• Tecum

Trumps svenska fanbärare har tystnat

Ytterhögens som hyllat Trump  på X i alla tongångar har fått problem. Dårens upprepade klavertramp på i stort sett alla områden går inte längre att försvara.

Så här står det i Magasinet Konkret:

Många av de mer högljudda krigarkontona på X har knappt alls nämnt Trump den senaste månaden. Det är inte läge, kan man förmoda, eller så vet de helt enkelt inte vad de ska säga och är genuint irrelevanta i den politiska debatten. Man är nog medveten om att det är väldigt få svenskar som har en positiv uppfattning om Trump, ännu färre än tidigare. Enligt en mätning av DN/Ipsos i mars ligger andelen nere på sex procent, och bara tio procent svarar att de har en positiv uppfattning om USA. Det är nästan ryska siffror, Putin ligger på två procent hos svenskarna, Ryssland på en. Man kan jämföra med Ukraina som ligger på 62 procent, och Zelensky på 73. Det är en gryta många i ytterhögern inte vill röra om i."

• Svar på tråden Trumps svenska fanbärare har tystnat
  • klyban
    Anonym (Wacko Tard) skrev 2025-04-20 13:29:29 följande:

Det är samma fantasier som drev Hillary och Pizzagate. Låter som att dessa hillbillies har för mycket tid på sig om de kan sitta och koka ihop alla dessa konspirationsteorier. 

jaja, jag hoppas att alla hispanics som röstade på rassen känner sig bekväma nu när ice kan plocka dom också mitt på blanka dan och skicka dom till dödsläger i El Salvador helt utan due process, endast pga profiling. 

När presidenten skiter i supreme court orders så har vi en constitutional crisis. Men det skiter alla hillbillies i, de får ju i alla fall slå alla liberals på käften. Yay, lets pay higher taxes! Yay for the trickle down effect! Yay for lowering minimal wage! Yay for bringing back minimum wage sweat shops from China! 

Korrekt, mycket av deras "åsikter" är baserat i en fantasi.

Och större fantasi om woke i politik är svårt att hitta, för varje gång jag frågar om dessa politiska beslut som genomklubbats på capitol hill.

Så möts jag varje gång av en BEDÖVANDE tystnad, men väl börjar de prata om annat i hopp att detta fakta inte exponeras.

Och två, snacka om att hetsa upp sig över inget och woke, men såklart woke i detta politiska sammanhang.
    Så är det bara ett verktyg, för hur ska man ta bort något som inte ens existerar i beslutet är min fråga.
    Och företag för göra precis vad de vill med woke, köra eller inte, och du som konsument kan ta beslut att bojkotta.

Men bojkotta alla partier som inte är extremhöger, så är det en helt menlöst aktion och pga det finns som sagt vad inget att ta bort i politikens beslut.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Trumpism)

I Trumps USA kan enbata MAGAbekännande få ledande poster och de företag och organisationer som inte följer de regler som Trump och MAGA sätter upp canceleras.

I Trumps USA raderas historia och litteratur som beskriver utsatta minoriteter.  Cancelering av de som talar för allas likas rätt är en del av MAGA och Trumpismen. 

Trumpismen och MAGA ersätter det de vill motverka med en annan typ av identitetspolitik, med en annan typ av cancelering och en annan typ av tillsättningar och utnämningar som bygger på lojalitet och inte på kunnande , karraktär och erfarenhet.

När man tar in i clown i vita huset blir inte clownen president, vita huset har blivit en cirkus med inkompetenta ja-sägare som snabbt låter Trump demontera en demokrati och ersätta den med en allsmäktig president som bryter mot konstitutionen

Trump kommer att skrivas in i historien som den President som omvandlade världens mäktigaste imperie till en banarepublik med allt som följer av det.

Kanske kommer ocksp Trump att sktrivas in i historien som en president som avsattes genom en 3e riksrätt och som sattes i fängelse för de brott han begått och fortsäter att begå.

Cheers skrev 2025-04-19 15:58:36 följande:
    Jag är ingen fanbärare till Trump. Men jag är liksom Trump emot vissa saker. 

Jag är emot att woke har blivit en officiell överideologi i USA inom myndigheter, stora företag och universiteten som varit drivande. De som inte ansluter sig till wokismen kancelleras och mobbas ut eller avskedas. Detta åsiktstvång är otäckt. Man har obligatoriska samtalsgrupper för att indoktrinera de anställda.

Jag är emot identitetspolitiken som underminerar meritbaserade antagningar och tjänstetillsättningar. Identitetspolitiken, där tillhörighet till ras och kön övertrumfar allt annat, skapar splittring och motsättningar mellan olika grupper i samhället. Identitetspolitiken går helt emot Martin Luther Kings ord om att inte se till en persons hudfärg utan karaktär.

