• Robiel

Hålla uppe spänningen?

Hur går ni för att hålla uppe spänningen? Lyckligt gift men har inte provat något nytt inom sex de senaste 10 åren. Frun tycker fortfarande efter alla år att det mest vilda man kan göra att att använda leksaker typ dildo. Samma saker som jag tyckte var spännande för 20 år sedan. Hon har inga behov av att prova någon form av äventyr?

• Svar på tråden Hålla uppe spänningen?
  • Anonym (Surprise)

Måste hon vara med på det då? Eller såklart, hon måste ju ge samtycke, men hon kanske ska få bli överraskad. 

Jag och min man (gifta i 12 år i år) överraskar ofta varandra med "sessions" av olika slag. Ibland rollekar, ibland en scen osv. Kan ge lite olika exempel på sådant han överraskat mig med och sånt jag överraskat honom med så får du kanske lite inspiration. Och om du börjar så kanske hon hakar på. 

Hans överraskningar: 
    1. Släkt ner hela huset och tänt massor av ljus som en guidline för mig att följa in till sovrummet. Sexig musik. Nya sexiga sängkläder och leksaker framlagda på sängen. Han beordrar mig att ta av mig kläderna och styr "leken". 
    2. Han sätter på mig ögonbindel när jag kommer hem. Aktiverar andra sinnen i form av lukt och känsel. Light bdsm session. 
    3. Han förbereder en "massagesalong" på sängen (tända ljus, spa-musik, massageolja osv. Ger mig massage och retas nåt så fruktansvärt med fingrarna farligt nära tills jag bönar och ber. 
    4. Han köper underkläder till mig (oftast rollspel), dessa ligger på sängen när jag kommer hem från jobbet (han kommer hem senare än mig) med instruktioner om vad som ska vara klart när han kommer hem. 

Mina överraskningar till honom:
    1. Möter honom i sexiga underkläder när han kommer hem. Matchande underkläder till ett rollspel (french maid, sjuksköterska, osv). 
    2. Jag går till jobbet men lämnar en lapp på bordet med app-instruktioner till en vibrator jag har inuti mig. Han kan styra den från sin mobil. 
    3. Vi går ut och äter, precis innan vi ska sätta oss ner viskar jag i hans öra att jag inte har några trosor på mig under klänningen. Eller att jag ger honom mina trosor när vi satt oss ner, bara en blinkning som bekräftar. 
    4. Släcker ner huset och tänder ljus. Lägger fram leksaker och spänner fast mina händer (så gott jag kan) i anordningen i taket. Står där naken men helt tyst när han kommer hem och sen är det upp till honom att ta leken vidare. 

• Anonym (Surprise)
    Robiel skrev 2025-04-24 15:25:29 följande:

Både imponerande och kreativt, intressant upplägg

Båda behöver såklart underhålla sexlivet för att det ska fortsätta utvecklas och vara skönt/kul/spännande. Men ibland kan den ena behöva dra igång det lite och min man var nog inte alls så utforskande när vi träffades, men vi har utforskat tillsammans och jag är väldigt öppen för att bjuda till... och uppfinningsrik med, fniss :) 
  • Anonym (Carolus)
    Anonym (Surprise) skrev 2025-04-24 13:16:32 följande:

Måste hon vara med på det då? Eller såklart, hon måste ju ge samtycke, men hon kanske ska få bli överraskad. 

Jag och min man (gifta i 12 år i år) överraskar ofta varandra med "sessions" av olika slag. Ibland rollekar, ibland en scen osv. Kan ge lite olika exempel på sådant han överraskat mig med och sånt jag överraskat honom med så får du kanske lite inspiration. Och om du börjar så kanske hon hakar på. 

Hans överraskningar: 
    1. Släkt ner hela huset och tänt massor av ljus som en guidline för mig att följa in till sovrummet. Sexig musik. Nya sexiga sängkläder och leksaker framlagda på sängen. Han beordrar mig att ta av mig kläderna och styr "leken". 
    2. Han sätter på mig ögonbindel när jag kommer hem. Aktiverar andra sinnen i form av lukt och känsel. Light bdsm session. 
    3. Han förbereder en "massagesalong" på sängen (tända ljus, spa-musik, massageolja osv. Ger mig massage och retas nåt så fruktansvärt med fingrarna farligt nära tills jag bönar och ber. 
    4. Han köper underkläder till mig (oftast rollspel), dessa ligger på sängen när jag kommer hem från jobbet (han kommer hem senare än mig) med instruktioner om vad som ska vara klart när han kommer hem. 

Mina överraskningar till honom:
    1. Möter honom i sexiga underkläder när han kommer hem. Matchande underkläder till ett rollspel (french maid, sjuksköterska, osv). 
    2. Jag går till jobbet men lämnar en lapp på bordet med app-instruktioner till en vibrator jag har inuti mig. Han kan styra den från sin mobil. 
    3. Vi går ut och äter, precis innan vi ska sätta oss ner viskar jag i hans öra att jag inte har några trosor på mig under klänningen. Eller att jag ger honom mina trosor när vi satt oss ner, bara en blinkning som bekräftar. 
    4. Släcker ner huset och tänder ljus. Lägger fram leksaker och spänner fast mina händer (så gott jag kan) i anordningen i taket. Står där naken men helt tyst när han kommer hem och sen är det upp till honom att ta leken vidare. 

Vilken goding du verkar vara. Min fru är prima vara, klart rekorderlig. Men skulle tyvärr aldrig leka såna lekar. Det får ske helt på mitt initiativ.

Jag tror också på att skapa spänning. Jag har provat ögonbindel, speglar, erotiska noveller, leksaker. Mycket faller i god jord och har införlivats i vår repertoar.

Jag tycker att du ska göra en lista som du rangordnar, och så provar du de olika varianterna.

Jag gjorde en gång ett sextest till mig och min fru, en tabell med olika sexigheter, och så fick hon betygsätta från 1-5, och jag gjorde samma. Sen bytte vi listor och så hade vi ett bra snack om det. Det ledde till en del godsaker.
  • Robiel

Bra tips! Men, vilken typ av godsaker? Jag har suttit fast i samma mönster så många år nu så jag har tappat både inspirationen och fantasin trots att det är jag som är uttråkad och saknar att hitta på saker...

Svar på tråden Hålla uppe spänningen?