Anonym (Bonobo) skrev 2025-06-10 12:02:40 följande:
Jag själv är ännu idag konfunderad över den där hopplösa, överviktiga, alkoholiserade och ohyfsade slashasen som jag hängde med ett kort tag för många år sen.
Inte en enda box tickade han, men i hans närhet var jag helt hjälplös, knäsvag. Riktigt pinsamt. Det var till 100% feromonerna, är säker på det.
Ja, kanske det, men det höll väl inte särskilt länge ska jag tro. Så nog måste det till något annat för att det ska leda till att man hittat sin livspartner.
Feromoner har säkert en del i det hela men det är den totala öppenheten gentemot varandra, och som min man en gång sa Med dig behöver jag inte tänka, det räcker med att bara vara. Detta instämmer jag i. När man inte behöver tänka på hur man tror att ens partner kommer att reagera utan i trygghet kan vara den man är så är det rätt.
Som jag tidigare skrivit, så var min man inte alls någon jag trodde skulle vara rätt för mig. Han hade inte alls några tankar på att möta någon, var inte på jakt. Men när vi möttes så fanns det ingen återvändo. Vi var nog båda lika överraskade så vi behövde inte fundera på om det var rätt. Allt gick väldigt fort och plötsligt var det bara VI, och så har det förblivit.
Vad exakt det var hos honom och vad var det är hos mig som åstadkom detta är nog svårt att förklara men vi var totalt öppna mot varandra från första stund, något vi aldrig upplevt med någon annan förut.
Därför skulle jag tro att öppna människor alltid är mer attraktiva än andra. Om sen feromoner har ett finger med i spelet så kan detta tillsammans övertrumfa ett attraktivt utseende, god ekonomi, mm.