• Anonym (Humland035)

Är han en redflag

Jag har dejtat en kille nu i ca 4 månader ( han är 15 år äldre)  nu det har varit lite upp och ner vi är inte i nån ?bubbla? med kärlek direkt ja tänkte göra en lång historia kort.

När jag vart nästan påväg att lägga ner det här dejtandet så har han alltid börjat påpeka att han har aldrig känt såhär för någon annan inte ens barnens mammor, han har 2 barn med 2 olika och jag har inga barn kan tilläggas,

då har jag sagt nästan emot och menat på att så behöver du inte säga om dem, då säger han emot och målar upp sig som offret i alla tidigare relationer men JAG som han träffar nu är så fruktansvärt bra jag är 100% dom andra kanske var 60% bra 40% dåliga. han nämnde En dag att ifall jag och nån av hans barn skulle hänga ut för ett stup skulle han rädda mig inte sin dotter för han har inte det bandet till henne, då säger jag direkt att så kan du inte säga och jämföra det är ditt barn varav han svarar att han har autism och det fungerar så det är bara jag i hans värld.. 
    känns som jag försöker glida ifrån denna relationen men när han anar att jag tar avstånd börjar han sitta och säga dom här extrema sakerna men samtidigt säger han ? jag sätter inte dig på en pedistal utan du är i mitt hjärta där ingen annan varit ? och bara det här sättet att prata någon till döds nästan skrämmer mig, känner som han pratar så jag hålls kvar och inte får tillfälle att avsluta detta på ett bra sätt ni vet de här att man är höjd till skyarna men vill inte mer för jag tycker inte hans värderingar låter sunda och inget jag ser en framtid med utan mer problem, 

hur kan jag avluta på ett smidigt sätt med nån som ständigt berättar vad han är rädd att förlora mig ?
  • Svar på tråden Är han en redflag
  • Anonym (Transcend)

Kan, och vill, inte ge direkta råd i ett specifikt fall, men generellt skulle jag nog säga att om en person har 2 kullar barn (om än bara 1 barn i varje) så är det nog så att den personen är på en helt annan plats i livet än en barnlös person och det känns som en dålig matchning. 

Utan att gå in på detaljer så har jag en kusin med 3 barn från 2 äktenskap, när han sedan gifte sig för tredje gången var det turligt nog med en som redan hade barn och nu har de varit ihop i många år (utan att skaffa barn tillsammans). 

TS bör hitta en man utan barn, helst. TS kille bör hitta en dam som är klar på barnfronten. 

• Anonym (Fly)

Stämmer in i kören: spring. 

Jag gick i fällan, slutade med år av kontroll och svartsjuka, ekonomiskt utnyttjande, indragen i brottslighet och medberoende i missbruk. Behöver ju inte vara så illa hos den här mannen, men du bör oavsett dra dig ur!

• Anonym (run for your life)

Det där är en hel rödflaggeparad.

Och han behöver inte ursäkta sig med att vara autistisk, det finns gott om personer med autismdiagnos som fast de inte känner exakt samma som vi andra i alla fall har IQ nog att fatta att man behöver bry sig om andra om man inte vill sitta ensam resten av sitt liv.

Att inte rent intellektuellt kunna förstå nyttan i att människor organiserar sig i samhällen och grupper och har utbyte för att bli starkare och klara sig bättre placerar en människa i gruppen lågbegåvad.

Det är ett större problem än att vara autistisk.

• Anonym (Run Girl)
    Anonym (L) skrev 2025-05-27 23:09:23 följande:
    Och där kom den. Nej, alla rövhål är inte narcissister. De flesta är inte narcissister. Att använda det uttrycket så lättvindigt är ett hån mot de som faktiskt har blivit utsatta för narcissister på riktigt. Att denna man tar på sig offerkoftan är inget unikt. Det är det många som gör, och det betyder inte att man är narcissist för det. Krävs mycket mer för att kunna dra den slutsatsen. Man kan vara en idiot utan att vara narcissist. 
    Och där kom den, "inte alla...."
    Nej, naturligtvis inte alla. Var läste du att jag skrev "alla", eller ens något påstående att denne man är det?

