Anonym (Maris) skrev 2025-04-06 18:21:02 följande:
Vad är oemotståndligt för dig som man?
Inspirerad av en annan tråd på internet så undrar jag vad män finner oemotståndligt hos kvinnor och jag menar INTE sexuellt. Det här handlar om saker som när hon för håret bakom örat, du kommer i närheten av henne och hon doftar underbart av någon fantastisk parfym eller när du kan hjälpa henne och hon blir superglad för det och visar uppskattning för dig över hjälpen. Sådana saker.
Adolphson & Falk har skrivit några riktigt bra sångrader:
Intellektuellt ger du mig matchande motstånd
Du inspirerar och lägger svaren på rätt nivå
Du är mitt ständiga stöd i varje med- och motgång
Du sätter gränser och ger mig riktning, mod att gå
Så det handlar om att man känner att det är en person som man kan utvecklas ömsesidigt med och som man har liknande mål med.
Parfym är däremot en big no no och man lär sig snabbt vad som alltid är uppskattat, märker jag att min fru har haft en riktig skitdag på jobbet så vet jag att hon alltid uppskattar att det ligger en ny flaska bubbel på kylning. Hon blir fortfarande lika glad och det är ju kul men kanske inte nått som är oväntat :D
Annars är det saker som när hon tänkt efter vad jag faktiskt gillar som uppskattas men där är kvinnor överlag dåliga (även min fru) på att hitta rätt saker.
Så för min del så är det som är oemotståndligt att hon är den hon är som person. Vi funkar väldigt bra ihop och låter varandra få space när så behövs.