• Anonym (Jonte)

Jag fattar ingenting ?

. Nu den senaste tiden har jag träffat en tjej ett tag lite causual (ca 6 mån). Vi har sagt att vi tycker om varandra men att vi ses just causual och ser vad som sker. Väldigt bra upplägg då det för mig tar tid att få känslor. Vi har setts några månader. Hon gör mig glad och det har känts som känslor börjat komma från bådas håll. 

Vi messar på veckorna ibland. Hon svarar efter nån dag ibland, jag likaså. Det är ett väldigt lungt tempo på messandet. Det har också varit tyst några dagar ibland. Oftast jag som tar upp kontakten efter tystnad. Men så skrev hon igår och frågade om hon gjort mig något. Jag förstod ingenting men inser att jag inte svarat på vår konversation som pågick under helgen. Hon visste att jag skulle iväg och vi skrev inte om nått viktigt. Hon har väntat på svar sedan i lördags. Jag skrev och bad om ursäkt men jag skulle ju som sagt iväg och sedan har det bara rullat på men att jag tänker på henne.

Hon förstår inte detta, utan väljer att blockera mig och lägga locket på. Jag fattar ingenting då vi haft tyst I flera dagar innan och det har aldrig varit nått bekymmer för någon av oss. 

Någon som har lite goda råd eller bara en analys i varför hon blev så upprörd plötsligt? 

• Svar på tråden Jag fattar ingenting ?
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Jonte) skrev 2025-03-20 12:56:10 följande:
    Tack för ditt svar. Ligger mkt i det du skriver. Vi har lyft frågan litegrann mellan oss ibland. Hon liksom jag har svårt att få känslor men någonting finns så därför har vi valt att ta allt som det kommer. Det har bara flutit på. Hon vet att jag tycker om henne och jag vet att hon tycker om mig. Det finns en attraktion och jag upplever att vi växer i varandras ögon. Ingen av oss har haft som inställning att det ska bli si eller så. Vet inte om det är rätt eller fel att ha den inställningen men hon har ickså varit tydlig med det. Det är det som känns bäst för oss just nu. Sex månader är länge men ändå inte då vi inte dejtat på det sättet. Hon har barn och kan inte ses varannan vecka. Jag jobbar mkt och reser mkt I jobbet. Det är inte tiden sex månader som avgör om man ska bli ihop eller inte. Nästa steg i våran relation är att börja ses mer seriöst och se vad som händer. Inte att sitta och prata om att bli ihop eller inte. Hoppas du förstår hur jag tänker. 
    Tycker du om henne? Jättemycket? Visa det i så fall. Häng blommor på hennes dörrhandtag. Skicka rara mess. 

För mig och min fru tog det närmare ett år innan vi började bestämma oss för att verkligen vara ett par. Vi skyndade långsamt båda två, väldigt skönt sätt att utveckla relationen utan stress och skuld.

Du kan ju fråga henne rakt ut hur hon skulle vilja att ni har det, hur ni kommunicerar, hur ofta ni ska ses etc.
  • Anonym (Jonte)
    KimLinnefeldt skrev 2025-03-20 15:29:21 följande:
    Tycker du om henne? Jättemycket? Visa det i så fall. Häng blommor på hennes dörrhandtag. Skicka rara mess. 

För mig och min fru tog det närmare ett år innan vi började bestämma oss för att verkligen vara ett par. Vi skyndade långsamt båda två, väldigt skönt sätt att utveckla relationen utan stress och skuld.

