Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Trumps svenska fanbärare har tystnat

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-16 21:55:46 följande:
    Det är bara högerextremister som stödjer Trump. Trumps stöd för högerextrema grupper, partier och individer är uppenbar. USAs stöd till den högerextrema regeringen i Israel som begår folkmord och etnisk rensning mot palestinier är skamligt.

Trump har benådat ledare för högerextrema milisgrupper, inklusive dem som deltog i stormningen av USAs parlament. Det har signalerat att det finns fritt spelrum för högerextrema våldsamma aktioner.

Han har också visat stöd för högerextrema kandidater internationellt, som i fallet med den rumänska presidentkandidaten Calin Georgescu, där Trumps administration har utövat extrema påtryckningar för att säkerställa att hans kampanj kan fortsätta obehindrat.

Elon Musk, gör Hitler hälsningar och öppet uttrycker stöd för det högerextrema partiet Alternativ för Tyskland (AfD). Vance uttryckte oro över EUs demokratiska värderingar men ger själv stöd till ledare för det tyska högerextrema partiet AfD, som har kopplingar till nazism.

USAs stöd för högerextremism sträcker sig också till att legitimera konspirationsteorier och desinformation i olika länder, vilket har bidragit till en ökad mobilisering av våldsbejakande högerextremister. 

Och de högerextrema säger att musk bara vinkade till publiken :lol:

En annan försökte med stillbilder säga kolla KOLLA demokraterna som heilar, så vinkade dom på riktigt utan nazism.
    bad om de rörliga bilderna då på dessa, och det tyckte dom inte var så roligt längre och smet ut genom bakdörren och pga de visste att de ljög.
    Men är oerhört fascinerad att de trodde de kunde ljuga så dåligt och komma undan med det.

Det jag tycker är det roligaste med trumpnissarna, det är hur de kan byta åsikt från en dag till annan och om trumpen ändrar sig.
    Och ibland kan det ske flera ggr och när man påpekar detta och undrar varför de byter åsikt hela dagarna, ja, det är då de svåra personangreppen kommer istället :lol:

Men som trumpen säger, nazisterna är fina människor(Som är ett citat när nazisterna i Charlottesville attackerade vanliga människor i sina demonstrationer".)

Att nazism frodar sig ända in i vita huset, det är pga av att i USA finns det så otroligt många som är svårt intellektuellt försvagade.
    Men det är vad dom extrem högern vet också, och rikta in sig på inte så intelligenta och lätt lurade.

För det är rätt fascinerande att precis 100% allt demokraterna gör är fel, och att de aldrig någonsin haft fel.
    Det är där man vet något gått sönder....
    Och de tär också därför de attackerar skolan, för kunskap är något som är ett stort hot för fallerade ideologier som extrem höger.

Vi ser ju det i Sverige också i light format, som tex jimbos anonyma trollkonton som inte skulle existera och som hen ljög om i över ett decennium om.
    Och sen ser man hur de reagerar efteråt också, och hur upprörda de är över att de avslöjades om något som de ljuger om.

Jävla tur det inte var SVT/SR som avslöjade jimbos lögn, för de hade hen väl aldrig slutat attackera det opartiska SVT/SR.
    Och TV4 fick pris för bästa avslöjandet, och det kan man lugnt säga det var och hur jimbo berättade att de har en politik de skäms så mycket för att de är tvungna att ha anonyma trollkonton för att sprida dom.

Anonym (Jag är inte med i erat gäng) skrev 2025-04-16 23:54:56 följande:
    Har du blivit så lat i ditt lobbande så att du kopierar dina inlägg från andra trådar? 

Intressant nog så ser jag en som är än latare och som inte ens deltar i en diskussion.
    rätt typiskt faktiskt.,

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (T) skrev 2025-04-17 10:32:49 följande:

Någon som minns Trumpens tokiga förslag om att injicera handsprit så skulle covid inte få fäste?

