Får en känsla att flickvän döljer saker
Jag är tillsammans med en fantastisk tjej. Hon är en sådan person som ibland känns för bra för att vara sann. Vi hade gått i samma skola som unga, men vi hade aldrig riktigt haft kontakt då. Det var först långt senare som hon tog första steget och skrev till mig via sociala medier.
Vi klickade nästan direkt. Känslor växte snabbt fram mellan oss, och det kändes som att vi förstod varandra på djupet. Men livet kom emellan. Av olika personliga skäl från båda håll hamnade vi i en paus på ungefär tre månader. Kontakten fanns kvar, men inte på daglig basis. Trots att vi inte hördes lika ofta, dejtade ingen av oss någon annan under den tiden. Det säger en hel del om vad vi betydde för varandra, redan då.
Sedan, en dag, hörde hon av sig igen. Vi började dejta seriöst. Det som följde blev något jag knappt kan beskriva med ord. En kärlekshistoria som kändes äkta, stark och ärlig.
Nu har vi varit ett par i ungefär ett halvår efter några månaders dejtande, och jag känner verkligen att hon är någon jag vill bygga något med.
En kväll när vi låg och myste i sängen märkte jag små, knappt synliga, raka linjer på hennes lår. Jag frågade försiktigt, och hon blev tyst, nästan som att hon inte visste vad hon skulle säga. Jag ville inte pressa henne, så jag lät det vara. Några dagar senare tog jag upp det igen. Då berättade hon att hon hade haft en väldigt tuff period i sin ungdom. Jag vet också att hennes pappa haft problem med både alkohol och spel, något som säkert satt sina spår.
Hon är verkligen underbar. Jag älskar henne otroligt mycket. Men ibland känner jag en oro inom mig. Kanske bär hon på mer än hon vågar visa. Ibland undrar jag om hon är så omtänksam och varm mot mig för att skydda sig själv, för att dölja sina egna sår.
Jag vill förstå henne, på riktigt. Och jag vill finnas där. Inte bara när det är lätt, utan också när det är svårt.
Jag vill bara inte bli helt chockad av någon sjukt i framtiden...