Goneril skrev 2025-06-09 10:22:20 följande:
Mayyel, går inte att citera, men jag förstår att du anser frågan uttömd..Lång tid har uppenbarligen förflutit sedan din pappas dödsfall Huruvida frun älskade honom eller ej kan inte bedömas, men däremot är det bra om folk vet att klander mot ett testamente kan göras upp till sex ånader efter dödsfallet. Det som är så konstigt och lagstridigt här är att laglotten kunde testamenteras bort, det fattar jag inte. Nu talar du om det som fanns i lägenheten och man vet ju inte om där fanns dyra tavlor och orientaliska mattor till exempel eller bara enklare, billigare inredning typ IKEA. Hade det funnits några Lindström eller Zorn hade du väl agerat annorlunda.
Det fanns inget dyrt i deras lägenhet. Och har man sett sin egen far tyna bort på ett sjukhus under ett par månaders tid så är det inte arv och pengar man tänker på i första hand då döden slutligen gör sitt inträde. Det är först en tid efteråt då sorgen lagt sig något som tankarna smyger inpå en kring den rena orättvisa och försummande man utsatts för av både pappa och hennes agerande.
Men vi lämnar detta nu för jag vill inte prata mer om honom. Jag tog upp min far som exempel då tråden handlade om män med yngre flickvänner.
Jag är själv skeptisk till sådana relationer. Till viss del på grund av pappas relation till henne och många andra exempel utöver detta. Jag tror att det i majoriteten av fall handlar om två personer som utnyttjar varandra, snarare än att de skulle känna någon djupare kärlek och tillgivenhet.