• Anonym (Rolof)

Killar/män. Litar ni på att era partners eller tjejer överlag är trogna?

Som rubriken lyder. Litar ni killar på att era partners är trogna eller är dagens moderna kvinnor opålitliga?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar/män. Litar ni på att era partners eller tjejer överlag är trogna?
  • Anonym (ö)
    molly50 skrev 2025-05-22 17:41:27 följande:
    Detta skrev du.

"Ett förhållande med dåligt sexliv är knappast ett förhållande värt namnet ändå. Så kanske lite magstarkt att då kräva så kallad trohet, när man inte ens har ett förhållande värt namnet?"

Det låter ju som att det fortfarande är ett förhållande även det inte längre är vart namnet.
    Om man inte längre ser det som ett förhållande alls så kan det ju diskuteras varför man stannar kvar.
    Du har rätt, det är ett förhållande.
  • Anonym (ö)
    molly50 skrev 2025-05-22 21:46:42 följande:
    Javisst har man rätt att klaga. Men om ens partner inte delar synen på att det man har inte är ett förhållande så är det ju otrohet om man väljer att vara med någon annan. I alla fall så länge man inte har gjort slut.
    Och anser man att det inte är ett förhållande så är det ju fritt att lämna.
    Bättre att lämna om man inte tycker att det är ett förhållande.
  • KimLinnefeldt

Bättre att känna lugn och tillit och kanske en dag bli besviken, än att gå ett helt liv och vara misstänksam.

Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du måste hindra dem från att bygga bo i ditt hår. (Kinesiskt ordspråk.)

• molly50
    Anonym (ö) skrev 2025-05-22 22:56:53 följande:
    Du har rätt, det är ett förhållande.
    Ja,så länge man inte har gjort slut så är det ju det.
    Anonym (ö) skrev 2025-05-22 23:01:33 följande:
    Bättre att lämna om man inte tycker att det är ett förhållande.
    Ja,precis.
  • Anonym (ö)
    KimLinnefeldt skrev 2025-05-23 10:32:41 följande:

Bättre att känna lugn och tillit och kanske en dag bli besviken, än att gå ett helt liv och vara misstänksam.

Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du måste hindra dem från att bygga bo i ditt hår. (Kinesiskt ordspråk.)

Ett ordspråk som stämmer så bra, som säger mycket.
  • Anonym (XVIII)
    molly50 skrev 2025-05-22 21:43:34 följande:
    Det är din åsikt. Men din partner delar kanske inte den.
    Jag är singel. Du har nog blandat ihop mig med någon annan.
  • Anonym (ö)

Tillit är som sagt en av de viktigaste grundpelarna i en relation. Finns inte den så finns det inget annat.

• Anonym (XVIII)
    molly50 skrev 2025-05-22 21:44:04 följande:
    Då tolkar vi det olika,helt enkelt.
    Jag tolkar det som det står. Och det står ta PÅ, inte ta. Tar man på något eller någon är inte alls samma sak som att ta saken eller personen. Vad betyder ens att ta någon?ha sex med den, gifta sig med den, kidnappa den? Det kan vara olika. Men att ta PÅ personen, är inte samma sak.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-23 14:36:51 följande:
    Jag är singel. Du har nog blandat ihop mig med någon annan.
    Nej,men om du hade haft en partner.
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-23 14:43:32 följande:
    Jag tolkar det som det står. Och det står ta PÅ, inte ta. Tar man på något eller någon är inte alls samma sak som att ta saken eller personen. Vad betyder ens att ta någon?ha sex med den, gifta sig med den, kidnappa den? Det kan vara olika. Men att ta PÅ personen, är inte samma sak.
    Jag tolkar dt också som det står. Men vi verkar ändå tolka det på olika sätt. Låt det stanna vid det. Ingen idé att diskutera det vidare.
  • Anonym (XVIII)
    molly50 skrev 2025-05-22 21:46:42 följande:
    Javisst har man rätt att klaga. Men om ens partner inte delar synen på att det man har inte är ett förhållande så är det ju otrohet om man väljer att vara med någon annan. I alla fall så länge man inte har gjort slut.
    Och anser man att det inte är ett förhållande så är det ju fritt att lämna.
    Fast du skrev ju nyss att då ska man inte klaga. Nu svänger du och säger att man visst kan klaga. Hur ska du ha det? Inget riktigt förhållande ingen riktig partner. Dessutom är jag singel om du menar mig att jag har den synen, jag har ingen partner.
  • Anonym (XVIII)

Om jag hade haft en partner så vad?

molly50 skrev 2025-05-23 14:50:03 följande:
    Nej,men om du hade haft en partner.
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-23 14:43:32 följande:
  • Anonym (XVIII)
    molly50 skrev 2025-05-23 14:50:03 följande:
    Jag tolkar dt också som det står. Men vi verkar ändå tolka det på olika sätt. Låt det stanna vid det. Ingen idé att diskutera det vidare.
    Nej, du tolkar det som att ordet PÅ inte står där. Du tycker att ta och ta på är samma sak. Och du kan låta det stanna och sluta diskutera precis när du vill, inte som att jag tvingar dig att svara.
  • Anonym (Man snart 50)

Jag älskar min fru och jag är inte det minsta orolig eller rädd att hon ska vara otrogen.

Men jag är fullt medveten om att jag inte kan lita på henne fullt ut. Vilket man väl egentligen inte kan med någon enda människa överhuvudtaget?

Så jag svarade Nej, litar inte på det.

Som andra har skrivit i olika otrohetstrådar:
    Dels så kan man aldrig hindra sin partner från att vara otrogen och dels så är det mänskligt, och mer eller mindre normalt, att bryta sina löften och att ljuga.
    Hur man väljer att förhålla sig till dessa fakta, hur man låter det påverka livet och kärleken, är väl helt och hållet upp till en själv.

Jag är medveten om att man inte kan hindra sin partner från att vara otrogen, och medveten om att det är en mänsklig egenskap att ljuga, det går inte att lita blint på människor, men jag väljer att vara lycklig och inte gå omkring och vara svartsjuk eller misstänksam.
    Det var länge sedan jag bestämde mig för att inte låta mitt sinne tyngas av känslor som svartsjuka och avundsjuka.

• Anonym (Kjell)

Jag väljer tillit. Jag litade på min förra fru. Sen visade det sig att hon varit otrogen. Det bidrog kanske till att det tog slut, men det var inte enda orsaken.

Nu lever jag i livets andra riktigt långa relation. Jag väljer tillit nu också. Bättre att älska och förlora än att inte älska alls.

• UngGubbeinorr

Lita på sin partner är något man måste göra, annars är förhållandet på glid. Finns inget folk växer så mycket av som tillit, medan misstro är sådant som får förhållanden att spricka. Gäller faktiskt alla sorters förhållanden, från vänskap till arbets och affärsförhållanden till i synnerhet kärlek.

Svar på tråden Killar/män. Litar ni på att era partners eller tjejer överlag är trogna?