Jag skrev att hon skulle läsa på om denna personlighetsstörning, för även om han inte uppfyller kriterierna för en bekräftad diagnos, så kan han ha en del narcissistiska drag. Och det är illa nog, skäl nog att springa. 

Hon behöver springa, för diagno eller inte så kommer hon att bli miserabel i denna relation. Ju snabbare hon inser det ju bättre och jag tror att det kan hjälpa att prata med eller läsa om kvinnor med liknande upplevelser. Dessa hittar hon lättast på narc-forum.

Men du tycker att det är mer väsentligt att diskutera etiketter och benämningar? Är det din take-away i denna tråd?

P.S. Jag är en av dem som överlevt en "riktig" narcissist. Och jag kan bli lite störd av att man använder etiketten som en hobbydiagnos på personer bara för att man är missnöjd med dem. Men om du läser min text som man ska, så ser du att jag inte har gjort det. D.S.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Alana) skrev 2025-05-27 22:56:06 följande:

Gud nej! Största misstaget. Dejta aldrig, aldrig. Män med barn. Om du själv inte planerar att få barn tillsammans med denna man. Eller har intresse av barn.

Jag är frivilligt barnfri, så där kanske beslutet blir mer defintivt. Eftersom jag vet exakt vad jag vill ha och inte ha. Jag hade en man som var intresserade av mig som hade barn. Jag var totalt ointresserade. Dessutom, ju mer barn med olika partners = desto struligare. Rätt mycket WT i mina ögon.

Avsluta genast, im du inte är nöjd. Livet är kort. Och det går fort.

Hoppsan, det var en drastisk formulering. Ska en kvinna aldrig dejta en man som har barn? Varför? Allt beror väl på om det är en bra man som är kärleksfull mot den nya kvinnan och visar att han bryr sig om sina barn. Det är goda kvaliteter som han tar med sig in i nästa förhållande.

Det låter som om Alana har bittra erfarenheter, men jag kan inte tycka att de är allmängiltiga. 
  • Anonym (Grabb)

Utan att dra för stora växlar. Börja med det enkla...

Låter som att ni är på olika platser i livet helt enkelt. Åldersskillnad må vara, han har två barn med två olika ex, det må också vara. Men detta ligger inte direkt på plussidan om man ser till er relation och vägen framåt.

Hans kommentarer kring sina ex och procentsatser hit och dit är bara märklig. Man kan bedyra sin kärlek till en ny partner utan att blanda in sina ex och tidigare relationer. Hans kommentar kring sin dotter och dig på en klippavsats är rent bisarr och creepy...

Du vill ju inte detta längre. Riv av plåstret! Inga tveksamheter, lämna inga förhoppningar. Därefter noll kontakt och inget titta tillbaka. Gå vidare med ditt liv istället.

Run Forrest run!!

• Anonym (Karaktär)
    Anonym (Humland035) skrev 2025-05-27 21:00:35 följande:
    Är han en redflag Jag har dejtat en kille nu i ca 4 månader ( han är 15 år äldre)  nu det har varit lite upp och ner vi är inte i nån ?bubbla? med kärlek direkt ja tänkte göra en lång historia kort.

