• Anonym (Hon)

Han är upprörd över att jag inte vill ses när jag har mens

Som rubriken lyder...

Vi har distansförhållande och ses när jag inte har barnen (varannan vecka). Jag har endo och har upprepade gånger sagt att jag inte vill ses veckan jag har mens, men han verkar alltid glömma det och blir irriterad när jag säger att jag inte vill. Oftast infallen den veckan jag har barnen, men nu gjorde den inte det och han blev upprörd när jag sa att jag inte vill ses den här veckan, att jag inte kommer orka. Han pratade om att vi inte behöver göra något, bara hänga hemma etc, men jag sa igen att jag vill bara vara ensam nu när jag för en gångs skull slipper hantera det samtidigt som jag har barnen. Han har svårt att acceptera det...

Någon med erfarenhet? Hur gjorde ni för att nå fram?

• Svar på tråden Han är upprörd över att jag inte vill ses när jag har mens
  • Anonym (Jrykvff)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-24 12:27:15 följande:
    Hur ska jag veta det? Jag säger det ofta och han har inte gett sken av att inte förstå iaf.

Givetvis förstår han inte eftersom han fortfarande vill ses och fortfarande tror att hans närvaro blir till hjälp för dig. 

Vilja ses kan han ju fortsätta att känna även om han förstår, len om hsn förstod på riktigt skulle han tex säga; jag förstår älskling. Jag kommer stt sakna dig fruktansvärt mycket men vi ses när du kan. Hör gärna av dig om du orkar och hör absolut av dig om jag kan göra något för dig. 

Jag kan förstå er båda, behöver man vara ifred är det jobbigt den andra ändå propsar på att ses och vill ta hand om en fast man inte vill. Å andra sidan hade jag tyckt det vore jobbigt att sättas i tredje hand 'titt som tätt' och troligen valt att avsluta relationen och hittat någon mer kompatibel med mig. 
  • ResanTillMelonia
    namerrilk skrev 2025-04-24 09:37:14 följande:

Har du så ont hela veckan ni skulle ses eller skulle det finnas möjlighet att ses senare som en kompromiss?
     Jag känner ju inte din partner, men om han känner som jag gör för min tjej så är saknad rent fysisisk och är faktiskt riktigt jobbig. Om du inte tar det i beaktande så ser du ju inte till hans behov heller.

I mina öron låter det som ni har helt olika uppfattning om hur erat förhållande ska se ut.

Men för att svara på din fråga så är ända sättet att kommunicera det på ett kärleksfullt sätt och inte bara "Jag orkar inte ses nu för jag har mens och har ont som fan".

Tror inte det är en kvinna. När någon skriver veckanjag har mens så har jag märkt att det alltid sitter en man bakom kontot, hehe.
  • Anonym (Ouch)

Tror att TS har ett annat motiv. Hon har en älskare som ska hälsa på och använder mensen som ursäkt till pojkvännen för att inte ses. Men pojkvännen är henne på spåren. 

Bara synd att hon förminskar andra som lever med endometrios genom att använda det som ursäkt.

• Anonym (Hon)
    Anonym (Ouch) skrev 2025-04-25 09:12:44 följande:

Tror att TS har ett annat motiv. Hon har en älskare som ska hälsa på och använder mensen som ursäkt till pojkvännen för att inte ses. Men pojkvännen är henne på spåren. 

Bara synd att hon förminskar andra som lever med endometrios genom att använda det som ursäkt.

Herregud vilket trams.
  • Anonym (Hon)
    ResanTillMelonia skrev 2025-04-25 09:08:38 följande:
    Tror inte det är en kvinna. När någon skriver veckanjag har mens så har jag märkt att det alltid sitter en man bakom kontot, hehe.
    Wow, första gången för dig då, för jag är definitivt kvinna.
  • Anonym (Lisa 28)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-25 09:15:58 följande:
    Herregud vilket trams.

Ja, men du kan faktiskt suga och smeka din man även om du har mens/endometris.

Det hade också eliminerat misstankarna som din man och FL har.

• EpicF
    Anonym (Lisa 28) skrev 2025-04-25 09:28:24 följande:

Anonym (Lisa 28) skrev 2025-04-25 09:28:24 följande:

Ts ska ställa upp för husfridens skull? 

