Vad ska man göra för att amning ska fungera
Hej. Dela era erfarenheter. Vad gjorde ni och Vad åt ni för att få tillräckligt med bröstmjölk?
Hej. Dela era erfarenheter. Vad gjorde ni och Vad åt ni för att få tillräckligt med bröstmjölk?
Äta bra vanlig mat, dricka mycket, vila , inte stressa.
Hej! Jag har alltid haft lätt för att amma och har ammat mina barn länge. Tips är att amma ofta, särskilt på natten. Samsov så att du inte väcks så lätt. Mycket hud mot hud och amma vid minsta signal när bebisen är liten.
Ät varierat och ordentligt. Hoppa inte över måltider och ta det lugnt. Om du vill fortsätta desamma när barnet blir äldre (över året) så fortsätt amma frekvent efter jobbet, på kvällen och även vid uppvak på natten. Amningahjälpen är bra om du vill ha mer råd och tips!
Bra sidor för tips: babybaby.se
bebisenochvi på Instagram
men håller i övrigt med föregående, amma ofta och på bebis signal
wait glömde denna... du ska ju inte amma så varför frågar du?
Jag åt inget speciellt, men jag såg till att dricka mycket.
Jag ammade ganska ofta och länge och tog det lugnt. Jag tror en nyckel till att få det att funka är att inte oroa sig, och att inte ge ersättning om bebisen verkar hungrig, utan istället amma oftare. (funkar så klart inte för alla, men oftast)
Med första pumpade jag enbart, började pumpa efter cirka 14 dagar då han inte gick upp bra i vikt och jag ville återfå kontroll. Pumpade var tredje timme ca 120/200 ml. Han gick sen fint upp i vikt och slutade äta på natten vid 2 månaders ålder. Pumpade i 9 månader. Med andra barnet ammade jag i 10 månader. Man har lättare att amma det andra barnet. Jag tror att det hade gått bra med första också om jag bara hade kämpat på men jag ville ha kontroll och veta att han fick i sig tillräckligt och det gav andra positiva effekter som exempelvis att han sov hela nätter väldigt tidigt. Min andra sov hela nätter från 6 månader (fast vaknade tidigt för morgonamning, så HELA nätter egentligen först när vi slutade amma vid 10 månader).
wait glömde denna... du ska ju inte amma så varför frågar du?