• Anonym (Hon)

Vad svarar man?

Min pojkvän har märkliga händer, jag har aldrig sett något liknande, men har såklart aldrig sagt något om det.

Vi körde ett spel där man skulle svara på frågor om varandra. Han fick frågan "vad är en sak hos dig du tror att din partner gillar men aldrig sagt högt?"... då svarade han "mina händer, jag har fått höra att jag har starka, manliga händer!" Jag blev så paff att autisten i mig gick i baklås och inte visste vad jag skulle säga. Jag tror inte en suck på att någon sagt det, utan det är nog något han bara intalar sig själv, för det finns inte en sämre beskrivning av dem. Det är inte första gången han kastar ur sig saker som jag misstänker snarare handlar om osäkerhet och vill höra mig bekräfta det han säger, men jag låser mig totalt.

• Svar på tråden Vad svarar man?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 20:08:26 följande:
    Jag menar inte på frågan i sig, utan rent allmänt, vad säger man när en fråga gör en obekväm?
    Antingen kan man undvika den, börja prata om något annat eller vara tyst. Eller så kan man säga att det gör en just obekväm att prata om, om det är lägligt. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 19:57:39 följande:
    Vad svarar man?

Min pojkvän har märkliga händer, jag har aldrig sett något liknande, men har såklart aldrig sagt något om det.

Vi körde ett spel där man skulle svara på frågor om varandra. Han fick frågan "vad är en sak hos dig du tror att din partner gillar men aldrig sagt högt?"... då svarade han "mina händer, jag har fått höra att jag har starka, manliga händer!" Jag blev så paff att autisten i mig gick i baklås och inte visste vad jag skulle säga. Jag tror inte en suck på att någon sagt det, utan det är nog något han bara intalar sig själv, för det finns inte en sämre beskrivning av dem. Det är inte första gången han kastar ur sig saker som jag misstänker snarare handlar om osäkerhet och vill höra mig bekräfta det han säger, men jag låser mig totalt.

Jag tror du har rätt i det han önskar av dig...

Men hur märkliga är de...händer är bara händer liksom?

Hur skulle du beskriva dem med ord?
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • burleskburkläsk

Snyggt, slog mig nyss att jag har min ena hand som profilbild och har precis tryckt ur mig "händer är bara händer"! 🙈

• Anonym (Hon)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-17 14:14:21 följande:

Snyggt, slog mig nyss att jag har min ena hand som profilbild och har precis tryckt ur mig "händer är bara händer"! 🙈

Måste bara fråga, "pass di", var kommer du ifrån? 🙃
  • Anonym (Hon)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-17 14:11:53 följande:
    Jag tror du har rätt i det han önskar av dig...

Men hur märkliga är de...händer är bara händer liksom?

Hur skulle du beskriva dem med ord?
    Små, med korta spetsiga fingrar.. de känns "trekantiga" på något sätt.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-17 14:30:21 följande:
    Måste bara fråga, "pass di", var kommer du ifrån? 🙃
    Från Skåne.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-17 14:34:17 följande:
    Små, med korta spetsiga fingrar.. de känns "trekantiga" på något sätt.
    Låter något märkligt men men...är hans fötter samma...ja inte händer men trekantiga tår.
  • Anonym (Mimmi)
    EpicF skrev 2025-05-15 22:50:15 följande:
    Min sambo har inget emot att jag sitter på telefonen. Vi sitter inte fast. 

Och vad du med mitt liv att göra?
    Är det inte obekvämt att sitta på telefonen?
  • Anonym (Mimmi)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-17 14:37:49 följande:
    Från Skåne.
    Tror jag inte på  snarare Gotland. 
  • Anonym (Hon)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-17 14:39:16 följande:
    Låter något märkligt men men...är hans fötter samma...ja inte händer men trekantiga tår.
    Inte fingrarna, händerna känns trekantiga, med avsmalnande fingrar. Nej fötterna är normala.
  • Anonym (M)

Fast det var väl han som fick en fråga som han svarade på, han ställde väl ingen fråga till dig så varför måste du svara något?

Allt måste ju inte kommenteras.

• Anonym (Hon)
    Anonym (M) skrev 2025-05-17 14:54:23 följande:

Fast det var väl han som fick en fråga som han svarade på, han ställde väl ingen fråga till dig så varför måste du svara något?

Allt måste ju inte kommenteras.

Vi svarade hela tiden om man hade rätt eller fel.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-05-17 14:44:17 följande:
    Tror jag inte på  snarare Gotland. 
    Mimmi, jag kommer från Nordvästra Skåne och bor i Nordöstra Skåne.

Jag pratar fint men vissa här nere låter förjävligt...

Men om vi säger så, "kråsor i labbarna" på Skånska betyder "kraft i händerna".

Jag blir 47 i November och har tyvärr aldrig ens varit på Gotland fast ett flertalet här har gissat på det.

Både Skåne och Gotland har tillhört Östra Danmark...kanske finns något gammalt kvar som binder språken...jag har ingen aning alls...

En fråga, tror du fortfarande Gotland?
  • Anonym (M)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-17 14:59:18 följande:
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-17 14:59:18 följande:

Ok, ja om du menar att det är så man ska svara i det spelet så kan du ju bara svara ?fel? då.
  • Anonym (Ja)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-17 14:14:21 följande:

😂
Svar på tråden Vad svarar man?