Studenten och biomamman
Behöver era råd!
jag har varit ihop men min man i snart 3 år. Mina två tonåringar bor heltid hos oss. mannens enda barn bor heltid hos sin mamma och kommer till oss ibland (i början bodde barnet vv men ville sedan bo heltid hos mamman av olika orsaker, bl.a. Närhet till stan, andra hemmaboende syskon), barnet har bra relation med sin far.
Nu tar både min och mannens barn studenten, samma dag! Vi har mottagning för mitt barn hemma i trädgården. Maken barn är det svårt med. Biomamman vägrar ha gemensamt kalas hemma hos oss (förståeligt), vägrar hyra någon lokal för endast fira deras barn, eller bjuda in min mans familj hemma till dig! alltså att vi firar mitt barn hemma hos oss och bonuset annanstans, hon kan välja, vi går med på allt. Bonuset vill inte åka mellan oss och mamman då hen upplever det som stressigt. Min man är då ledsen att han och hans familj inte får träffa barnet på studenten.
Nu kom det ett förslag att bonuset ska ha fest hos mamman och sedan hos oss, men då kommer inte gästerna 2 dagar i rad, först på mitt barns mottagning och sedan på bonusets. En del åker lång ifrån och bor på hotell och stannar inte 2 nätter.
Biomamman vägrar prata, hon svarar inte ens i telefon. De har varit skilda i nästan 10 år. Hur ska vi Tänka?