• Anonym (Aitah?)

Min man gav sin ex blomma på morsdag :( mor

Min man gav sin exfru en blomma på mors dag. Med bud. Fast "från" hans vuxna dotter som inte kommer ihåg sådant själv trots att hon är högutbildad. 

Är jag ett arsel som kände att det här var inte helt ok? Varför håller han reda på det där och gör det? 

Jag ville inte säga något men han märkte att jag blev sur för han lagade min favoriträtt och gav mig en bukett med...som om det skulle släta över? 

Aitah?

• Svar på tråden Min man gav sin ex blomma på morsdag :( mor
  • Anonym (Hin Håle)

I vissa relationer kan man helt enkelt aldrig göra rätt. 

• Anonym (pippilotta)

Jag går mot strömmen här och håller med ts, jag hade blivit mycket irriterad.

Om det gällt ett litet barn och han påmint henne att rita en teckning till mamma eller liknande hade det varit ok. Men att "täcka upp" för en vuxen person och skicka blommor till sitt ex hade inte varit ok i min värld.

• Krocko
    Anonym (pippilotta) skrev 2025-05-27 10:51:47 följande:

Jag går mot strömmen här och håller med ts, jag hade blivit mycket irriterad.

Om det gällt ett litet barn och han påmint henne att rita en teckning till mamma eller liknande hade det varit ok. Men att "täcka upp" för en vuxen person och skicka blommor till sitt ex hade inte varit ok i min värld.

Håller helt med! Nu skulle min man aldrig göra så, men jag hade inte uppskattat det alls....
  • Anonym (konstigt)

Min partner ha raldrig uppvaktat mig på morsdag, och vi har barn tillsammans. Han uppvaktar SIN mamma. Jag är inte hans mamma, även om det kan kännas så ibland!

Morsdag eller farsdag är inget till för partnern att uppvakta. Räcker det inte med alla hjärtansdag?

Det var snällt om mannen täckte upp för sin dotter. Men frågan är om det stod i dotterns namn...eller i hans?

• Anonym (bonusmamma)

Hej!
    Ville bara säga att det absolut var fint gjort av din man, men jag tänker att på morsdag uppvaktar man sin mamma. Inte sina barns mammor, inte när de är vuxna. Jag hade blivit väldigt förvånad om min make uppvaktade sitt ex på morsdag. Han uppvaktar ju i och för sig inte mig heller, det gör mina barn.
    När mina barn var små så hjälpte jag dem att välja något till pappa eller såg till att de ritade teckningar och hade med sig, men jag skulle aldrig ha åkt dit med något själv. Det gjorde jag ju för att hjälpa mina barn, och han kanske tänker lika då som bara ville hjälpa sitt barn, men jag hade också tyckt att det var lite skumt. Men vi är ju liksom djur vi också, man vill bli uppvaktad av sin partner, inte att han ska uppvakta andra också, det är ju som en instinkt. 
    Var inte så hård mot dig själv, man får bli lite sur. Det är väl bara att ni pratar om det och att du berättar hur du känner. Hade han uppskattat om du åkte till ditt ex med present?

• Anonym (bonusmamma)

Nu vet jag att detta inte gäller alla, att jag generaliserar. Men jag tror att många av de som skriver till dig här att du är dum och svartsjuk har blivit lämnade av sin partner någon gång och inte gillar partnerns nya. Tror att väldigt få av dem skulle gilla om deras man (om de har någon) uppvaktade sitt ex. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Malin)

Jag har två barn med min ex-man, de är 33 och 35 går gamla och han är gift och nya barn. Jag kan ju säga att jag skulle tycka att det vore det sjukaste om han skickade blommor till mig på mors dag från våra vuxna barn Spöke

• Krocko
    Anonym (Hmm) skrev 2025-05-27 13:19:11 följande:
    Ingen man har uppvaktat något ex. Han försökte fixa situationen med dotterns glömska.
    Min dotter är 21, om hon glömmer att uppvakta sin pappa (min make) på fars dag så blir han inte uppvaktad, jag tycker det skulle kännas jättekonstigt om jag gick och köpte något till min man på fars dag. Påminna henne skulle jag väl kunna göra, men det är ju fritt valt att köpa något till sina päron på fars/mors dag. Det är ju köpmännens dag i första hand.
  • Anonym (LP)

Att en man värnar om sin relation med en kvinna han har barn med är snarare en egenskap du borde uppskatta-skärpning! Sedan borde han lägga lite fokus på att se till att dottern löser det själv! 😇

Svar på tråden Min man gav sin ex blomma på morsdag :( mor