• Anonym (Hon)

Vad svarar man?

Min pojkvän har märkliga händer, jag har aldrig sett något liknande, men har såklart aldrig sagt något om det.

Vi körde ett spel där man skulle svara på frågor om varandra. Han fick frågan "vad är en sak hos dig du tror att din partner gillar men aldrig sagt högt?"... då svarade han "mina händer, jag har fått höra att jag har starka, manliga händer!" Jag blev så paff att autisten i mig gick i baklås och inte visste vad jag skulle säga. Jag tror inte en suck på att någon sagt det, utan det är nog något han bara intalar sig själv, för det finns inte en sämre beskrivning av dem. Det är inte första gången han kastar ur sig saker som jag misstänker snarare handlar om osäkerhet och vill höra mig bekräfta det han säger, men jag låser mig totalt.

• Svar på tråden Vad svarar man?
  • Anonym (a)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 20:01:01 följande:
    Borde man verkligen svara "nja", blir inte det samma sak som att säga att jag inte gillar dem?
    det var ett skämtsamt sammanhang där jag inte tror att någon hade höjt ögonbrynen mer än tja han men han får skylla sig själv om han tar upp något han har komplex för

eller så har han inte komplex utan tror detta och då är det inte din sak att ge honom komplex
  • Anonym (E)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 20:08:26 följande:
    Jag menar inte på frågan i sig, utan rent allmänt, vad säger man när en fråga gör en obekväm?
    Då gör man som i första svaret du fick, du behöver inte säga nja utan typ le lite och säga "jag gillar faktiskt dina armar bäst" typ, styr bort bara, han fattar vinken och släpper det förmodligen, fortsätter han så drar man en vit lögn och säger något i stil med "jag har faktiskt ingen direkt åsikt, det är bara händer för mig, inget speciellt"
  • Anonym (Hon)
    felicityporter skrev 2025-05-15 20:10:09 följande:

?Jag älskar hela dig, men min favoritdel är X?. Case closed, så svårt är det inte.

För mig är det inte så enkelt, för jag tycker faktiskt inte allt hos honom är attraktivt och jag blir väldigt stel om jag ska "ljuga", framför allt när jag inte är beredd på det.
  • Anonym (Mina)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 20:15:28 följande:
    Väldigt små och onormalt korta, spetsiga fingrar.
    Hm ja då är det svårt att förstå hur han kan fått den uppfattningen. kan han varit ironisk?
    Men tycker du någonting hos honom är attraktivt? Kommer något liknade upp så tycker jag du bör fokusera det du finner attraktivt hos honom och inte nämna det andra. Onödigt att ge honom komplex för något som han inte kan ändra. 
  • Anonym (Kanske?)

Hmm...det är inte så att han faktiskt har låg självkänsla och var ironisk i sammanhanget, och du missade det p.g.a. autism?

Jag har en killkompis som tyvärr är världsbäst på att snacka ner sig själv. Försöker få honom att sluta men det är så ingrott i honom så jag får nog snart ge mig... Obestämd

• felicityporter
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 20:19:15 följande:
    För mig är det inte så enkelt, för jag tycker faktiskt inte allt hos honom är attraktivt och jag blir väldigt stel om jag ska "ljuga", framför allt när jag inte är beredd på det.
    Fast älskar man någon tycker man ju per automatik om hela kroppen och bryr sig överhuvudtaget inte om små ?skönhetsfel?, det är ju trots allt subjektivt vad som är attraktivt och inte. Varför skulle man vilja ge sin älskade komplex egentligen? Nä, det normala är att svara som jag svarade. Eller något annat av förslagen du fått.
  • EpicF
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 20:19:15 följande:
    Så varför är ni tillsammans? 
  • Anonym (Hon)
    felicityporter skrev 2025-05-15 21:11:47 följande:
    Fast älskar man någon tycker man ju per automatik om hela kroppen och bryr sig överhuvudtaget inte om små ?skönhetsfel?, det är ju trots allt subjektivt vad som är attraktivt och inte. Varför skulle man vilja ge sin älskade komplex egentligen? Nä, det normala är att svara som jag svarade. Eller något annat av förslagen du fått.
    Nej så behöver det absolut inte vara, jag älskar honom för den han är, men det gör mig inte blind. Klart jag inte vill ge honom komplex, men jag kan inte ljuga sådär, det märks om jag inte är ärlig.
  • Anonym (Josheeena)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 19:57:39 följande:
    Vad svarar man?

Min pojkvän har märkliga händer, jag har aldrig sett något liknande, men har såklart aldrig sagt något om det.

Vi körde ett spel där man skulle svara på frågor om varandra. Han fick frågan "vad är en sak hos dig du tror att din partner gillar men aldrig sagt högt?"... då svarade han "mina händer, jag har fått höra att jag har starka, manliga händer!" Jag blev så paff att autisten i mig gick i baklås och inte visste vad jag skulle säga. Jag tror inte en suck på att någon sagt det, utan det är nog något han bara intalar sig själv, för det finns inte en sämre beskrivning av dem. Det är inte första gången han kastar ur sig saker som jag misstänker snarare handlar om osäkerhet och vill höra mig bekräfta det han säger, men jag låser mig totalt.

Rolig story! Rulla vidare innan vi inte skiter ner oss! 

Känns som en sån där bott som skriver andras stories,
    ?bott? 

hejdå ;)

• Anonym (Hon)
    Anonym (Kanske?) skrev 2025-05-15 21:10:19 följande:

Hmm...det är inte så att han faktiskt har låg självkänsla och var ironisk i sammanhanget, och du missade det p.g.a. autism?

Jag har en killkompis som tyvärr är världsbäst på att snacka ner sig själv. Försöker få honom att sluta men det är så ingrott i honom så jag får nog snart ge mig... Obestämd

Nej, han var uppriktig. Han rackar också ner mycket på sig själv, men det här var inte det. Han är också autistisk och det är väldigt tydligt när han är allvarlig och inte.
Svar på tråden Vad svarar man?