Anonym (L) skrev 2025-04-21 20:01:15 följande:
Vilket egoistiskt jävla svin! Han skulle ha kollat upp datumet innan han bokade resan.
Det här är något ert barn kommer att minnas resten av livet och det hjälper inte att ni firar en andra gång.
Det är fullt av familjer vid utspringet och tro inte för en sekund att det inte kommer att göra ont när ert barn ser alla andra pappor där och om någon i värsta fall frågar var barnets pappa är. Det kommer att förstöra hela upplevelsen.
Studenten är en stor händelse i en ungdoms liv. Vissa kanske inte bryr sig men nu gör ju uppenbarligen ert barn det och har redan uttryckt sin besvikelse.
Fan vad arg jag blir på sådana egoföräldrar. För min son var studenten en stor händelse och jag som ensam mamma med ansträngd ekonomi tog ledigt från jobbet och fixade allt från kostym till skylt och mottagning etc. etc. och den här idioten kan inte ens dyka upp.
Lever ni ihop eller är ni separerade? Något sådant här hade fått mig att överväga skilsmässa. Det är oförlåtligt.
De kan ju vara separerade sen många år
De kan ju vara så att mamman styrt bort pappan under många år , haft lite kontakt med barnet
De kan ju vara så att han tröttnat och valt att låta sitt barn vara ifred och gå efter mammans tyckande å tänkande för att slippa alla konflikter/ bråk som skulle påverka alla negativt
självklart tycker jag med
att man ska gå på sitt barns student och fira sitt barn som är på väg in i vuxen världen
tyvärr så fick jag inte själv uppleva att min far var med på studenten / ett val som han gjorde själv fastän jag växte upp med honom ?.jag tog min student själv med min mor?