Jag är emot vithetshatet och propagandan om den vite mannens skuld där nu levande vita ges skulden för slaveriet för flera hundra år sedan. 

Jag är emot att statyer över framstående, historiska personer rivs ner eller avlägsnas  som t.ex. statyn över Thomas Jefferson i NY City Hall. Jefferson som var född 1743 var USA:s tredje president och den främste upphovsmannen till USA:s självständighetsförklaring. Men det var rätt att att avlägsna statyn tyckte  wokefanatiska BLM-aktivister eftersom Jefferson hade slavar. Statyer ifrågasätts även i Sverige, bl.a. den i Humlegården över Carl von Linné som hyllas över hela världen. Linné var rasist tycker wokegalningarna...

Jag är emot genusvansinnet och transköret där barn tubbas att ifrågasätta sitt eget kön och där pojkar i klänning är något trevligt och bra, liksom s.k. könskorrigerande vård ( !) där läkare i sådant syfte ger hormonbehandling eller skär av snoppen på pojkar. Det är åt h-e att män ska kunna kalla sig kvinnor och delta i kvinnosport. Elitsimmerskor förlorar mot män som utger sig för att vara kvinnor.

Apropå diskussionen om Harvard är kritiken mot Harvard och andra universitet i USA fullt berättigad. Vittnesmålen om woke-tyranniet är många och här är bara ett av dem:

www.aei.org/op-eds/why-i-left-harvard/

Du frågar om något positivt tillfälle med Trump. Kanske hans tal 4th of July vid Mount Rushmore. Det är ju ett väldigt bra och medryckande tal med försvar för traditionella amerikanska värden.

Att det verkar gå åt skogen nu är förstås en besvikelse för många Trumpanhängare, något som jag själv aldrig varit. Men man blev ändå rätt ställd med Biden och Kamala Harris som alternativ.... Lite ambivalent blev man ju om man som jag alltid varit USA-vän.

Nu ser det illa ut.
  • Anonym (Nej)
    Cheers skrev 2025-04-19 15:58:36 följande:
    Jag är ingen fanbärare till Trump. Men jag är liksom Trump emot vissa saker. 

Jag är emot att woke har blivit en officiell överideologi i USA inom myndigheter, stora företag och universiteten som varit drivande. De som inte ansluter sig till wokismen kancelleras och mobbas ut eller avskedas. Detta åsiktstvång är otäckt. Man har obligatoriska samtalsgrupper för att indoktrinera de anställda.

Jag är emot identitetspolitiken som underminerar meritbaserade antagningar och tjänstetillsättningar. Identitetspolitiken, där tillhörighet till ras och kön övertrumfar allt annat, skapar splittring och motsättningar mellan olika grupper i samhället. Identitetspolitiken går helt emot Martin Luther Kings ord om att inte se till en persons hudfärg utan karaktär.

Jag är emot vithetshatet och propagandan om den vite mannens skuld där nu levande vita ges skulden för slaveriet för flera hundra år sedan. 

Jag är emot att statyer över framstående, historiska personer rivs ner eller avlägsnas  som t.ex. statyn över Thomas Jefferson i NY City Hall. Jefferson som var född 1743 var USA:s tredje president och den främste upphovsmannen till USA:s självständighetsförklaring. Men det var rätt att att avlägsna statyn tyckte  wokefanatiska BLM-aktivister eftersom Jefferson hade slavar. Statyer ifrågasätts även i Sverige, bl.a. den i Humlegården över Carl von Linné som hyllas över hela världen. Linné var rasist tycker wokegalningarna...

Jag är emot genusvansinnet och transköret där barn tubbas att ifrågasätta sitt eget kön och där pojkar i klänning är något trevligt och bra, liksom s.k. könskorrigerande vård ( !) där läkare i sådant syfte ger hormonbehandling eller skär av snoppen på pojkar. Det är åt h-e att män ska kunna kalla sig kvinnor och delta i kvinnosport. Elitsimmerskor förlorar mot män som utger sig för att vara kvinnor.

Apropå diskussionen om Harvard är kritiken mot Harvard och andra universitet i USA fullt berättigad. Vittnesmålen om woke-tyranniet är många och här är bara ett av dem:

www.aei.org/op-eds/why-i-left-harvard/

Du frågar om något positivt tillfälle med Trump. Kanske hans tal 4th of July vid Mount Rushmore. Det är ju ett väldigt bra och medryckande tal med försvar för traditionella amerikanska värden.

Att det verkar gå åt skogen nu är förstås en besvikelse för många Trumpanhängare, något som jag själv aldrig varit. Men man blev ändå rätt ställd med Biden och Kamala Harris som alternativ.... Lite ambivalent blev man ju om man som jag alltid varit USA-vän.

Nu ser det illa ut.
    Talet från Trump är förvisso sammanhängande, men att bygga ett nyval på ett 5år gammalt tal är väl sådär?