Undrar om det är en medveten taktik att komma med så urbota summa påståenden mellan varven för att locka till sig de mest dumma människorna som aldrig ifrågasätter?
    Lite som att "amerikanska generaler" i Nigeria ibland medvetet kör med stavfel för att kontrollera att deras offer verkligen sitter på kroken och inte ifrågasätter för mycket trots saker som normalt borde ses som misstänkt.

Det var inte riktigt så, men bra nära.
    De skulle spruta in desinfektionsmedel i lungorna och döda COVID-19 på en minut.
    Men lilla trumpen förstod inte att patienten dör före COVID-19

Det är rätt fascinerande i hur allt som alla andra säger och som berättar trumpen får det fel, så är allt det fel även om det går bevisa.
    Samtidigt tvärtom, så existerar ingen källkritik alls, utan allt är rätt och detta samtidigt som trumpen hade mot 40000 lögner och felaktiga påståenden senaste gången.

Dock ej förvånande, då sekter brukar funka så.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-04-17 13:29:08 följande:
    Och det sa han inte heller. DESINFORMATION. Vi har behandlat denna i tidigare diskussion.
    Haha, visst sade hen detta och experterna himla med ögonen, ett av mina favoritögonblick där trumpen visar sin narcissism och där hen inbillar sig att sjukdomar och virus ska dansa efter hens pipa :lol::lol::lol::lol::lol:
    Tow2Mater skrev 2025-04-17 13:27:54 följande:
    Och det sa han inte alls, desinformation. Det har behandlats redan.

Anonym (T) , gå inte på detta.
    Anonym (T) skrev 2025-04-17 14:42:03 följande:
    Hur var det då?

Spelar ingen roll. Det finns så gott om dumma påståenden från den mannen att ett mer eller mindre inte spelar så stor roll för helhetsbilden.

Du har inte tystnat ser jag iallafall. 

"Grab em by the pussy" då? Du gillar såna män eller?

Min gissning är att du möts en av två saker, evighetstystnad eller anpassad återgivning, som kompartmentaliserat och/eller tokiga tolkningar.

Glöm inte heller hur ultraviolett skulle trumpen lysa med i kroppen och döda COVID19, ett litet miniproblem där med, det dödar även vanlig vävnad och kan skapa cancer.

Oops les than a minut, undrar varför tom fabulerar för.
    Men tror det är pga att hen är i ett kaninhål där viss fakta inte får existera.

• klyban
    Anonym (Jag är inte med i erat gäng) skrev 2025-04-17 16:01:02 följande:
    Det går inte missa dig.. men även din röst behövs i debatten.

Här har du en länk till Expressen som faktiskt rapporterar att Trumps stöd ökar i USA och att han opinionsmässigt ligger bättre till en många andra presidenter före honom. Om vi ska försöka förhålla oss till detta istället för den svartvita bild som för det mesta levereras.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-rekordsiffror-nar-demokraterna-kraschar/

Vad är det du tror dig säga här?

En sak man ska veta om polls, det är att de som röstar på D är inte rädda ge kritik mot sina egna.
    Och därför har deras siffror en större fluktuation.
    Men i sekten där jag gissar ligger på en liten bit över 40%, så kan inte pollsen gå ned, då deras väljare anser att donalds aldrig någonsin kan ha fel och att de vägrar kritisera på detta.

Det är en anledning att idag är pollsen havererade och är svårt att få ett värde av dom.
    Kanske den dagen R slutar vara en sekt, så kanske man också kan se när det går dåligt för dom och att väljarna börjar undra om hen är så bra.

• klyban
    Anonym (T) skrev 2025-04-17 10:32:49 följande:

Någon som minns Trumpens tokiga förslag om att injicera handsprit så skulle covid inte få fäste?

Undrar om det är en medveten taktik att komma med så urbota summa påståenden mellan varven för att locka till sig de mest dumma människorna som aldrig ifrågasätter?
    Lite som att "amerikanska generaler" i Nigeria ibland medvetet kör med stavfel för att kontrollera att deras offer verkligen sitter på kroken och inte ifrågasätter för mycket trots saker som normalt borde ses som misstänkt.

