• Anonym (Gravid)

Vilket kön fick ni?

Ni som inte mått illa alls/haft väldigt lite illamående, vilket kön fick ni?

• Svar på tråden Vilket kön fick ni?
  • Anonym (Eva)

De lär ju vara kvinnor.
    TS menar "vilket kön fick ert barn?", för den som blir osäker.

• Anonym (Pojkar)

Fick tvillingpojkar. 

• Kirenaj68
    Anonym (Gravid) skrev 2025-04-23 22:40:55 följande:
    Vilket kön fick ni?

Ni som inte mått illa alls/haft väldigt lite illamående, vilket kön fick ni?

Tror du att barnets kön spelar roll för hur man mår fysiskt under en graviditet?
  • Anonym (Elin79)

Jag mådde aldrig illa under mina graviditeter, har två söner.

• Anonym (Pojke)

Spydde var dag fram till v. 15 typ med min son. Sen igen runt v. 22-30, så var konstant illamående.

Min syster mådde inte alls illa med sin son men med dottern mådde hon oerhört illa och spydde mycket. 

Jag mår ännu sämre denna graviditeten med illamående men har magkänsla att det blir pojke igen. 

Så tror inte det går att utgå från hur illa man mår baserat på vilket kön man bär 😬

• Anonym (me)

Min mamma: två graviditeter. Mådde inte illa alls, fick en pojke. Kräktes hela graviditeten, fick en flicka (jag).
    Jag: en graviditet. Mådde lite illa fram till vecka 10, fick en pojke.
    Min svärdotter: kräktes vansinnigt mycket fram till vecka 19, fick en pojke.

• Anonym (Gravid)
    Kirenaj68 skrev 2025-04-24 00:18:51 följande:
    Tror du att barnets kön spelar roll för hur man mår fysiskt under en graviditet?
    Tycker det är kul att se om old wives tales stämmer, tror absolut att det kan göra det, men det är ingen garanti för att det måste göra det. Bara en rolig grej liksom
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Pojke) skrev 2025-04-24 07:44:51 följande:

Spydde var dag fram till v. 15 typ med min son. Sen igen runt v. 22-30, så var konstant illamående.

Min syster mådde inte alls illa med sin son men med dottern mådde hon oerhört illa och spydde mycket. 

Jag mår ännu sämre denna graviditeten med illamående men har magkänsla att det blir pojke igen. 

Så tror inte det går att utgå från hur illa man mår baserat på vilket kön man bär 😬

Nej såklart inte, men kul att se om det stämmer. Många verkar dock säga att de inte mått illa med sina pojkar, eller mindre än med deras flickor. Det tycker jag är lite häftigt
  • Anonym (Gravid)

Det verkar som att de flesta får pojkar, kul att se att det verkar stämma. Såklart inte i alla fall men överlag. Tycker det är så spännande med sånt här😊

• Anonym (Tess)

Två flickor och en pojke. Mådde inte illa med nån av dem.

• Körsbärsdalen

1: Spydde hela graviditeten. Pojke.
    2: Inget illamående alls. Flicka.
    3: Spydde hela graviditeten. Pojke.
    4: Spydde hela graviditeten. Flicka.
    5: Inget illamående alls. Pojke.

• Anonym (4)

Aldrig mått illa, fått 2 pojkar, 1 flicka och ett missfall.
    Syrran aldrig mått illa, fått 2 pojkar.
    Mamma aldrig mått illa, fått 4 flickor, ett missfall.
    Min närmsta kompis mådde aldrig illa, fick 2 pojkar, ett missfall. 
    Min närmsta arbetskollega spydde massor, fått 2 flickor.

Tror mer på att det är individuellt hur man tål gravidhormoner om man mår illa mkt eller inte 😆 

• Anonym (Bebis)

Två flickor, mådde inte illa alls. 

Min kompis har aldrig mått så bra som hon gjorde under sina graviditeter och hon har två flickor.

• Gullvivor

1. Mådde inte illa, flicka. 
    2. Mådde jätteilla hela graviditeten, flicka. 
    3. Mådde jätteilla hela graviditeten, pojke.
    4. Knappt något illamående, flicka.

• MammaIda00

Inte mått illa mycket alls i någon av graviditeterna. Har två pojkar och väntar pojke nummer 3.

Hugo 12/2-2018 Adam 17/12-2020
  • Sucken

När jag bara mådde lite smått illa till vecka 12 fick jag en tjej. Nu när jag är gravid med en pojke har jag mått sämre och spydde enda till vecka 24. 

• cosinus

Mådde illa med barn 1 och 4 (flickor). Sämst mådde jag med sista barnet, det var riktigt jobbigt. Killarna i mitten har jag knappt mått illa av alls. Med tvåan kunde jag ana liiiiiiite illamående men med trean inte alls.

• cutepenguin
    Anonym (Pojkar) skrev 2025-04-23 23:03:48 följande:

Fick tvillingpojkar. 

Samma här! 😂

Svar på tråden Vilket kön fick ni?