Du kan ju fråga henne rakt ut hur hon skulle vilja att ni har det, hur ni kommunicerar, hur ofta ni ska ses etc.
    Jag tycker mycket om henne. Men har inga problem med att skynda långsamt. Jag tänker mer att vi får se vart allt leder. Hon är en ganska stark kvinna. Typen jag är ganska ovan vid. Hon har barn och är några år äldre vilket attraherar mig mer. Hon har varit singel i några år och jag likaså. Problemet just nu är att jag inte förstår riktigt varför hon plötsligt överreagerar så. Det har aldrig varit nått bekymmer innan att vi haft några dagars tystnad den veckan hon har sina barn och jag är uppbokad med jobb. Vi hade samma tystnad för 2 veckor sedan i några dagar och då va allt helt lungt. Jag fattar inte riktigt kvinnor ibland. Men jag har beslutat nu att låta det vara. Hon skickade nya vänförfrågningar och jag har bett om ursäkt, vi får hoppas allt återgår till det normala. Ska fråga henne om att ses nästa vecka så kan vi prata om detta istället för att skriva.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Jonte) skrev 2025-03-20 15:57:04 följande:
    Jag tycker mycket om henne. Men har inga problem med att skynda långsamt. Jag tänker mer att vi får se vart allt leder. Hon är en ganska stark kvinna. Typen jag är ganska ovan vid. Hon har barn och är några år äldre vilket attraherar mig mer. Hon har varit singel i några år och jag likaså. Problemet just nu är att jag inte förstår riktigt varför hon plötsligt överreagerar så. Det har aldrig varit nått bekymmer innan att vi haft några dagars tystnad den veckan hon har sina barn och jag är uppbokad med jobb. Vi hade samma tystnad för 2 veckor sedan i några dagar och då va allt helt lungt. Jag fattar inte riktigt kvinnor ibland. Men jag har beslutat nu att låta det vara. Hon skickade nya vänförfrågningar och jag har bett om ursäkt, vi får hoppas allt återgår till det normala. Ska fråga henne om att ses nästa vecka så kan vi prata om detta istället för att skriva.
    Jag är påverkad av Blind Date, där de överöser varandra med kärleksbetygelser om att den andra är en dröm, fantastisk, någon hen vill tillbringa resten av livet med. Det har den andra parten svårt att motstå.

Riktigt så überromantisk behöver man ju inte vara. Men det är viktigt att visa vilja, inte bara "se vart allt leder". Om hon känner din kärlek svepa in som en varm vind så försvinner tvivel och tvek.
  • Anonym (handlar inte om stolthet)
    Anonym (Jonte) skrev 2025-03-20 07:16:24 följande:
    Tack för ditt svar. Jag har varit den som visat mest intresse hela tiden. Men hon har givit andra inviter till vår relation. Jag bjöd i början hem henne på middag vid ett par tillfällen. Jag kände att det bara låg i mitt intresse att ses. Sen har hon frågat om att ses men då har det styrts mot att ses senare på kvällen. Sova ligga. 
    Då tolkade jag henne som att hon inte ville ha något seriöst. Sedan har jag varit den som inlett alla konversationer när vi skrivit. Jag har därför lite svårt för att höra att jag varit ointresserad och barnslig. Jag har bara läst av henne och mött henne. Hon är kvinna och ska behandlas med respekt och att häva ur mig att jag börjar få känslor kan jag ju inte göra när min magkänsla säger att hon inte alls känner samma. Hon har varit tydlig med att hon inte är kär i mig eftersom det tar tid för henne att bli det. 
    Hej,
    Jag förstår. Då har du hela tiden varit tydlig menar du. Och då hade jag fel, då är du inte barnslig. 

Men några saker jag funderat på är att du verkar tolka henne mycket utan att fråga henne. Och när man gör egna tolkningar och agerar efter dem, utan att reka om man har rätt eller ej, så kommunicerar man inte helt. 

Därför menar jag att du inte har nåt att förlora på att vara tydlig med vad du vill. Du skulle kunna säga "jag är intresserad av att ta detta djupare". Då har du varit tydlig och stått upp för det du vill iaf. 
    KimLinnefeldt skrev 2025-03-20 16:34:03 följande:
    Jag är påverkad av Blind Date, där de överöser varandra med kärleksbetygelser om att den andra är en dröm, fantastisk, någon hen vill tillbringa resten av livet med. Det har den andra parten svårt att motstå.

Riktigt så überromantisk behöver man ju inte vara. Men det är viktigt att visa vilja, inte bara "se vart allt leder". Om hon känner din kärlek svepa in som en varm vind så försvinner tvivel och tvek.
    Håller med.
  • Anonym (Jonte)
    Anonym (handlar inte om stolthet) skrev 2025-03-21 07:32:55 följande:
    Hej,
    Jag förstår. Då har du hela tiden varit tydlig menar du. Och då hade jag fel, då är du inte barnslig. 

