, ett skämt ...

Som man förväntas skratta åt när en bra berättare berättar det men som ändå innehåller ett korn av sanning.
  • Anonym (Tvärtom..)

Tvärtom är det väl oftast?

• Anonym (m)
    Anonym (hjg) skrev 2025-03-20 14:03:07 följande:
    Det är en historia, ett skämt ...

Som man förväntas skratta åt när en bra berättare berättar det men som ändå innehåller ett korn av sanning.
    Det är en vilseledande historia som du försökte hänvisa till när du pratar om att ta lärdom. Nej jag tänker inte skratta jag tar det här ämnet på allvar. Var sak har sin plats. Om du tänker använda ett skämt som någon slags förklaring till varför man inte ska övertänka mäns beteende. Så får du ta att man tar det på allvar och säger ifrån när det inte stämmer.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (m) skrev 2025-03-20 13:27:51 följande:

Och nu svarar han bara kort också. Utan motfrågor till mig. Men med smileys efter att han svarat på frågan?

Skriver du med en kille nu som börjat svalna? Den är alltid en tuffing om man fattat tycke. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-20 14:50:49 följande:
    Skriver du med en kille nu som börjat svalna? Den är alltid en tuffing om man fattat tycke. 
    Jag vet inte om man kan säga att han börjar svalna, han har varit ungefär likadan hela tiden. Ibland frågar han lite mer. Han säger att han är intresserad och vill träffa mig. Ja han känns verkligen speciell men jag försöker lugna mig i de tankarna, känner honom ju inte alls egentligen 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (m) skrev 2025-03-20 15:04:38 följande:
    Jag vet inte om man kan säga att han börjar svalna, han har varit ungefär likadan hela tiden. Ibland frågar han lite mer. Han säger att han är intresserad och vill träffa mig. Ja han känns verkligen speciell men jag försöker lugna mig i de tankarna, känner honom ju inte alls egentligen 
    Jobbigt när det blir så att man nästan får kämpa för att hålla igång en konversation. Jag för min del tappar intresset ganska fort när jag märker att dom inte har förmågan att konversera. Kanske bara att du styr upp en dejt. Han är kanske helt annorlunda i verkligheten. 
  • Anonym (hjg)
    Anonym (m) skrev 2025-03-20 14:43:14 följande:
    Det är en vilseledande historia som du försökte hänvisa till när du pratar om att ta lärdom. Nej jag tänker inte skratta jag tar det här ämnet på allvar. Var sak har sin plats. Om du tänker använda ett skämt som någon slags förklaring till varför man inte ska övertänka mäns beteende. Så får du ta att man tar det på allvar och säger ifrån när det inte stämmer.
    Då ska jag vara tydligare i det jag skriver till dig: nej historian är inte vilseledande.

Kvinnan vill ha bekräftelse. Mannen tycker i sin tur att det är självklart och inte behöver uttryckas.
    .

Tjejer tänker långt mycket mer på sådant än vad killar gör. En del skulle säga: för mycket. Alldeles för mycket.

Det betyder inte att killar inte bryr sig bara att de inte lägger lika mycket energi på att älta vem som sade vad och varför och varför inte och vad betydde den smajlyn allt möjligt annat.
  • Anonym (m)
    Anonym (hjg) skrev 2025-03-20 15:27:22 följande:
    Då ska jag vara tydligare i det jag skriver till dig: nej historian är inte vilseledande.

Kvinnan vill ha bekräftelse. Mannen tycker i sin tur att det är självklart och inte behöver uttryckas.
    .

Tjejer tänker långt mycket mer på sådant än vad killar gör. En del skulle säga: för mycket. Alldeles för mycket.

Det betyder inte att killar inte bryr sig bara att de inte lägger lika mycket energi på att älta vem som sade vad och varför och varför inte och vad betydde den smajlyn allt möjligt annat.
    Fast det jag vände mig emot var att de skulle säga till när de slutar älska kvinnan, så jo den är vilseledande på det sättet. Det funkar inte så.
  • Anonym (m)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-20 15:25:59 följande:
    Jobbigt när det blir så att man nästan får kämpa för att hålla igång en konversation. Jag för min del tappar intresset ganska fort när jag märker att dom inte har förmågan att konversera. Kanske bara att du styr upp en dejt. Han är kanske helt annorlunda i verkligheten. 
    Tack för stöd.
    Ja, jag upplever det lite så att det hänger på mig.
    Jag tycker också det men förmågan har han uppenbarligen ibland iallafall.
    Jo jag har gjort det jag har kunnat för att få till träff. Vi har avstånd så vi ska ta det så fort han kan komma ifrån. Jag hoppas verkligen att han menar allvar.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (m) skrev 2025-03-20 15:48:40 följande:
    Tack för stöd.
    Ja, jag upplever det lite så att det hänger på mig.
    Jag tycker också det men förmågan har han uppenbarligen ibland iallafall.
    Jo jag har gjort det jag har kunnat för att få till träff. Vi har avstånd så vi ska ta det så fort han kan komma ifrån. Jag hoppas verkligen att han menar allvar.
    Han verkar vara lite blyg och vill vinna tid låter det som. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-20 15:59:05 följande:
    Han verkar vara lite blyg och vill vinna tid låter det som. 
    Vill vinna tid hmm? Är det positivt eller negativt i så fall tänker du?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (m) skrev 2025-03-20 16:01:48 följande:
    Vill vinna tid hmm? Är det positivt eller negativt i så fall tänker du?
    Jo men det är väl isf bara possitivt i min värld. Han VILL ses. Annars tvivlar jag på att han hade skrivit alls. Men om han verkar blyg så försöker han kanske skjuta det framför sig lite. Är ju lite gulligt. Om det nu är så, vi vet ju inte. Har ni matchat på typ tinder och skrivit ett tag? 
Svar på tråden Tjejer övertänker, killar chillar?