Vad tänker ni om detta?
Arbetar på ett företag Inom industrin, har en ledande position på kvalitetsavdelningen. Vilket betyder att jag ?äger? alla rutiner kopplat till kvalitet och arbetsuppgifter vi utför och sedan levererar ett resultat till resterande delen av verksamheten. Oftast när det blir lite krångligt är när en avledning ger fått ett negativt resultat, det kan vara på en revision eller liknande. Det är väldigt ofta min chef går in och vill ändra på upplägg/rutin för att gynna andra avdelningar och deras KPI:er.vilket blir en totalkrock i mig som person då, jag ser ett fiske efter kortsiktiga lösningar för att skydda sina KPI:er men som i verkliggeten är så absurda att jag i princip blir kränkt? framförallt att min chef ska gå in och dra i dessa trådar. Vad händer med mig då? Jo, jag blir en total stoppkloss. Säger nej. Säger att vi ska hålla oss till rutinerna och sedan i strategiarbete kan vi revidera om ändring behövs. chefen tycker att jag är hård?
jag kan såklart börja ändra på mig att försöka vara trevlig när jag säger nej eller sluta säga nej. Men ah, då känns det som att kvaliten i allt bara blir ett spel för galleriet? men vad Tänker du? Hur kan jag komma ur denna tankevurpa? sitter lite fast.. blir väl också ledsen när man har 0 stöttning från chefen.