När jag vart nästan påväg att lägga ner det här dejtandet så har han alltid börjat påpeka att han har aldrig känt såhär för någon annan inte ens barnens mammor, han har 2 barn med 2 olika och jag har inga barn kan tilläggas,

då har jag sagt nästan emot och menat på att så behöver du inte säga om dem, då säger han emot och målar upp sig som offret i alla tidigare relationer men JAG som han träffar nu är så fruktansvärt bra jag är 100% dom andra kanske var 60% bra 40% dåliga. han nämnde En dag att ifall jag och nån av hans barn skulle hänga ut för ett stup skulle han rädda mig inte sin dotter för han har inte det bandet till henne, då säger jag direkt att så kan du inte säga och jämföra det är ditt barn varav han svarar att han har autism och det fungerar så det är bara jag i hans värld.. 
    känns som jag försöker glida ifrån denna relationen men när han anar att jag tar avstånd börjar han sitta och säga dom här extrema sakerna men samtidigt säger han ? jag sätter inte dig på en pedistal utan du är i mitt hjärta där ingen annan varit ? och bara det här sättet att prata någon till döds nästan skrämmer mig, känner som han pratar så jag hålls kvar och inte får tillfälle att avsluta detta på ett bra sätt ni vet de här att man är höjd till skyarna men vill inte mer för jag tycker inte hans värderingar låter sunda och inget jag ser en framtid med utan mer problem, 

hur kan jag avluta på ett smidigt sätt med nån som ständigt berättar vad han är rädd att förlora mig ?

Han är absolut ingen Red Flag.

Om du läser andra inlägg här på FL så kommer du att upptäcka att andra människor alltid tycker att killar är Red Flag. Det gäller oavsett hur killen beskrivs, no matter what. Det gäller alla killar från dom elakaste svinen till de allra bästa killarna, det är alltid samma rekommendation dvs Spring, Run etc

Och har väl ett par inlägg skrivit att killen är Red Flag så jamsar alla andra med som i en masshysteri

I inläggen i denna tråd finns det heller ingen som ger en bra anledning till varför du skulle avsluta relationen. Det låter som du har hittat en man som verkligen älskar dig. Sen kan man diskutera om en bra taktik att uttrycka sig så som han gör, men det är en bagatell.

• Anonym (M)
    Anonym (Karaktär) skrev 2025-05-28 15:43:35 följande:

Han är absolut ingen Red Flag.

Om du läser andra inlägg här på FL så kommer du att upptäcka att andra människor alltid tycker att killar är Red Flag. Det gäller oavsett hur killen beskrivs, no matter what. Det gäller alla killar från dom elakaste svinen till de allra bästa killarna, det är alltid samma rekommendation dvs Spring, Run etc

Och har väl ett par inlägg skrivit att killen är Red Flag så jamsar alla andra med som i en masshysteri

I inläggen i denna tråd finns det heller ingen som ger en bra anledning till varför du skulle avsluta relationen. Det låter som du har hittat en man som verkligen älskar dig. Sen kan man diskutera om en bra taktik att uttrycka sig så som han gör, men det är en bagatell.

Skitsnack om ex samt att ens barn inte kommer först är definitivt röd flagga. Lägg sedan till resten, så förstår du. 

Men om du och andra män tycker detta är normalt och sunt beteende hos män, så förstår jag att så många män inte förstår att de aldrig träffar någon (ny).

• Smedkocken

Jag hoppas du har kommit vidare, om inte avsluta på en gång..han är manipulativ, ser sig själv som ett offer.. låter som han har drag av narcissism, en sån vill du inte ha på halsen..
    Du verkar klok och stå med båda benen på jorden!

• Anonym (Karaktär)
    Anonym (M) skrev 2025-05-28 15:57:24 följande:

Skitsnack om ex samt att ens barn inte kommer först är definitivt röd flagga. Lägg sedan till resten, så förstår du. 

Men om du och andra män tycker detta är normalt och sunt beteende hos män, så förstår jag att så många män inte förstår att de aldrig träffar någon (ny).

Om en man skulle säga något positivt om sitt ex så skulle kvinnor garanterat skriva att det var Red Flag också. 

Här på FL ser (andra) kvinnor Red Flag i allting. Ett flockbeteende som även många karaktärslösa män härinne jamsar med i.
Svar på tråden Är han en redflag