Här har du "desinformationen" :lol::lol::lol::lol::lol:
    Det du nu får av användaren är kompartmentaliseringar och tolkningar som alla går ut på att låtsas donalds aldrig sade detta.

Kom på en sak och kanske orsaken till dessa trumpnissar har minskat, och det är kanske att pution inte har råd att ge dom pengar för det längre.
    Omöjligt att bevisa, men det är faktiskt intressant hur de tystnat.
    Dock tystnade många efter putin starta sitt krig, och som insåg att det går inte vara på folkmordens sida.

• klyban
    Anonym (Jag är inte med i erat gäng) skrev 2025-04-17 16:57:13 följande:
    Då har ni något gemensamt du och Trump. Ni tror er aldrig ha fel.

Anledningen att jag postade länken var för att balansera upp diskussionen en aning.

Sällan man ser så innehållslösa inlägg.

Men för saken skull, så gör jag inte som trumpen och vet allt.
    utan jag ger mig bara på saker jag vet, och sen finns ju det andra ämnen som är mer flytande.

Och det komiska här, så har vi exempel om donalds som styrker vårt påstående.

Men det som gör det fel för trumpen, det är hens sjukliga narcissism.

Försök saklighet nästa gång, för annars blir det som nu och att du säger precis ingenting.

• klyban
    Anonym (Jag är inte med i erat gäng) skrev 2025-04-17 22:39:00 följande:
    Om du hade klarat av att tolka andra inlägg än dina egna så hade du kanske sett att det finns både substans och olika perspektiv.
    Kommer det ta längre tid innan din saklighet kommer?
  • klyban
    Anonym (Nej) skrev 2025-04-17 23:13:55 följande:

Jag ställde frågan för en vecka sen ungefär till en trumpanhängare där jag frågade när/hur han blivit trumpanhängare.
    Vid vilken intervju eller presskonferens imponerade Trump så mycket att X tyckte att Trump var det bästa alternativet att leda ett av de mest inflytelserikaste länderna i världen vid senaste valet. 

Jag fick aldrig något svar. Jag fick motfrågor, vilka jag svarade på, men aldrig något svar. 

Du behöver inte oroa dig, de är redan nere i kaninhålet där fakta och saklighet inte får existera och om det berättar trumpen har fel eller trumpnissarna har fel.

För de berättar om och om igen att de aldrig kan ha fel, och vi pratar om ALDRIG.

• klyban
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-18 00:19:39 följande:
    Det låter som en av israelvänner. Det är nästan bara israelvänner och högerextremister som stödjer Trump och USA.

Det intressanta är att dagens administration i Israel ser faktiskt ut som fascister och nazister.
    Och med tanke på terrorn de sprider i gaza och folkmorden på oskyldiga.

Nu vet jag en del försöker inbilla sig att judar inte kan vara nazister, men visst kan dom vara det, dock inte den ursprungliga nazismen av uppenbara skäl.
    Och om det blir för jobbigt att förstå, så räcker det att man går till vad nazism är en förkortning av.
    Så inser man mycket snabbt att det är något som det faktiskt ser ut som, och då just folkmorden i gaza och annan terror de sprider.
    Och om någon inbillar sig jag håller gaza om ryggen och inte gör några fel, så är dessa svårt besvikna nu.
    Och pga av att dom i gaza är inte mycket bättre heller och med sin terror.

En sak som fascinerar mig om detta där nere och folks åsikter.
    Så tycker jag det är riktigt komiskt att det finns de som väljer sida av dessa två, för det man gör då är att man väljer terrorism oavsett vad man väljer.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-04-18 16:22:25 följande:
    Var sak har sin plats, påsken är inte den platsen! Tack Trump!
    Det är som att tacka hitler för autobahn, och sen inbilla sig hitler var bra.
Svar på tråden Trumps svenska fanbärare har tystnat