Jag får lite intrycket av att det är olika saker som egentligen spelar in i ett och samma scenario och får olyckligt resultat.
Egentligen tror inte jag att det i grund och botten handlar om att hon vill gå och se på halvnakna/i princip nakna karlar av så mycket mer än underhållnings karaktär - vi lever i år 2025. vad kan man inte få tillgång till via internet om man nu absolut vill? Känns inte direkt som att det skulle vara större risk för så mycket nytt under solen egentligen. Men däremot mer vad det symboliserar för dig. Och där blir situationen genast mer trixig, för det beror så mycket på hur man själv ser på saker och ting, värderar det. Men sen är också frågan, värderar man det utifrån vad man egentligen själv tycker, eller blir det värderat utifrån en situation som man av någon anledning känner är orättvis? Kan vara två helt olika saker.
Hur det än är, det ÄR skillnad på vad som är konkreta fakta, mot vad man känner, och det kan ge bensin åt en situation som egentligen är dålig från första början.
Må vara att hon är dubbelmoralist, men å andra sidan, om du skulle vara generös och "bjuda" på det den här gången, skulle inte det visa att du är "större mannen" och istället skapa pluspoäng hos dig? Jag uppfattar inte att du i grund och botten egentligen är så hemskt orolig för att något ska hända som så. Mer kanske, sårad. Och det är helt OK, det får man vara. Och ibland behöver man stanna i den känslan en stund - MEN, ska man ha fungerande relation, man kan inte fastna i den känslan. Och allting som händer i relationen, bra, dåligt eller neutralt, blir väldigt svårt att hantera om det varje gång ska börja "vägas" på en sån vågskål där det alltid finns ett mått misstro, misstänksamhet och missunsamhet med. Det blir oerhört jobbigt att leva i ett sånt förhållande.
Visst, ni bor särbo, och det kan vara ett bra steg - jag känner inte till bakomliggande problematik till att ni tog det beslutet - men av din text att dömma, tror jag inte att ni löste det egentliga problemet när ni gjorde det. Verkar ligga kvar och "skava", och är nog mkt det som väger in i denna situationen också. Säger inte att det är fel eller att du inte har rätt i dina känslor - du har självklart alltid rätt till dem. Men ibland är de mer eller mindre rationella och till hjälp för oss när vi tar beslut i livet.
Utifrån det sagt, tror jag att ni snarare behöver hjälp utifrån att lära er kommunicera bättre - från båda håll. Verkar ändå så ni inte riktigt känner varandra så bra som ni trodde, och att ni missar varandras "viktiga" punkter när ni ändå pratar. Och det är tråkigt. Ni har något bra att bygga på, och då är det trist att en i förhållande liten händelse ändå får så stor reaktion. Det förstör för er båda.