• Anonym (Undrar)

Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?

Som rubriken, vad ser ni män gärna att det står i en kvinnas dejtingprofil? Vad skulle få dig att skriva till henne (vi förutsätter att ni inte kan se bilder på varandra för diskussionens skull). Vad vill ni veta om en kvinna för att skriva till henne? 

• Svar på tråden Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?
  • Tukt
    Anonym (Ferry) skrev 2025-05-27 22:06:54 följande:

Spelar ingen roll vad hon skriver. Jag tror ändå inte ett ord av vad hon skriver??

En bra inställning för relationsskapande.

.
  • Anonym (CX)

om du är feminist eller ej, om du är det, i vilken omfattning

• Anonym (Göran.)

Ungefär något i stil med. 

Hej till dig som blir nyfiken på mig. 

Då krogen inte är något för mig så försöker jag på detta sätt att träffa just dig. 

jag är en ganska enkel tjej och föredrar likasinnade män. 

är en lantis och storstaden är inget för mig. 

Har ett arbete jag trivs med och utflugna barn.  

jag har hund så du måste gilla promenader och träning med min schäferhund en hane 3 år.  

Bor i eget hus. 

Det jag söker ska vara seriöst och kunna bli ett långt förhållande. 

Har levt ett stillsamt liv och söker inte äventyr eller tillfälliga relationer. 

Bäst om du är likasinnad med liknade erfarenheter och ml i livet. 

jag är 45 år 170 cm 68 kg blå ögon mörkt hår.  

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (D) skrev 2025-05-24 23:23:37 följande:

Eftersom forumet är nerlusat med misogyna inceltroll med npf så skulle jag inte ställa en sån fråga härinne. 

Vänd dig till en killkompis eller manliga släktingar (vettiga sådana) istället. Eller nån annan, normal man med social kompetens som inte är sexfixerad eller ett omoget mansbarn som söker en extra mamma i en partner.

En killkompis kommer inte ge dig ett ärligt svar, eftersom han inte vill att du ska få några bra meddelanden. Detta pga att han vill ha dig själv. Killkompisar är aldrig bara kompisar; de vill i nästan samtliga fall mer än du tror. 
  • Anonym (Häradsbeteckare)

Söker friends with benefits 🥰

• Anonym (Rob)
    Anonym (Göran.) skrev 2025-06-04 16:30:55 följande:

Ungefär något i stil med. 

Hej till dig som blir nyfiken på mig. 

Då krogen inte är något för mig så försöker jag på detta sätt att träffa just dig. 

jag är en ganska enkel tjej och föredrar likasinnade män. 

är en lantis och storstaden är inget för mig. 

Har ett arbete jag trivs med och utflugna barn.  

jag har hund så du måste gilla promenader och träning med min schäferhund en hane 3 år.  

Bor i eget hus. 

Det jag söker ska vara seriöst och kunna bli ett långt förhållande. 

Har levt ett stillsamt liv och söker inte äventyr eller tillfälliga relationer. 

Bäst om du är likasinnad med liknade erfarenheter och ml i livet. 

jag är 45 år 170 cm 68 kg blå ögon mörkt hår.  

Det är positivt med kvinnor som skriver längd och vikt. Inte särskilt vanligt dock. Och oftast saknas även helkroppsbild.
  • Anonym (Alexander den store)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-05 09:08:54 följande:
    En killkompis kommer inte ge dig ett ärligt svar, eftersom han inte vill att du ska få några bra meddelanden. Detta pga att han vill ha dig själv. Killkompisar är aldrig bara kompisar; de vill i nästan samtliga fall mer än du tror. 

Så kan det nog vara, å andra sidan vill kvinnor sällan ha riktigt ärliga svar. När jag skrev ett krävande men ärligt inlägg i tråden på vad en man önskar läsa i en kvinnas profil så blev det nerröstat.

Ingen big deal för mig men visar ändå att kvinnor gärna tar en behaglig lögn från en smörig falsk typ framför en brutal sanning från en incel.

• Anonym (vad är syftet med dejten?)

Den korta är: Jag är kvinna och du är man. 

Den längre: Jag har hobbies, det har du också, några kanske vi kan ha tillsammans.

Har annars alltid gillat Adolphson & Falks textrader:

Intellektuellt ger du mig matchande motstånd
    Du inspirerar och lägger svaren på rätt nivå
    Du är mitt ständiga stöd i varje med- och motgång
    Du sätter gränser och ger mig riktning, mod att gå

• molly50
    Anonym (Alexander den store) skrev 2025-05-24 22:23:57 följande:

Du får bestämma dig. Vill du höra vad män verkligen vill läsa i en profiltext eller vill du höra vad kvinnor skulle föredra att män hade önskat i profiltext om kvinnor fick bestämma.

Eller också får du skriva att du bara tolererar PK-svar (eller seriösa som du kallar dem)

Fast det där är väl snarare vad DU vill se i en kvinnas profiltext. Inte vad alla män vill se.
  • Anonym (R)

Vilken vidrig manssyn.
  • Anonym (Försöker)
    Egon den stora skrev 2025-05-26 11:59:57 följande:

Om man nu ska vara lite seruös på denna sida, så har jag ju själv varit gift så länge så det knappt fanns dejtingsidor åm på nätet, mer än enkla textsidor med radannonser 

Men det jag slogs av redan då, och även nu när jag kollar med kompisar som behöver hjälp är att kvinnor gärna radar upp en massa krav på hur den framtida partnern skall vara och sedan knappt beskriver sig själv mer än i svepande ordalag. 

Jag hade velat se intressen, värderingar,  hobby osv.

Om män ska få ha krav på kvinnors utseenden utan att själva vara särskilt attraktiva kan väl kvinnor få ha sådana krav utan att beskriva sig själva?
  • Anonym (Ferry)
    Anonym (Häradsbeteckare) skrev 2025-06-05 12:26:41 följande:

Söker friends with benefits 🥰

Samma här.
  • Anonym (Ferry)
    Tukt skrev 2025-05-27 22:19:22 följande:
    En bra inställning för relationsskapande.

.
    Man vill förstås framstå i positiv dager i profilen, men skriv hellre ärligt än att framstå som något annat än vad du egentligen är...
  • Anonym (Ferry)

Skriver hon typ: Jag är inte feminist (könsjämlik är dock inget problem) och finner jag dig intressant är det för att jag gillar dig som du är. Inte för att jag ser potential att göra dig till någon helt annan.

Då ser jag vissa möjligheter....

• Tom Araya
    Anonym (Undrar) skrev 2025-05-24 20:57:07 följande:
    Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?

Som rubriken, vad ser ni män gärna att det står i en kvinnas dejtingprofil? Vad skulle få dig att skriva till henne (vi förutsätter att ni inte kan se bilder på varandra för diskussionens skull). Vad vill ni veta om en kvinna för att skriva till henne? 

1. Ålder och bostadsort.

2. Har hon husdjur eller barn och hur gamla är de.

3. Är hon flyttbar.

4. Berätta lite om sig själv.

5. Vad söker hon och hur ser hon sitt framtida förhållande?
    Exempelvis vältränad man på 38-45 år, över 1.80 cm, inga pälsallergiker och vill vara särbo.
  • Anonym (Man 9)

Att hon kan va sig själv och inte ska sitta å gemför allt på sociala medier, 

• Anonym (Undrar)

Kan meddela att jag hittat en härlig man och är i en relation. Jag bestämde mig för att skriva en väldigt kort presentation eftersom ingen verkade läsa ändå. Så i profilen stod bara:

snygg, rik och lättlurad

Svar på tråden Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?