• Anonym (Bezos)

Fajten mellan Musk och Trump

Nu kom den som alla förutspått, fajten mellan Musk och Trump. I den här tråden spekulerar vi vad som kommer att hända härnäst.

• Svar på tråden Fajten mellan Musk och Trump
  • Dr Nail

Jag spår: Musk USAs nästa president. Vad tror ni? Jag skulle kunna satsa 50 spänn på detta.

• Padirac

Du kan swisha 50 spänn direkt. Rädda barnen eller barncancerfonden blir bra. . Klipp in en bild på kvittensen.

Dr Nail skrev 2025-06-07 20:55:24 följande:

Jag spår: Musk USAs nästa president. Vad tror ni? Jag skulle kunna satsa 50 spänn på detta.

!2th amendment - Såväl president som VP ska vara Natural born US citizen - Musk är född i sydafrika och är inte valbar till presidentämbetet

Det går troligtvis inte att ändra US constitution med nya tillägg till nästa presidentval - om nu inte Trump ser till att sitta fler perioder utan presidentval och korrupterar rättsväsende, kongress och omöjliggör för opositionen att skydda konstitutionen och fria val.
  • Anonym (C)

Sandlådefajten lär fortsätta. 

• Anonym (A)
    Anonym (C) skrev 2025-06-07 19:44:31 följande:
    Man hör vad Trumpen säger och hans inlägg på plattformen visas i bild.
    Alla lyssnar inte på vad han säger och skriver utan medias vidarebefodrande, nej
  • Anonym (A)
    Dr Nail skrev 2025-06-07 20:55:24 följande:

Inte omöjligt
  • Cheers
    Anonym (A) skrev 2025-06-07 22:26:40 följande:
    Inte omöjligt
    Romansen mellan de tu  har kraschat totalt. Det är uppenbart.

MAGA-folket älskar Trump och tar hans parti så klart. Det är kört för Elon i det politiska livet.

Musk har inte "blivit" galen utan har varit galen från start.

Blivande presidentkandidat? Aldrig. Han är för besynnerlig och knäpp för det. Vilket parti skulle han ställa upp för? Ett nytt tredje parti? Det är en non-starter och har alltid varit. 

Teslans framtid beror väl på om folk tycker att den är värd pengarna. Nazistämpeln kommer kanske  att blekna bort.

Festligt om han blir deporterad. Vilken kille Trump är skulle MAGA-folket tycka.
  • Snälla Killen

Egentligen ganska obehagligt hur så pass mäktiga personer har ett så naivt och rent av barnsligt sätt att hantera konflikter på.

Bådar inte väl när det dessutom är fler och fler s.k "ledare" inom samma kategori i andra länder världen över som även de är lika obegåvade får makten.

Men denna högerpopulistiska våg har ju pågått i ca 20 år nu och jag är faktiskt inte dugg förvånad över att det är detta som iblir resultatet, med tanke på deras retorik honom åren osv....

Det som är än mer oroande dock, är detta enbart är början, så det kommer att bli mkt värre innan det blir (förhoppningsvis) bättre igen. Dessa "ledare" är direkt farliga enligt mig.

Snäll? Definiera snälla...
  • Aniiee

Jag hade poppat popcorn om det inte hade varit för "inbördeskriget" mellan Los Angeles och ICE....

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Dr Nail
    Padirac skrev 2025-06-07 21:59:47 följande:

Du kan swisha 50 spänn direkt. Rädda barnen eller barncancerfonden blir bra. . Klipp in en bild på kvittensen.

!2th amendment - Såväl president som VP ska vara Natural born US citizen - Musk är född i sydafrika och är inte valbar till presidentämbetet

Det går troligtvis inte att ändra US constitution med nya tillägg till nästa presidentval - om nu inte Trump ser till att sitta fler perioder utan presidentval och korrupterar rättsväsende, kongress och omöjliggör för opositionen att skydda konstitutionen och fria val.
    Usch snälla inte Barncancer, kan jag swisha till Naturskyddsföreningen istället? Jag är solidarisk med deras kamp att bevara vissa grodarter. Men oavsett vi får vänta och se. Jag skulle iaf inte underskatta de mäktigas och rikas förmåga att göra om nån gammal bajskonstitution.
  • Cheers
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 01:24:22 följande:

Egentligen ganska obehagligt hur så pass mäktiga personer har ett så naivt och rent av barnsligt sätt att hantera konflikter på.

Bådar inte väl när det dessutom är fler och fler s.k "ledare" inom samma kategori i andra länder världen över som även de är lika obegåvade får makten.

Men denna högerpopulistiska våg har ju pågått i ca 20 år nu och jag är faktiskt inte dugg förvånad över att det är detta som iblir resultatet, med tanke på deras retorik honom åren osv....

Det som är än mer oroande dock, är detta enbart är början, så det kommer att bli mkt värre innan det blir (förhoppningsvis) bättre igen. Dessa "ledare" är direkt farliga enligt mig.

Kommer att tänka på den tidugare bilkungen Henry Ford som var en sällsynt läskig person och nazist också förtås. Usch.