Resten har jag lite svårt att svara på utan att veta vad du anser är woke? Jag tänker mig att dessa herrar som Trump hyllar i talet troligen ansågs väldigt woke av motståndarna, eller vad tror du? 
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Trumpism) skrev 2025-04-20 22:58:43 följande:

I Trumps USA kan enbata MAGAbekännande få ledande poster och de företag och organisationer som inte följer de regler som Trump och MAGA sätter upp canceleras.

I Trumps USA raderas historia och litteratur som beskriver utsatta minoriteter.  Cancelering av de som talar för allas likas rätt är en del av MAGA och Trumpismen. 

Trumpismen och MAGA ersätter det de vill motverka med en annan typ av identitetspolitik, med en annan typ av cancelering och en annan typ av tillsättningar och utnämningar som bygger på lojalitet och inte på kunnande , karraktär och erfarenhet.

När man tar in i clown i vita huset blir inte clownen president, vita huset har blivit en cirkus med inkompetenta ja-sägare som snabbt låter Trump demontera en demokrati och ersätta den med en allsmäktig president som bryter mot konstitutionen

Trump kommer att skrivas in i historien som den President som omvandlade världens mäktigaste imperie till en banarepublik med allt som följer av det.

Kanske kommer ocksp Trump att sktrivas in i historien som en president som avsattes genom en 3e riksrätt och som sattes i fängelse för de brott han begått och fortsäter att begå.

Skrämmande utveckling.
  • Cheers
    Anonym (ABC) skrev 2025-04-20 23:03:32 följande:
    Skrämmande utveckling.
    Ja, det ser inte bra ut.

Det har nog kommit som en obehaglig överrasknng för alla, både för de rena Trumpanhängarna och de som varit Trumpkritiker, att han skulle bli så extrem.
  • Tecum
    Anonym (Trumpism) skrev 2025-04-20 22:58:43 följande:

Utmärkt inlägg och en exakt blid av vad som håller på att hända i USA. När ska folkvakna och förstå?
  • klyban
    Tecum skrev 2025-04-21 14:54:41 följande:
    Utmärkt inlägg och en exakt blid av vad som håller på att hända i USA. När ska folkvakna och förstå?

I sekter så vaknar medlemmarna mycket sällan, för det är vad MAGA är idag, en enda stor sekt, som utgör 30-40% av alla som röstar i USA.

De vill inte förstår, de har kör en sak i flera decennier och erkänn inte fel och be aldrig om ursäkt oavsett hur mycket du gör bort dig.
    Och det är resultatet vi ser nu.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (T)
    klyban skrev 2025-04-18 10:23:37 följande:

Det intressanta är att dagens administration i Israel ser faktiskt ut som fascister och nazister.
    Och med tanke på terrorn de sprider i gaza och folkmorden på oskyldiga.

Nu vet jag en del försöker inbilla sig att judar inte kan vara nazister, men visst kan dom vara det, dock inte den ursprungliga nazismen av uppenbara skäl.
    Och om det blir för jobbigt att förstå, så räcker det att man går till vad nazism är en förkortning av.
    Så inser man mycket snabbt att det är något som det faktiskt ser ut som, och då just folkmorden i gaza och annan terror de sprider.
    Och om någon inbillar sig jag håller gaza om ryggen och inte gör några fel, så är dessa svårt besvikna nu.
    Och pga av att dom i gaza är inte mycket bättre heller och med sin terror.

En sak som fascinerar mig om detta där nere och folks åsikter.
    Så tycker jag det är riktigt komiskt att det finns de som väljer sida av dessa två, för det man gör då är att man väljer terrorism oavsett vad man väljer.

👍
  • Snälla Killen

Fanbärarna har inte tystnat, enbart tillfälligt fått slut på ord.

Men jag lovar att de snart kommer tillbaka med nya ord igen. De måste enbart spendera lite tid just nu på att studera lite mer svenska och när kursen är klar, så har de säkert fnulat ut ett sätt att förklara för oss andra "idioter" varför Sverige är så hemskt, med nya ord.. 🤭

Högerpopulister är ett pack för sig själva, helt klart.. 🙃

Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (ABC)
    Tecum skrev 2025-04-21 14:54:41 följande:
    När det är för sent gissar jag.
  • Anonym (ABC)
    klyban skrev 2025-04-21 15:20:49 följande:

I sekter så vaknar medlemmarna mycket sällan, för det är vad MAGA är idag, en enda stor sekt, som utgör 30-40% av alla som röstar i USA.

De vill inte förstår, de har kör en sak i flera decennier och erkänn inte fel och be aldrig om ursäkt oavsett hur mycket du gör bort dig.
    Och det är resultatet vi ser nu.

