• Anonym (W)

Avblockad

Mitt ex har efter 2 månader tagit bort blocken på Whatsapp. Vad innebär det?

• Svar på tråden Avblockad
  • Teresse7
    Anonym (W) skrev 2025-03-20 17:23:04 följande:

Ja men han hade kunnat hålla mig blockerad då det gått 2 månader.

Varför blocka han dig från början? 
  • Anonym (Bell)
    Anonym (W) skrev 2025-03-20 17:35:40 följande:
    Jag menar klart att jag undrar varför han väljer att gå in och avblockera mig efter 2 månader.
    Förmodligen har han blockerat dig för arr varit jobbig. Sedan har han tråkigt och behöver boosta sig själv. Händer ibland med omogna personer 
  • Anonym (Pick and choose)
    Anonym (W) skrev 2025-03-20 17:35:40 följande:
    Jag menar klart att jag undrar varför han väljer att gå in och avblockera mig efter 2 månader.
    Han har gått vidare och det kanske inte är jobbigt längre 
  • Anonym (W)
    Teresse7 skrev 2025-03-20 17:40:14 följande:
    Varför blocka han dig från början? 
    Han gjorde det när jag konfronterade honom.
  • Teresse7
    Anonym (W) skrev 2025-03-20 19:36:40 följande:
    Han gjorde det när jag konfronterade honom.
    Var han otrogen? 
  • Anonym (W)
    Teresse7 skrev 2025-03-20 20:13:14 följande:
    Var han otrogen? 
    Jag vet inte. Ville ha sanning men det fick jag inte.
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Pick and choose) skrev 2025-03-20 10:09:32 följande:

Att han inte längre bryr dig om dig 
    Att han är trött på att bråka 
    Att han är vuxen 
    Att han hoppas du är vuxen 
    Att han skiter I dig 
    Att han gått vidare
    Att han har ny tjej 
    Att du är oviktig 
    Att han hoppas att du inte ser det 
    Att han blivit tvingad till det 
    För att andra frågar varför du är blockad 

Etc etc 

Men om alla de punkter eller någon av dem skulle stämma varför kommer han ens på att avblockera henne då? Om han inte bryr sig om henne eller akiter i henne. Då borde han väl snarare inte avblockera, inte ens tänka på ts överhuvudtaget. Inte brynsig om hon är blockad eller inte eller ens om han har kvar hennes nr.

Jag tror det kan vara ett tecken på att han vill prata och hoppas att hon ska skriva. Men ja, för sin egen skull.
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Mx) skrev 2025-03-20 10:15:57 följande:

Att blocka/avblocka är i sig en företeelse som endast förekommer mellan 2 omogna individer som inte fungerar varken tillsammans eller som vuxna myndiga individer.

Det tycker inte jag stämmer. Att blocka och avblocka för allt möjligt är löjligt ja. Men det finns situationer där man faktiskt behöver blocka någon tillfälligt eller tillsvidare.
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-20 17:33:08 följande:
    Menar du att svaren du fått inte räcker?
    Mejndet behöver det inte betyda. Hon kanske vill diskutera vidare och framförallt hur hon tänker.
  • Anonym (Mmja)

Att bara fråga ?varför har han tagit bort blocken efter 2 månader? utan någon heads up för varför det tog slut eller varför han blockade dig, blir väldigt diffust, men såhär.

Har ni haft ett toxic förhållande där ni varit av och på och gjort slut o blivit tillsammans flera gånger, så är detta samma sak om igen och kommer fortsätta. 

Sedan har vi min mest logiska förklaring. Antingen var det du som gjorde slut med honom och han var sårad och arg och det var jobbigt att se ditt namn på sociala plattformar, han tog en paus och har nu släppt det och gått vidare, därmed är blocken borta. Betyder ingenting utan bara att han känner att det lagt sig mellan er och att han nu kan gå vidare med sitt liv. 