Men några saker jag funderat på är att du verkar tolka henne mycket utan att fråga henne. Och när man gör egna tolkningar och agerar efter dem, utan att reka om man har rätt eller ej, så kommunicerar man inte helt. 

Därför menar jag att du inte har nåt att förlora på att vara tydlig med vad du vill. Du skulle kunna säga "jag är intresserad av att ta detta djupare". Då har du varit tydlig och stått upp för det du vill iaf. 
    Tydlig är kanske att ta I. Det du skriver tar jag absolut till mig. Jag har liksom aldrig fattat tycke på detta sätt innan. Har bara träffat tjejer causual inledningsvis och det har alltid slutat med att tjejen blivit kär och jag har fått avsluta. Tror att eftersom denna tjej är mer reserverad och inte jagar mig så blir jag mer intresserad. Det är lite därför jag är försiktig också. Så jag inte blandar ihop jag vill ha henne som person med jag vill att hon blir i kär i mig för mitt egos skull.  Det är den karamellen jag behöver suga på lite nu känner jag. Men du har absolut rätt i att man ska vara tydlig. 
    Anonym (Jonte) skrev 2025-03-21 07:41:07 följande:
    Tydlig är kanske att ta I. Det du skriver tar jag absolut till mig. Jag har liksom aldrig fattat tycke på detta sätt innan. Har bara träffat tjejer causual inledningsvis och det har alltid slutat med att tjejen blivit kär och jag har fått avsluta. Tror att eftersom denna tjej är mer reserverad och inte jagar mig så blir jag mer intresserad. Det är lite därför jag är försiktig också. Så jag inte blandar ihop jag vill ha henne som person med jag vill att hon blir i kär i mig för mitt egos skull.  Det är den karamellen jag behöver suga på lite nu känner jag. Men du har absolut rätt i att man ska vara tydlig. 
    Ser att jag uttryckte mig lite hårt i föregående inlägg, menade inte så, men du verkar iaf tagit till dig av mitt huvudbudskap - vill du så satsa, så gör det!! Jag tror på dig!
  • Anonym (Tröttnade)
    Anonym (Jonte) skrev 2025-03-20 08:44:20 följande:
    Men det är ju konstant jag som hör av mig till henne. Kan omöjligt ta på mig att jag gör minsta möjliga insats 
    Ok. Om du konstant hör av dig till henne, så är det förstås en annan sak. Var dock inte så jag utläste ditt första inlägg där det står om väldigt långsamt tempo och att hon väntat på svar sedan i lördags.
  • Anonym (Jonte)
    Anonym (Tröttnade) skrev 2025-03-21 11:49:34 följande:
    Ok. Om du konstant hör av dig till henne, så är det förstås en annan sak. Var dock inte så jag utläste ditt första inlägg där det står om väldigt långsamt tempo och att hon väntat på svar sedan i lördags.
    Det är ett långsamt tempo från bägge håll. Absolut. Men det är jag som startar upp tråden när det varit tyst I några dagar.
  • Anonym (Jonte)
    Anonym (handlar inte om stolthet) skrev 2025-03-21 11:42:48 följande:
    Ser att jag uttryckte mig lite hårt i föregående inlägg, menade inte så, men du verkar iaf tagit till dig av mitt huvudbudskap - vill du så satsa, så gör det!! Jag tror på dig!
    Absolut ingen fara. Är ofta man tolkar fel också. Tack. Får se om allt löser sig. Kan nog vara lite klokt att vi tänker efter lite påvarsitt håll nu några dagar. Vi kan ändå inte ses denna helgen och jag tycker det är bättre man pratar än skriver. Hon har sina barn I helgen och jag vill inte riva i detta nu direkt av respekt. 
    Anonym (Jonte) skrev 2025-03-21 12:46:43 följande:
    Absolut ingen fara. Är ofta man tolkar fel också. Tack. Får se om allt löser sig. Kan nog vara lite klokt att vi tänker efter lite påvarsitt håll nu några dagar. Vi kan ändå inte ses denna helgen och jag tycker det är bättre man pratar än skriver. Hon har sina barn I helgen och jag vill inte riva i detta nu direkt av respekt. 
    Tycker du låter som en bra person. Hoppas du kom fram till nåt i helgen.
Svar på tråden Jag fattar ingenting ?