Ja, så är det.
  • Tecum
    Snälla Killen skrev 2025-04-28 16:52:51 följande:

Fanbärarna har inte tystnat, enbart tillfälligt fått slut på ord.

Men jag lovar att de snart kommer tillbaka med nya ord igen. De måste enbart spendera lite tid just nu på att studera lite mer svenska och när kursen är klar, så har de säkert fnulat ut ett sätt att förklara för oss andra "idioter" varför Sverige är så hemskt, med nya ord.. 🤭

Högerpopulister är ett pack för sig själva, helt klart.. 🙃

Jo det är bara tillfälligt, de hoppas på att Trump ska lugna sig och tona ner sina värsta dumheter. Folk glömmer snabbt och snart är de igång igen, så var beredd!

De som fortfarande stöder Trump efter dessa 100 dagar är helt klart ett pack för sig själva! De har outat sig som antingen idioter eller fascister.
  • Tyra myra

Ja, till och med sd har tystnad i sina lovord. Eller rättare sagt håller de nog tand för tunga eftersom de i mångt och mycket har samma värderingar som Trumpen och är rädda att tappa väljare om de skulle stödja hans politik.

Nu tror jag inte att svenska folket är så aningslösa utan kommer att se igenom deras taktik.

Innan valet kommer säkert oppositionen att trycka på Trumpknappen och då avslöjar de sig. Väljarna kommer att hitta andra vägar att lufta sitt missnöje.

• Snälla Killen
    Tecum skrev 2025-04-28 17:43:48 följande:
    Jo det är bara tillfälligt, de hoppas på att Trump ska lugna sig och tona ner sina värsta dumheter. Folk glömmer snabbt och snart är de igång igen, så var beredd!

De som fortfarande stöder Trump efter dessa 100 dagar är helt klart ett pack för sig själva! De har outat sig som antingen idioter eller fascister.
    Jag tror och hoppas alltid på det bästa, samtidigt som jag är förberedd på det värsta...

Men nu, 20 år sedan det var hippt att säga "det ska löna sig att arbeta (????💪), så har verkligheten visat sig bli en annan i praktiken när avregleringar har visat sig leda till högre priser och sämre utbud och jag vet inte ens vart jag ska börja ärligt talat...

Det vissa verkar ha såååå extremt svårt att förstå är att det är Sveriges riksdag (mandat utdelat av folket) som har makten, oavsett vilket eller vilka parti(er) som sitter i regeringen...

Även om regeringsmakten har skiftat genom de senaste 20 åren, så har riksdagsmajoriteten varit konstant och det är resultatet av det vi ser nu när verkligheten börjar komma ikapp.

Men som sagt folk glömmer så lätt 🙃.
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Wacko Tard)

Kan ni föreställa er om det var Kamala som vann valet och som utfört detsamma som trumpen gjort nu?? Som kört sina väljares 401Ks i botten medans hon själv och sina rika vänner gjort miljardvinster på börsen pga insider trading?

Som kapat alla viktiga trade partners och hotat med militär våld för att ta över Grönland och Kanada?

Som tog bort due process och struntade blankt i supreme court rulings.

Jag kan slå vad om att alla Maga hade gjort ännu en insurrection om så var fallet. 

Maga består mest outbildade kukluxklanare som lever kvar i en svunnen tid som hellre hänger svarta i träd än att få en fungerande och bättre ekonomi. 

Change my mind bitch.

• klyban
    Anonym (Wacko Tard) skrev 2025-04-29 13:38:19 följande:

Kan ni föreställa er om det var Kamala som vann valet och som utfört detsamma som trumpen gjort nu?? Som kört sina väljares 401Ks i botten medans hon själv och sina rika vänner gjort miljardvinster på börsen pga insider trading?

Som kapat alla viktiga trade partners och hotat med militär våld för att ta över Grönland och Kanada?

Som tog bort due process och struntade blankt i supreme court rulings.

Jag kan slå vad om att alla Maga hade gjort ännu en insurrection om så var fallet. 

Maga består mest outbildade kukluxklanare som lever kvar i en svunnen tid som hellre hänger svarta i träd än att få en fungerande och bättre ekonomi. 

Change my mind bitch.

Eftersom vi pratar om sekter nu, så hade kamala gjort samma, så hade de varit emot det istället som nu vara för det.

Och det är det enda som styr trumpnissarnas agenda.
    Det komiska blir de ggr trumpen ändrar sig, så ena dagen är en sak bra, nästa dålig och de har ingen som helst förklaring mer än att det sade vår sektledare trumpen.

MAGA är en sekt, det är därför de försöker inbilla sig att solens gud som går på jorden och trumpen aldrig haft ett enda fel, fast än New york times har räknat dom och förra ämbetstiden så var det mot 40000 av felaktigheter och lögner.

trumpnissarna säger det är noll  :whoco5:  :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Svar på tråden Trumps svenska fanbärare har tystnat