Har du själv endometrios?
  • Anonym (Gt)

Här antar jag helt enkelt att ni aldrig kommer att flytta ihop? Hoppas att han är medveten om det ifall han själv inte vill vara särbo i massa år. Sen om man är kär och älskar någon så vill de allra flesta ses någonting även om man har ont. 

Sen om ni kan ses på barnfria veckor så kan ni inte ha så långt emellan er. Om man dessutom har jobb att åka till så måste det vara ett avstånd som gör att man kan åka över dagen. Om ni ses på helger så skriver man ju de. 

Helt ärligt så hoppas jag att han gör slut med dig och hittar någon som är mer för honom. Om du inte kan ses så ofta dels på grund utav barn och smärta så kanske det är bättre att inte ha en relation. 

• Anonym (Hon)
    Anonym (Gt) skrev 2025-04-25 19:46:26 följande:

Här antar jag helt enkelt att ni aldrig kommer att flytta ihop? Hoppas att han är medveten om det ifall han själv inte vill vara särbo i massa år. Sen om man är kär och älskar någon så vill de allra flesta ses någonting även om man har ont. 

Sen om ni kan ses på barnfria veckor så kan ni inte ha så långt emellan er. Om man dessutom har jobb att åka till så måste det vara ett avstånd som gör att man kan åka över dagen. Om ni ses på helger så skriver man ju de. 

Helt ärligt så hoppas jag att han gör slut med dig och hittar någon som är mer för honom. Om du inte kan ses så ofta dels på grund utav barn och smärta så kanske det är bättre att inte ha en relation. 

Självklart vet han att jag inte vill bo ihop och han har inga problem med det. Han har barn i sin hemstad.

Båda jobbar hemifrån och kan sitta var som helst, så jo vi ses i regel varannan vecka.

Det är riktigt sjukt att sitta och hoppas att någon blir lämnad för att den inte vill ha någon hos sig när det känns som livmodern ska klösa sig ur kroppen på en.

• Anonym (Gt)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-25 20:24:39 följande:

Självklart vet han att jag inte vill bo ihop och han har inga problem med det. Han har barn i sin hemstad.

Båda jobbar hemifrån och kan sitta var som helst, så jo vi ses i regel varannan vecka.

Det är riktigt sjukt att sitta och hoppas att någon blir lämnad för att den inte vill ha någon hos sig när det känns som livmodern ska klösa sig ur kroppen på en.

Om ni redan vart tillsammans i flera år Grattis men har det inte kommit till det nu så kan vi ju undra hur länge till han orkar. 
    I din sits hade jag inte ens inlett en relation från början. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Gt) skrev 2025-04-26 10:29:25 följande:
    Om ni redan vart tillsammans i flera år Grattis men har det inte kommit till det nu så kan vi ju undra hur länge till han orkar. 
    ... i min sits? Den du inte vet annat om än att jag har barn och endometrios?
  • EpicF
    Anonym (Gt) skrev 2025-04-26 10:29:25 följande:
    Så de som har endometris ska inte få lov att ha en kårleksrelation då? Märkligt påstående
  • Anonym (Gt)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-26 11:30:55 följande:
    ... i min sits? Den du inte vet annat om än att jag har barn och endometrios?

Jag har barn och vet hur det är att inte kunna ses så ofta. plus att vi jobbar olika tider så varje tillfälle att ses har vart prio. Så om jag hade haft problem som gjorde att det påverkade mer så hade jag helt ärligt inte inlett någon seriös relation om jag inte hade kunnat/velat ses ändå. 

Innan min nuvarande relation så hade jag en kk till och från i flera år. 

• Anonym (Gt)
    EpicF skrev 2025-04-26 11:42:13 följande:
    Så de som har endometris ska inte få lov att ha en kårleksrelation då? Märkligt påstående
    Klart de får och många umgås säkert med sina respektive ändå även om de har ont. Finns många sjukdomar som gör att man har svår smärta etc men umgås ändå lite. Men det är väl hur man är som person.
  • EpicF
    Anonym (Gt) skrev 2025-04-26 12:04:22 följande:
    Klart de får och många umgås säkert med sina respektive ändå även om de har ont. Finns många sjukdomar som gör att man har svår smärta etc men umgås ändå lite. Men det är väl hur man är som person.
    Anonym (Gt) skrev 2025-04-26 12:04:22 följande:

Alla vill inte pga de inte klarar av att umgås med andra bör det har smärtor, och det för faktiskt ens partner acceptera.
Svar på tråden Han är upprörd över att jag inte vill ses när jag har mens