Inget nytt med läskiga personer vid makten men de tycks yngla av sig just nu. 
  • Snälla Killen
    Cheers skrev 2025-06-08 09:12:16 följande:
    Kommer att tänka på den tidugare bilkungen Henry Ford som var en sällsynt läskig person och nazist också förtås. Usch.

Inget nytt med läskiga personer vid makten men de tycks yngla av sig just nu. 
    Ja men förhoppningsvis kanske folk lär sig någon gång att i en tid när samarbete behövs som mest, behövs det också ledare som kan samarbeta med andra till att börja med och vikten av att kunna rösta rätt i rätt tid.

Vi kan iaf glömma klimatmål och andra saker under överskådlig framtid som det ser ut just nu iaf. Men historien kommer att straffa dagens "ledare" stenhårt i framtiden 🙃

Putin har redan satt bollen i rullning så vi är egentligen i krig redan...
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Bezos)

Musk vill starta ett nytt parti för de där 80% i mitten. Enligt hans poll på x så ställde sig 80% positiva till det. Han tyckte det var ett tecken.

Jag tror att man kan åstadkomma vad som helst nästan om man har pengar. Musk har absolut en chans att bli president. 

• Anonym (C)
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 01:24:22 följande:

Skrämmande utveckling. 
  • Anonym (C)
    Aniiee skrev 2025-06-08 06:43:24 följande:

Jag hade poppat popcorn om det inte hade varit för "inbördeskriget" mellan Los Angeles och ICE....

Man undrar hur det kommer att sluta...
  • Aniiee
    Anonym (Bezos) skrev 2025-06-08 16:54:40 följande:

Musk vill starta ett nytt parti för de där 80% i mitten. Enligt hans poll på x så ställde sig 80% positiva till det. Han tyckte det var ett tecken.

Jag tror att man kan åstadkomma vad som helst nästan om man har pengar. Musk har absolut en chans att bli president. 

Inte utan att konstitutinen ändras först, och det är ingen intresserad av att göra. Förutom Trump, då, men hans intersse ligger i att häva two term-gränsen, inte att låta utlänningar bli president.
  • Anonym (Bezos)
    Aniiee skrev 2025-06-09 14:32:57 följande:
    Inte utan att konstitutinen ändras först, och det är ingen intresserad av att göra. Förutom Trump, då, men hans intersse ligger i att häva two term-gränsen, inte att låta utlänningar bli president.
    Svårt, men inte helt osannolikt. Det finns många i bestämmande roll som kan köpas, lyckas han på olika sätt köpa (via sk doneringar eller dylikt) i kombination med en oponionsbildning via sina sociala medier så kan han kanske lyckas. Första gången (och även ändra) så lyckades Trump vinna valet genom operation Alamo. Dvs manipulering via medier. Det är ju inte heller en hemlighet att om man planterar ett missnöje hos väljarna (efter att ha lyckas få en konstutionsåndring) så röstar de på den ledaren som är mest missnöjd. 

Gammal hederlig manipulation. Han har ju sin ai till hjälp som redan börjat manipulera.

The sky is the limit.
  • Aniiee
    Anonym (Bezos) skrev 2025-06-09 15:24:29 följande:
    Svårt, men inte helt osannolikt. Det finns många i bestämmande roll som kan köpas, lyckas han på olika sätt köpa (via sk doneringar eller dylikt) i kombination med en oponionsbildning via sina sociala medier så kan han kanske lyckas. Första gången (och även ändra) så lyckades Trump vinna valet genom operation Alamo. Dvs manipulering via medier. Det är ju inte heller en hemlighet att om man planterar ett missnöje hos väljarna (efter att ha lyckas få en konstutionsåndring) så röstar de på den ledaren som är mest missnöjd. 

Gammal hederlig manipulation. Han har ju sin ai till hjälp som redan börjat manipulera.

The sky is the limit.
    Det är viss skillnad på att köpa röster och ändra konsitutionen.....
  • Padirac

Unitary executive theory är en förändring av konstitutionen, och den är redan till viss del införd av Trump och för Trump

Aniiee skrev 2025-06-09 17:53:24 följande:
  • Anonym (Bezos)
    Aniiee skrev 2025-06-09 17:53:24 följande:
    Det är ju inte omöjligt. Då pratar jag om att få igenom en omröstning i senaten där de i bestämmande roll har möjlighet att först bli påverkade, lobbyism, media, "övertalning" i form av mutor. Schwarzenegger försökte sig på det men hade inte tillräckligt med kapital i ryggen. Lyckas Musk med det steget så står dörren i princip öppen för att bli folkvald. Det är ju ingen hemlighet att Trump köpte latinamerikaners (och svartas) röster vi betalda lobbyister och influenser. Dvs det han försöker göra i Grönlan, få det att se ut som att vissa grupper stöttar något de egentligen inte står för så att fler hakar på.

Ungefär som Steven Seagal gör för ryssen.
  • Anonym (Det är kuk i Donald!)
    Anonym (C) skrev 2025-06-08 17:46:23 följande:
    Man undrar hur det kommer att sluta...
    Donald kommer ge slöddren på nöten!
    Det är det jag alltid sagt, det är kuk i Donald.
Svar på tråden Fajten mellan Musk och Trump