• Anonym (Hon)

Vad svarar man?

Min pojkvän har märkliga händer, jag har aldrig sett något liknande, men har såklart aldrig sagt något om det.

Vi körde ett spel där man skulle svara på frågor om varandra. Han fick frågan "vad är en sak hos dig du tror att din partner gillar men aldrig sagt högt?"... då svarade han "mina händer, jag har fått höra att jag har starka, manliga händer!" Jag blev så paff att autisten i mig gick i baklås och inte visste vad jag skulle säga. Jag tror inte en suck på att någon sagt det, utan det är nog något han bara intalar sig själv, för det finns inte en sämre beskrivning av dem. Det är inte första gången han kastar ur sig saker som jag misstänker snarare handlar om osäkerhet och vill höra mig bekräfta det han säger, men jag låser mig totalt.

• Svar på tråden Vad svarar man?
  • Anonym (Josheeena)
    EpicF skrev 2025-05-15 22:06:42 följande:
    Min sambo kollar på mig varje dag och det räcker för mig. Sex får jag också varje dag, om jag vill. Det räcker också för mig. 
    Din sambo måste älska att du sitter kl 22 på FNash och försöker  göra narr och övertyga någon om hen är attraherad av sin sambo? hahahaha

Du fattar väll att TS är snubben med ?händerna? som blev osäker och kom hit för bekräftelse då sambon sårade honom. Och du verkar va lite för påträngade för att vara så ?aktiv? i ditt eget liv.

pumpa din sambo och stick då 🤣
  • Anonym (Hon)
    EpicF skrev 2025-05-15 22:07:12 följande:
    Du skrev att han inte var attraktiv. 
    Det sa jag inte, jag sa att jag inte tycker att precis varje detalj är attraktiv. Hans händer är inte attraktiva, men jag älskar honom och de berör mig inte.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Josheeena) skrev 2025-05-15 22:15:35 följande:
    Din sambo måste älska att du sitter kl 22 på FNash och försöker  göra narr och övertyga någon om hen är attraherad av sin sambo? hahahaha

Du fattar väll att TS är snubben med ?händerna? som blev osäker och kom hit för bekräftelse då sambon sårade honom. Och du verkar va lite för påträngade för att vara så ?aktiv? i ditt eget liv.

Nej, du har fel. Jag är precis den jag säger att jag är.
  • Anonym (Josheeena)

Juste ;) 

trodde vi va med på att säga det.

• EpicF
    Anonym (Josheeena) skrev 2025-05-15 22:15:35 följande:

Min sambo har inget emot att jag sitter på telefonen. Vi sitter inte fast. 

Och vad du med mitt liv att göra?
  • Anonym (Anonym DD)

Jag har inte heller med ditt liv att göra men sättet du påtvingar ett svar framstod desperat, som att det var du. 

Men om hen inte hade med ditt liv att göra så har väll inte du med TS att göra. Ni både valde att dela med er av informationen.

Hoppas sambon fick lite tid tillslut :)

• Ezmeraldah

Nån kanske har sagt att han har starka händer för att trösta honom och så har han inte förstått det på grund av sin autism utan trott att personen menade allvar? 

• Dimisi

Jag tror din känsla är rätt, att han pratar lite tvärtomspråk kring sina komplex för att se hur du reagerar. Jag hade valt att tolka det på ett kärleksfullt sätt, att du är viktig för honom och han vill kolla så att han duger. 

Nu när du vet att han gör så här kan du vara mer förberedd nästa gång det händer. Typ le lite och säga det du skrev här i ett av dina svar här, att du inte lägger stor vikt vid utseende och att du älskar hans personlighet.

Jag hade nog inte kunnat låta bli att ta upp beteendet någon gång när allt känns bra. Mest av omtanke. Det är nog inte bara du som blir lite paff när han gör så, och risken finns att han tolkar sekunderna av tystnad som en bekräftelse på att han är fel. Det är ju lite som att be om en diss, och det är ju onödigt att göra om man redan har dåligt självförtroende.

• Anonym (Anonym DD)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-15 19:57:39 följande:
    Vad svarar man?

Min pojkvän har märkliga händer, jag har aldrig sett något liknande, men har såklart aldrig sagt något om det.

Vi körde ett spel där man skulle svara på frågor om varandra. Han fick frågan "vad är en sak hos dig du tror att din partner gillar men aldrig sagt högt?"... då svarade han "mina händer, jag har fått höra att jag har starka, manliga händer!" Jag blev så paff att autisten i mig gick i baklås och inte visste vad jag skulle säga. Jag tror inte en suck på att någon sagt det, utan det är nog något han bara intalar sig själv, för det finns inte en sämre beskrivning av dem. Det är inte första gången han kastar ur sig saker som jag misstänker snarare handlar om osäkerhet och vill höra mig bekräfta det han säger, men jag låser mig totalt.

Ganska självklar tråd. 

Din kille valde sina händer då dom säkerligen noteras bland vänner etc. och uppföljt av ?ni vet vad man säger om stora händer?.

Det här har din kille sett som en ego boost och stolthet trots att vi inte vet din size nu då och förmodligen tänkt att du också tycker är nice.

Och du, tjejen, har väll förmodligen reagerat som du gjort då det är ju lite annorlunda skulle jag säga men absoluy inget off. Många tjejer som gillar sina killar armar, axlar och händer etc, men händer nämns inte lika ofta.

Eller så kanske hon reagerade som hon gjorde för att hon inte tycker dom är lika nice i koppling till storleken som eventuellt inte lever upp (Vad vet vi och absolut ingen pik)
    men händerna förlorar ju hela grejen då eller? Haha 

Låter TS återkoppla 

• Anonym (Am)

Jag tycker också att det är svårt att ljuga i liknande situationer! 

Det man kan göra är att kontra med att fokusera på något närliggande som man gillar. Är han duktig på hantverk eller nåt annat som har med händerna att göra så fokusera på att ge komplimanger kring det. Han har ju egentligen inte ställt nån fråga gällande om han har manliga händer utan bara kommit med ett påstående.

Jag har rn kompis som återkommande tar upp sitt håravfall med mig. Jag tycker tyvärr inte att han är så fin utan hår så brukar leda in det på något annat utseendemässigt eller hans personlighet.

Svar på tråden Vad svarar man?