Läkare påstår att jag är gravid
Sökte för magsmärta och frånvaro av mens under två månader. De upptäckte hcg i blodet, men jag kan omöjligt vara gravid.
Någon annan som varit med om det? Vad var det för er?
Sökte för magsmärta och frånvaro av mens under två månader. De upptäckte hcg i blodet, men jag kan omöjligt vara gravid.
Har du inte haft sex?
Har hört om historier där kvinnor blivit våldtagna av sömnen av sin partner.
Det finns tumörer som höjer hcg-nivåerna. Jag antar att ni planerat in ultraljud?
Det finns tumörer som höjer hcg-nivåerna. Jag antar att ni planerat in ultraljud?
Har du inte haft sex för 2-4 månader sedan? Alla preventivmedel kan fallera...
Det är väldigt ovanligt med positiva graviditetstest. Varför är du helt säker på att du inte kan vara gravid?
Ursäkta alla frågor, men ditt inlägg är lite kort - vilket är helt förklarligt, det är ju en jättejobbig situation du har hamnat i!
Har du inte haft sex för 2-4 månader sedan? Alla preventivmedel kan fallera...
Det är väldigt ovanligt med positiva graviditetstest. Varför är du helt säker på att du inte kan vara gravid?
Ursäkta alla frågor, men ditt inlägg är lite kort - vilket är helt förklarligt, det är ju en jättejobbig situation du har hamnat i!
Har du tagit ett graviditetstest?
Har du en partner som du övernattar med?
Har du en partner som du övernattar med?
Typiskt för folk på familjeliv att skriva en massa helt onödiga trådstarter.
Du vet att du inte kan vara gravid. Läkaren går igenom olika orsaker och tar en sak i taget, systematiskt. Det finns inget att prata om här.
Typiskt för folk på familjeliv att skriva en massa helt onödiga trådstarter.
Du vet att du inte kan vara gravid. Läkaren går igenom olika orsaker och tar en sak i taget, systematiskt. Det finns inget att prata om här.
Det här ai-genererade svaret får jag fram:
Rubriken ska berätta vad det handlar om.
Jag har haft en hormonproducerande tumör. I mitt fall handlade det om hormonet noradrenalin.
Det är fullt möjligt att ha en sådan! Det du ska göra nu är att kontakta läkaren igen och säga att du inte har haft sex på länge och därför önskar en vidare utredning. Lyssnar han inte, så kontakta receptionen och kräv att få byta läkare.
Om det är en tumör behöver du vård så fort som möjligt. För mig innebar det en operation där man tog bort tumören och påverkade lymfkörtlar runtomkring. Efter det har jag mått bra, ca 5 år sedan dess nu.
När tumören spökade hade jag anfall av olika slag där jag svettades och mådde dåligt. De förhöjda hormonerna kan verkligen påverka kroppen negativt så sök hjälp igen så fort du kan. Magsmärta och frånvaro av mens kan ju betyda att du har något i livmodern som påverkar. Ta hand om dig.
Rubriken ska berätta vad det handlar om.
Och det gör den också. TS har ont i magen och utebliven mens och går till doktorn. De hittar hcg i blodet och doktorn tror därför att hon är gravid. Ts vet dock att det omöjligen kan vara fallet, varför de ska ta fler tester. Nu undrar hon om fler varit med om liknande.
Det är ingenting oklart eller svårt att förstå och den är verkligen inte onödig.