En annan logisk förklaring är att om han gjorde slut, så har han velat ha lite lugn och ro, kanske har ni bråkat stunden innan du blev blockad, kanske bråkade ni om något som egentligen inte spelar någon roll att diskutera då ni ändå ej är tillsammans längre. Kanske har du tjatat på honom om något som gjort att han blockat dig från början, vet du nog bättre än jag. I allafall så har han isåfall tagit bort blocken för att även det lugnat ner sig, han har gått vidare och känner inte att han bryr sig om blocken är där eller inte, ni är ändå klara med varandra, no big deal. Att blocka någon är ju rätt hårt, har själv blockat 2 av mina ex när båda dom ville ha tillbaka mig och ångrade att dom gjort slut. Ena exet är avblockat då jag kände att det har lagt sig och vi har gått vidare båda två. Andra exet är fortfarande blockat pg.a att han gjorde nya konton på TikTok när jag blockat hans nummer och insta osv, detta exet skickade även nallebud o grejer till min brevlåda när jag blockat honom ÖVERALLT, fick be min kompis skriva till honom att be honom låta mig va och gå vidare. Den killen är somsagt fortfarande blockad då han inte gav sig, han blev besatt. Har kvar blocken för att jag seriöst är rädd för honom av olika anledningar. 

Men summan av kardemumman, det betyder nog inte särskilt mycket att han avblockat dig, och du ska nog inte fixera dig på 2 månader, tror helt enkelt han har gått vidare och det borde du också göra istället för att fundera på varför han tagit bort en block. 

• Anonym (W)
    Anonym (Mmja) skrev 2025-03-21 00:58:46 följande:

Att bara fråga ?varför har han tagit bort blocken efter 2 månader? utan någon heads up för varför det tog slut eller varför han blockade dig, blir väldigt diffust, men såhär.

Har ni haft ett toxic förhållande där ni varit av och på och gjort slut o blivit tillsammans flera gånger, så är detta samma sak om igen och kommer fortsätta. 

Sedan har vi min mest logiska förklaring. Antingen var det du som gjorde slut med honom och han var sårad och arg och det var jobbigt att se ditt namn på sociala plattformar, han tog en paus och har nu släppt det och gått vidare, därmed är blocken borta. Betyder ingenting utan bara att han känner att det lagt sig mellan er och att han nu kan gå vidare med sitt liv. 

En annan logisk förklaring är att om han gjorde slut, så har han velat ha lite lugn och ro, kanske har ni bråkat stunden innan du blev blockad, kanske bråkade ni om något som egentligen inte spelar någon roll att diskutera då ni ändå ej är tillsammans längre. Kanske har du tjatat på honom om något som gjort att han blockat dig från början, vet du nog bättre än jag. I allafall så har han isåfall tagit bort blocken för att även det lugnat ner sig, han har gått vidare och känner inte att han bryr sig om blocken är där eller inte, ni är ändå klara med varandra, no big deal. Att blocka någon är ju rätt hårt, har själv blockat 2 av mina ex när båda dom ville ha tillbaka mig och ångrade att dom gjort slut. Ena exet är avblockat då jag kände att det har lagt sig och vi har gått vidare båda två. Andra exet är fortfarande blockat pg.a att han gjorde nya konton på TikTok när jag blockat hans nummer och insta osv, detta exet skickade även nallebud o grejer till min brevlåda när jag blockat honom ÖVERALLT, fick be min kompis skriva till honom att be honom låta mig va och gå vidare. Den killen är somsagt fortfarande blockad då han inte gav sig, han blev besatt. Har kvar blocken för att jag seriöst är rädd för honom av olika anledningar. 

Men summan av kardemumman, det betyder nog inte särskilt mycket att han avblockat dig, och du ska nog inte fixera dig på 2 månader, tror helt enkelt han har gått vidare och det borde du också göra istället för att fundera på varför han tagit bort en block. 

Jag har blockat ett ex och han är fortfarande blockad flera år efter så nej jag ser ingen vits i att tänka på att gå in och avblockera någon. Han har ju då tänkt att nu ska han avblockera mig.
    Och jag har rätt att undra varför han avblockerat mig då hans profilbild på Whatsapp helt plötsligt blev synlig.
  • Anonym (W)
    Anonym (Cecilia) skrev 2025-03-21 00:28:34 följande:
    Men om alla de punkter eller någon av dem skulle stämma varför kommer han ens på att avblockera henne då? Om han inte bryr sig om henne eller akiter i henne. Då borde han väl snarare inte avblockera, inte ens tänka på ts överhuvudtaget. Inte brynsig om hon är blockad eller inte eller ens om han har kvar hennes nr.

Jag tror det kan vara ett tecken på att han vill prata och hoppas att hon ska skriva. Men ja, för sin egen skull.
    Resonerar som du för när man blockar tänker man inte mer på det. Jag har ett ex som är blockerad även nu flera år efter. Så varför mitt senaste ex tänkt på att avblockera mig, förstår jag inte.
Svar på tråden Avblockad