Anonym (Vill ha killvänner) skrev 2025-05-07 00:34:02 följande:
Anonym (Ella) skrev 2025-05-05 22:48:39 följande:
För mig är det av någon anledning tvärtom. Jag har haft jättelätt för att hitta vänner bland män, men bland kvinnor har det varit svårare. Å andra sidan har jag jobbat mycket inom mansdominerade yrken och de flesta kvinnor i min ålder har barn, vilket inte jag har. Jag hade en nära vänskap med en kvinna under 2023 men henne blev jag tyvärr tvungen att bryta med, liksom många andra i min bekantskapskrets gjort. Jag har flera tjejbekanta som jag ser som vänner, men det är inte direkt så vi umgås på fritiden på tu man hand, utan det är när "hela gänget" är med.
Jag längtar verkligen efter att hitta en nära tjejkompis. Allra helst hade jag velat ha ett tjejgäng, som jag hade fram till tjugofemårsåldern.
Tack och lov så har jag en syster och en guddotter som jag står nära 🙂
Men, det är som med kärleken antar jag. Man kan inte tvinga fram det utan det sker när det sker. Förhoppningsvis kommer jag hitta mina tjejkompisar så småningom! Och hoppas du hittar trevliga och roliga killkompisar!
Jag ttar gärna er tips i så fall. Jag kan säga att de flesta killvänner jag hittade var antingen i skolan eller genom spel. Även dessa har eventuellt erkännt till att antingen vilja dejta eller ligga tyvärr. Vilka grejer ska man prata om? Vilka saker kan man bjuda till? En till sak är även att jag alltid klargör att jag bara vill ha vänskap men det slutar ändå med "när ska vi gå på dejt?"
Börja med att tänka könsneutralt .. en vän är en vän och inte ett specifikt kön.
Vänskap växer fram ur gemensamma värderingar, intressen etc.. att få fler vänner handlar om att befinna sig i såna sammanhang där man möter många människor av olika sorter och åldrar.
Du behöver också göra dig själv könsneutral. Spela inte på kvinnlighet , flörta absolut inte, gör inte såna saker som anspelar på utseende eller som att du möter en eventuell dejt. Skicka inga selfies med putande läppar eller liknande.
En manlig vän är självklart inte alltid singel... letar du bara singelmän så letar du en partner. Låt bli det.
En manlig vän kan lika gärna vara gifta Leif 70 år med förtjusande fru som blir extra mormor , eller den där nervösa och svettiga it-nörden på jobbet som är rädd för kvinnor och högst troligt är gay eller den schyssta bilmekanikern jämngammal med dig och pappa till 4 döttrar ...
Majoriteten av mina manliga vänner är gifta och jag umgås både med och utan fru emellanåt. Och även jag dejtar och har förhållande och introducerar mina partners för vännerna genom åren. Ingen skulle ens drömma om att komma med skamliga förslag eller antyda något annat. Varken jag eller dom. Just för att vänskapen är baserad på annat än utseende och vem som är singel..