Bo med folk med samma samhällsklass
Jag och min partner diskuterar om var vi ska bo någonstans.
Jag har möjlighet via kontakter att få en finare hyresrätt till ett riktigt bra pris (pga kontakterna) i ett exklusivt område. Vi pratar om lägenheter för 16-150 miljoner.
Normen är att man äger exklusiva bilar från 2 miljoner, man åker till Alperna och åker skidor och har hus utomlands m.m
Jag och min partner är visserligen välutbildade men har absolut inte den inkomsten eller dom besparingarna.
Jag tycker att vi ska köpa ett finare boende fast i ett bostadsområde där vi absolut inte är fattiga, men inte heller är rika. Där vi kommer ha råd att resa och göra roliga saker men absolut inte några bilar för 2 miljoner och resor till Alperna m.m varje år.
Jag tänker utifrån barn nu. Jag vill att mina barn ska kunna ha det hyfsat lika som klasskamraterna. Att det ändå ska vara möjligt att man kan ha grannar man kan göra saker ihop med. Typ åka till Legoland i Danmark och det är liksom inget konstigt.
Min man tycker däremot att barnen ska hamna i rätt samhällsskikt och få ett bra kontaktnät? Jag menar att vi aldrig kommer passa in där och att det kommer bli 100 gånger värre för barnen än att faktiskt få vara i den medelklassmiljön dom faktiskt tillhör.
Hur tänker ni andra?