• Anonym (Anonym)

Tycker synd om mig själv

I 18 års tid har vården trott att jag haft vanlig ångest. Humöret har svajat och jag har haft noll ork. Panikångest emellanåt. Men man kom på att jag har problem med salt- och vatten balansen.

Jag fick på läkares order börja med att äta mer salt. Nu är besvären borta. 

Är såklart glad för det. Men jag har nu börjat tycka synd om mig själv, vill ta igen en massa, göra en massa, vilket gör att jag bränner en del pengar. Inte pengar som jag inte har. Men mycket. Jag har så mycket energi och har någon sorts glädjerus.

Hur ska jag göra. Acceptera det, glädjas åt det och bara vara. Eller tänka på något annat sätt? Kan man fira, utan att bränna pengar? Tips på vilka sätt? 

• Svar på tråden Tycker synd om mig själv
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ä) skrev 2025-04-30 15:18:43 följande:
    "Karl" bränner ju halmdockor. 
    Han är en surpuppa. 
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-04-30 15:12:54 följande:
    Jaha så du var lite ironisk med ditt svar. Men då förstod du kanske att jag inte är sådan?
    Ja, det var jag.  

Jag ser inte dina inlägg som ironiska, nej. 
    Tycker du framstår som sympatisk jämfört de manshatare som jobbar övertid i tråden. 
  • Anonym (Ä)
    Anonym (Karl) skrev 2025-04-30 15:23:30 följande:
    Ja, det var jag.  

Tycker du framstår som sympatisk jämfört de manshatare som jobbar övertid i tråden. 
    Jädrans vilken offerkofta!
  • Anonym (Ä)

Lite sammanfattat:

ts vill ha tips på billiga alternativ för att upptäcka världen när livsglädjen kommit tillbaka.
    En självutnämnd offerkofta stiger in och gnäller om hur  synd det är om män. Det får naturligtvis reaktioner. Då är det ÄNNU mer synd om män för att alla som en nämner något är manshatare.

fan, man kräks lite i munnen.

• Anonym (Anonym)
    Ja, det var jag.  

Jag har inte sagt att mina inlägg var ironiska. 

Ja jag ser ingen skillnad på människor men lite trist att du drog mig över samma kant. Alla är ju inte sådana.

• Anonym (Anonym)
    Ja, det var jag.  

Eller vadå, i min tråd? Vilka är manshatare här menar du? 

Jag trodde du menade andra trådar möjligtvis. Är de manshatare för de givit mig tips på vad jag kan göra och sagt snälla saker? Nu får du lägga av. 

• Anonym (Anonym)
    Ja, det var jag.  

Är du Fridolini möjligtvis? 
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-04-30 16:44:06 följande:

Eller vadå, i min tråd? Vilka är manshatare här menar du? 

Jag trodde du menade andra trådar möjligtvis. Är de manshatare för de givit mig tips på vad jag kan göra och sagt snälla saker? Nu får du lägga av. 

De är naturligtvis inte manhatare för att de ger dig tips.

Inlägg 17,20,21,23 och 24 är tydliga exempel på manshat, säkert fler men orkar inte scrolla längre bak. 
  • Anonym (Ä)
    Anonym (Karl) skrev 2025-04-30 17:20:31 följande:
    De är naturligtvis inte manhatare för att de ger dig tips.

Inlägg 17,20,21,23 och 24 är tydliga exempel på manshat, säkert fler men orkar inte scrolla längre bak. 
    Lägg ägg. Varför blandar du ihop DIG med män? Det är två skilda saker. Du har ingen aning om vad manshatande är.
  • Anonym (Ä)
    Anonym (Ä) skrev 2025-04-30 17:28:24 följande:
    Lägg ägg. Varför blandar du ihop DIG med män? Det är två skilda saker. Du har ingen aning om vad manshatande är.
    ...Förutom det smått ironiska i att det du skriver är kvinnohatande
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-04-29 21:32:58 följande:
    Tycker synd om mig själv

I 18 års tid har vården trott att jag haft vanlig ångest. Humöret har svajat och jag har haft noll ork. Panikångest emellanåt. Men man kom på att jag har problem med salt- och vatten balansen.

Jag fick på läkares order börja med att äta mer salt. Nu är besvären borta. 

Är såklart glad för det. Men jag har nu börjat tycka synd om mig själv, vill ta igen en massa, göra en massa, vilket gör att jag bränner en del pengar. Inte pengar som jag inte har. Men mycket. Jag har så mycket energi och har någon sorts glädjerus.

Hur ska jag göra. Acceptera det, glädjas åt det och bara vara. Eller tänka på något annat sätt? Kan man fira, utan att bränna pengar? Tips på vilka sätt? 

Jag var sjuk ännu längre innan man kom på vad det var! Så fira mest! Men sörj lite också, det som du missat!

Tänk enligt sinnesrobönen: Gud hjälp mig att förändra det jag kan förändra och acceptera det som jag inte kan förändra, och att skilja på dem båda.
  • Anonym (Jill)

Närsemester; använd rabatter (fackförbunds- eller föreningsrabatter etc) och ta in på hotell i närliggande stor stad (eller i den där bor). Checka in tidigt på hotellet och gå ut och ät på happy hour, innan du ger dig ut på kvällsrunda på uteställena.

Kolla in sista- minuteresor, Rolfs buss & flyg t.ex. Ofta ingår mat. 

Vill du sova över riktigt billigt finns det faktiskt gratis övervandringshus som man får låna över natten. Tror att det är staten, kanske naturvårdsverket eller annan myndighet som tillhandahåller dem. Ska fimnas hemsida på nätet. 

Skaffa ett medlemskap i STF eller Svif, billiga vandrarhemsrum i hela Sverige. Det finns kyl och kök att låna. Boka tidigt.

• Anonym (Ica)

Jag har ångest och lågt natriumvärde. Kan det alltså ha ett samband?

• burleskburkläsk
    Anonym (Ica) skrev 2025-04-30 20:43:24 följande:

Det kan trigga fram panikattacker och vissa symtom kan efterliknar just symtom vid ångest.

Hur mår du Ica?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ica) skrev 2025-04-30 20:43:24 följande:

Ja så var det för mig. 

Men det tog ju lång tid innan man såg det sambandet. 

Jag tar kosttillskottet GAAM Rehydrate nu och det hjälpte mig. 

• Anonym (Anonym)

Min läkare förklarade det som så att kroppen går upp i stress därför. Och vid stress svettas man och gör av med energi. Samma sak med värme, ansträngning som tex nervositet, träning eller så. Även solen påverkar mig för det blir varmt. Samma med alkohol. Då får jag hjärtklappning. 

Struntar jag i symtomen tar det några timmar och sen kommer panikångesten. det var alltid så. 

• burleskburkläsk
    Anonym (Anonym) skrev 2025-04-30 21:16:11 följande:

Ja så var det för mig. 

Men det tog ju lång tid innan man såg det sambandet. 

Jag tar kosttillskottet GAAM Rehydrate nu och det hjälpte mig. 

GAAM är ett riktigt bra märke...just saying!
Svar på tråden Tycker synd om mig själv