Anonym (Oja) skrev 2025-04-08 21:32:13 följande:
Svårt att göra det själv när man inte har körkort eller vänner som kan/vill hjälpa dock.
Jag har hjälpt en kvinna flytta och fixa möbler och mat som var lika hjälplös som du, det kostade mig två heldagar av många mils körande med släp och ca 7000 kr, samt att jag lånade ut tre hyror deposition för att hon ens skulle få bostaden. Jag gjorde det för jag trodde vi var vänner och sen ringde den apan inte ens på ett år.
Sen var det ett annat vrak som bad om hjälp för hon var i en farlig relation, och jag engagerade blixtsnabbt tre vänner i att hjälpa henne med juridik och att leta säker bostad på annan ort. Men när vi väl hade hittat en bostad som uppfyllde hennes nästan orimliga krav (hyra möblerat, ta med hund och betala typ ingenting) kunde hon inte ens besluta sig för att flytta, det var för obekvämt och långt ut och bla bla.
Men bo kvar och bli trakasserad då!
Om du inte har vänner kanske du ska fråga dig varför det är så. Jag har sagt upp bekantskapen med dessa båda för de är billiga otacksamma snyltare som bara hör av sig när de vill ha saker av en.
Jag kommer nog inte att försöka hjälpa utsatta kvinnor någon mer gång i detta livet för jag börjar tro att de har det som de har det för att de förtjänar det.