• Anonym (Mr)

Kommer aldrig lyckas skaffa mig en familj

Tragisk uppväxt, levde ut mer än vad jag ville som 20 åring. Gick i celibat därefter. Idag träffar jag ingen. Lever instängt i mitt hem skyddad från allt. Inser att jag är för förstörd. Just nu studerar jag lite, och måste ändå säga WOW, så många vackra kvinnor det finns där ute!

Förstår inte vad som hände med mig. Jag är en snäll man och jag vill alltid väl. 

Men någonting har gått fel. Några kvinnor kan titta nyfiket in mig (än mer nu faktiskt fast jag vantrivs i min 13 15 kg för stora kropp. Men jag ser när de slänger blickarna på mig från sidan. Men det blir inte mer än så. Jag kan briljera och lyfta taket, så länge jag inte har fokus på den som tittar in mig. Dom blir nyfikna, men nej, jag försöker inte längre ens. 

Jag har varit med så vackra kvinnor att jag i princip bett dom döda mig eller sagt att nu kan ag dö för då skulle jag dö lyckligt åtminstone. Jaja, inget man ska säga till de, jag vet. Men jag gjorde det vid 2 tillfällen ändå för länge sen. 

Mitt liv ör kört. Är en loser snart närmare 40. Inga vänner jag umgås med, utan kanske bara träffar 1 ggr per år delat på 2 stycken vänner. Inget mer. Ingen familj ingen släkt ingenting. Vet att jag är oönskvärd för alla de som söker glädje, lyxresor, och ett fantastiskt liv. Jag har inget att erbjuda, så jag dissar de få som visar extremt intresse (mer än bara blickar).

Finns inget med mig som skulle kunna uppfylla någon kvinnas alla önskningar. 

Förstår inte riktigt vad som hände. 

Jag sa iallafall till min pappa när jag var ca 12 år " tänk om jag adldrig finner mg någon att skaffa familj med " 

Han svarade, jo det kommer du att göra, du är en sådant ordentlig och fin grabb så tänk inte på det.

Jag svarade, men jag är inte som de andra. Jag mår för dåligt. Min nivå kommer aldrig i närheten av andras nivå".

Mn han menade på att det inte var något problem. 

Visst, något får ju kvinnor att bli nyfikna. Men det är långt ifrån tillräckligt. Jag vet inte någonting längre...

Man kanske bara skulle ge upp allt.

• Svar på tråden Kommer aldrig lyckas skaffa mig en familj
  • Core
    Anonym (Mr) skrev 2025-05-23 16:01:34 följande:

Hur menar du ? 

Så mycket vet du inte om mig att du kan säga åt mig att göra saker annorlunda?

Kanske jag har fel, men då får du gärna dela med dig av "din information" som berättigar ditt påstående om att jag skulle göra saker annorlunda och har alternativ?

Jag menar att i princip alla som sitter fast, har en viss inställning och syn på livet. Du blottar hur du tänker och lever i trådstarten, och lämnar inget utrymme för förslag på annat.

Läs din trådstart igen, och se om du har några frågetecken där, eller om du bara konstaterar.
  • Anonym (Yepp)

Kanske en obekväm synpunkt men - av TS olika inlägg att döma så hade hade alla vettiga kvinnor sprungit för livet. 
    Hade jag träffat en kvinna med alla dessa problem hade jag gömt mig under en sten för att komma undan.
    Det handlar inte om ha problem med att skaffa en familj, det handlar om egna personliga problem vilket ger resultatet - inget förhållande och ingen familj.
    Se dig i spegeln och ifrågasätt vilka av dina problem som hindrar dig.
    Som många andra har skrivit bör du ta hjälp av psykolog.

• Anonym (Mr)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-05-23 19:29:04 följande:

Kanske en obekväm synpunkt men - av TS olika inlägg att döma så hade hade alla vettiga kvinnor sprungit för livet. 
    Hade jag träffat en kvinna med alla dessa problem hade jag gömt mig under en sten för att komma undan.
    Det handlar inte om ha problem med att skaffa en familj, det handlar om egna personliga problem vilket ger resultatet - inget förhållande och ingen familj.
    Se dig i spegeln och ifrågasätt vilka av dina problem som hindrar dig.
    Som många andra har skrivit bör du ta hjälp av psykolog.

Du som är så kunskaps fylld, vänligen berätta det för mig istället ?

Ser inte hur jag kan stå till svars för min uppväxt. Mitt dåliga mående som inte vc eller psyk har kunnat påbättra. Men det är ju endast några få delar av mig, eller hur ? Bland några av de övriga är, trohet, lugn, ärlig, rättvis, kan erkänna sig ha fel, be om ursäkt, hjälpsam, stöttar och har ett "Vi tänk" framför ett "JAG" tänk.

Vd var felet, du skulle alltså lägga dina ben på ryggen för att istället bosätta dig med någon som vill ha en lugn och harmoniskt liv med lite mindre roliga äventyr? 

