Killar/män. Litar ni på att era partners eller tjejer överlag är trogna?
Som rubriken lyder. Litar ni killar på att era partners är trogna eller är dagens moderna kvinnor opålitliga?
Som rubriken lyder. Litar ni killar på att era partners är trogna eller är dagens moderna kvinnor opålitliga?
Bättre att känna lugn och tillit och kanske en dag bli besviken, än att gå ett helt liv och vara misstänksam.
Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du måste hindra dem från att bygga bo i ditt hår. (Kinesiskt ordspråk.)
Bättre att känna lugn och tillit och kanske en dag bli besviken, än att gå ett helt liv och vara misstänksam.
Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du måste hindra dem från att bygga bo i ditt hår. (Kinesiskt ordspråk.)
Tillit är som sagt en av de viktigaste grundpelarna i en relation. Finns inte den så finns det inget annat.
Om jag hade haft en partner så vad?
Jag älskar min fru och jag är inte det minsta orolig eller rädd att hon ska vara otrogen.
Men jag är fullt medveten om att jag inte kan lita på henne fullt ut. Vilket man väl egentligen inte kan med någon enda människa överhuvudtaget?
Så jag svarade Nej, litar inte på det.
Som andra har skrivit i olika otrohetstrådar:
Dels så kan man aldrig hindra sin partner från att vara otrogen och dels så är det mänskligt, och mer eller mindre normalt, att bryta sina löften och att ljuga.
Hur man väljer att förhålla sig till dessa fakta, hur man låter det påverka livet och kärleken, är väl helt och hållet upp till en själv.
Jag är medveten om att man inte kan hindra sin partner från att vara otrogen, och medveten om att det är en mänsklig egenskap att ljuga, det går inte att lita blint på människor, men jag väljer att vara lycklig och inte gå omkring och vara svartsjuk eller misstänksam.
Det var länge sedan jag bestämde mig för att inte låta mitt sinne tyngas av känslor som svartsjuka och avundsjuka.
Jag väljer tillit. Jag litade på min förra fru. Sen visade det sig att hon varit otrogen. Det bidrog kanske till att det tog slut, men det var inte enda orsaken.
Nu lever jag i livets andra riktigt långa relation. Jag väljer tillit nu också. Bättre att älska och förlora än att inte älska alls.
Lita på sin partner är något man måste göra, annars är förhållandet på glid. Finns inget folk växer så mycket av som tillit, medan misstro är sådant som får förhållanden att spricka. Gäller faktiskt alla sorters förhållanden, från vänskap till arbets och affärsförhållanden till i synnerhet kärlek.