Ge mig tips på bra jobb hemifrån, alternativt "lättare" arbete på kontor
Hej alla.
Jag har psykisk och fysisk ohälsa. Extrema sömnproblem, lider av ångest och stresskänslighet osv, vilket gör de flesta jobb svåra för mig. antingen klarar jag av dem rent mentalt, men de är då extremt uttröttande fysiskt, eller så klarar jag av dem rent fysiskt, men de tröttar ut mig mentalt.
Jag har alltid haft svårt för att lära mig under press... multitaska när saker är nya osv. (Men det funkar när jag fått in rutinen oftast).
De flesta jobbplatser är för krävande på ALLA sätt... långa timmar, mycket ljud, för mycket komplexitet som tröttar ut mig.
Jag önskar så att det fanns ett jobb som går att utföra hemifrån, men jag förstår att det finns få sådana som man kan leva på. Har man tur kan man bli känd youtuber eller bloggare... men det är få förunnat.
Observera, det här har inte med lathet att göra. Jag VILL klara ett jobb, men hjärnan blir överväldigad av alla intryck och all stress på de flesta jobb, så jag presterar dåligt. Jag skulle garanterat prestera mycket bättre om jag fick vila från alla ljud och synintryck dagarna i ända.
Tyvärr verkar ju även kontorsjobb nu för tiden vara i öppna kontorslandskap, vet inte om jag skulle klara ett sådant jobb.
Finns det något jag kan göra?