Vet inte vem av oss två som egentligen uttrycker den mest sunda sidan här faktiskt. Jag vill skapa medans du vill fly. Tror inte att vi delar samma resmål helt enkelt?

• Anonym (Mr)
    Anonym (Molle) skrev 2025-05-23 17:18:56 följande:
    Det är ju sant. Du tycker det är elakt. Tror att varje ögonöppnare någon försöker ge dig uppfattas som elakheter.

Avsaknad av familj är inte ditt problem. Avsaknad av familj är ett symptom på ditt egentliga problem.
    Skulle du säga så till ett barn som har blivit såld, kidnappad, kidnappad igen och sedan såld och utsatt för sexuella handlingar som barn och även misshandlad dagligen? Menar du verkligen på att du innehar det riktiga "ögon öppnar"- svaret? Eller är du enbart en bestämd hycklare ? 
  • Anonym (Molle)
    Anonym (Mr) skrev 2025-05-23 21:17:13 följande:
    Skulle du säga så till ett barn som har blivit såld, kidnappad, kidnappad igen och sedan såld och utsatt för sexuella handlingar som barn och även misshandlad dagligen? Menar du verkligen på att du innehar det riktiga "ögon öppnar"- svaret? Eller är du enbart en bestämd hycklare ? 
    Vill du att jag säger att "skaffa en familj så försvinner dina problem" i stället?

Du har inte startat den här tråden för att du vill ha hjälp med något. Du har startat den här tråden för att du är arg. "Skaffa familj" är bara en ursäkt för att du ska kunna visa ilska åt människor, då känns det bra en liten stund.

Ta itu med skiten i stället. Du irriterar mig.
  • Anonym (Mr)
    Anonym (Molle) skrev 2025-05-23 21:23:45 följande:
    Vill du att jag säger att "skaffa en familj så försvinner dina problem" i stället?

Du har inte startat den här tråden för att du vill ha hjälp med något. Du har startat den här tråden för att du är arg. "Skaffa familj" är bara en ursäkt för att du ska kunna visa ilska åt människor, då känns det bra en liten stund.

Fast även om jag kan uppfattas lite små dryg, så är det ju inte i närheten mot ditt översitteri och uppenbarliga irritation / ilska.

Det du skriver är dina egna tankar och förmodligen beteende. Det är nämligen ingenting jag överhuvudtaget ens hade i min tanke överhuvudtaget. Är du säker på att det inte är du som skapar konflikterna då? 

Ingen tvingade dig att kliva in i den här tråden från första början menar jag.. ?

• Anonym (Yepp)

Citat:
    Vet inte vem av oss två som egentligen uttrycker den mest sunda sidan här faktiskt. Jag vill skapa medans du vill fly. Tror inte att vi delar samma resmål helt enkelt?"

Vad vill du skapa när du bara tar upp problem hela tiden?
    Vad skulle jag fly ifrån, det vore väldigt spännande att få förklarat för mig.
    Om du nu verkligen har dessa problem -sök hjälp.
    Men som du ältar dina problem så misstänker jag att du vill provocera.
    Som någon skrev innan - irriterande!

• Anonym (Mm)
    Anonym (Molle) skrev 2025-05-23 21:23:45 följande:

Manshat
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (Mm) skrev 2025-05-23 21:43:25 följande:
    Manshat
    Ööhh, hurdå?
  • Anonym (Molle)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-05-23 21:54:09 följande:
    Ööhh, hurdå?
    Ingen att bry sig om. Det är bara ett av ts alternativa alias. Ganska störigt. 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-05-23 21:54:09 följande:
    Ööhh, hurdå?
    För att det finns ett gäng kvinnor här som har satt i system att oavsett vad en man skriver om på familjeliv nättrolla honom o sätta i system att stämpla allt som kvinnoförakt. De har en agenda att bara ställa till det och trycka ner män. Familjelivs nättroll med andra ord. 
  • Anonym (Molle)
    Anonym (Mm) skrev 2025-05-23 22:21:21 följande:
    För att det finns ett gäng kvinnor här som har satt i system att oavsett vad en man skriver om på familjeliv nättrolla honom o sätta i system att stämpla allt som kvinnoförakt. De har en agenda att bara ställa till det och trycka ner män. Familjelivs nättroll med andra ord. 
    Jag tror inte att ts är kvinnoföraktande. Gå och lägg dig.
  • Anonym (Mm)

De har tex i en annan tråd trots att mannen uppvisar självmordstankar o psykisk ohälsa för sin ensamhet gått på som ångvält o fortsätter trycka ner honom. Riktigt farligt och riktigt omänskligt beteende. 

• Anonym (Yepp)
    Anonym (Mm) skrev 2025-05-23 22:21:21 följande:
    När jag hade hår var jag blond, mina ögon är blå och min grundinställning är att tro gott om folk.
    På Familjeliv är det svårare och svårare att ha den inställningen.
Svar på tråden Kommer aldrig lyckas skaffa mig en familj