Anonym (Kvinna) skrev 2025-05-02 06:14:17 följande:
Jag får ofta höra att jag ser yngre ut. Fått visa leg på bolaget när jag var 40. Är 50 + idag och min pojkvän säger ofta att han aldrig sett en 50 åring som ser ut som jag, inte tantig utan mer "ung" och fräsch med snygg kropp (fortfarande). Han säger det för att just han tycker så.
Men 2 saker reagerar jag på i din tråd:
1 - jag hade INTE uppskattat att se ut som 20 när jag var 30, men gärna som 30 när jag var 40. Det är liksom ingen komplimang utan snarare tvärtom. Kanske har nåt med ditt sätt att göra mer än utseende?
2 - varför är det så viktigt för dig att folk tycker du ser yngre ut?
Den som skrev att många ljuger när de kommenterar ens ålder har garanterat rätt, även gällande mig. Men jag tror din pojkvän mer stör sig på att detta är så enormt viktigt för dig och att du förmodligen skryter om såna här saker.
Gissar på väldigt låg självkänsla och dåligt självförtroende? Försök jobba på det.
Jag har också alltid antagits vara yngre än jag är, men det är ingenting folk säger bara helt apropå som det verkar för TS. Det är bara när frågan dyker upp, samt på systemet, när jag köper biljetter osv. Ska säga att det har avtagit de senaste åren. Blir inte erbjuden halv biljett längre - är 54 nu haha!!! Men tills jag var ca 45 höll det på sådär.
När jag var 25 trodde folk helt ärligt att jag var 13 och så har det bara fortsatt. Kanske därför jag njuter så mycket av att åldras nu.
Jag tänker mig att TS kille känner henne så väl att han inte kan ?se? henne som yngre. För han ser ju hela henne, inte bara utseendet. Hur hon är som person och att hon (förhoppningsvis) är mogen. Då blir det svårt att se en 20-åring framför sig. Han vill kanske inte heller vara den typen av man som dras till 20-åringar.