• Anonym (Son)

Farsan har en yngre flickvän

Min pappa har passerat 60 år och  är ihop med en tjej på 32 år, Dom har varit i hop i ca 2 månader, Själv är jag hans utflyttade son två år äldre än henne,

Jag vet inte vad jag ska tycka om det, att pappa har en tjej i min ålder,
    Kan vara rädd vad folk ska tycka om det, hans och hennes vänner, även mina kompisar,
    Men sedan kan jag för farsan skulle tycka det är okej, lite sexigt veta pappa har ungdomlig tjej.

Vad tycker ni och har nån haft nån pappa som träffat nån yngre även bara nån kort period,och hur kändes det

• Svar på tråden Farsan har en yngre flickvän
  • Anonym (Nej)

Han är vuxen och hon är vuxen så jag ser inget fel i det. Jag ser dock skillnad på vuxen och vuxen. Man är iof vuxen när man är 18 men det är inte samma "nivå" av vuxen som en 30+ är. Så en 60 + en 18-åring är inte ok. En 60+-30åring känns däremot helt ok om jag ser till mig själv och mina mognadsstadier. Är 50+ nu så är fortfarande för ung för vissa men själv ser jag inte längre någon skillnad alls mellan 50-60 tex. 

• Anonym (Aron)
    Anonym (Son) skrev 2025-06-06 19:06:30 följande:

Hur länge träffades dom eller träffas dom än
    Är du i hennes ålder

De träffades för ca 2 år sen. Jag är äldre än henne 😡
    Pinsamt när farsan skaffar yngre tjej än man själv har. Min är 27 och jag är 30.
  • TL12

Japp 
    farsan är 83 och hon är 60 idag 
    jag är 53 

de träffades när jag var  typ 15 
    ja bara å räkna 

idag är det gifta å farsan dör snart 
    han har inte brytt sig mkt i sina egna barn eller barn barn 

gubbdjävel är allt jag har attt har å säga 
    han är en stor idiot!  

• Anonym (Son)
    Anonym (Aron) skrev 2025-06-07 00:37:31 följande:
    De träffades för ca 2 år sen. Jag är äldre än henne 😡
    Pinsamt när farsan skaffar yngre tjej än man själv har. Min är 27 och jag är 30.
    Har han sagt nån ting om hur dom träffades, menar om man har olika ålderskillnad så blir det nog svårare hitta folk i andra åldrar, Vad säger hon om att hon är yngre än dig och är tillsammans med din pappa
  • Anonym (Son)
    ragnvaldigur skrev 2025-06-06 20:29:09 följande:
    Så om två personer med 6 års skillnad är tillsammans så måste de göra slut?
    Och kvinnan är aldrig äcklig, bara mannen? jisses...

Men OT: Det är stor skillnad ja. Var nästan i samma sits en gång och det kändes lite skumt. Men tids nog så visar det sig om det är äkta eller inte. Tycker inte ålder bör hålla isär folk om de verkligen vill va med varann.
    Har du varit i liknande fall, var du äldre pappa
  • Anonym (Son)

Är det nån fler som kanske bara tillfälligt haft nån pappa med betydligt yngre tjej, eller har ni som är tjej varit i samma situation, varit den yngre tjej, Sedan vet jag inte om min pappa och hans flickvän är mer som bra vänner, menar han är ju över 60 år och sexlivet är nog bakom sig, men umgås kanske bara med varandra utan liggandet, Det är väll mest sanorlikt, så jag ska nog bara vara glad han träffat en vän även om hon är ung,

• Mayjel

Vad räknas som yngre i dina ögon TS?

Min pappa hade en 12 år yngre fru. Vet inte om hon någonsin älskade honom, tveksamt. 

När pappa låg för döden i cancer så gifte de om sig så att hon skulle få ärva hans tillgångar i första hand och jag (hans enda barn) fick ingenting i stort sett. Man har ju till följd inte fått den mest positiva syn på höga åldersskillnader hos par direkt. 

• Raggartjejen
    Anonym (Son) skrev 2025-06-08 13:19:53 följande:

Är det nån fler som kanske bara tillfälligt haft nån pappa med betydligt yngre tjej, eller har ni som är tjej varit i samma situation, varit den yngre tjej, Sedan vet jag inte om min pappa och hans flickvän är mer som bra vänner, menar han är ju över 60 år och sexlivet är nog bakom sig, men umgås kanske bara med varandra utan liggandet, Det är väll mest sanorlikt, så jag ska nog bara vara glad han träffat en vän även om hon är ung,

Ännu en sak som stämmer med den förra sonen = pappa som är över 60 år som inte har något sexliv.
    Har sexlivet någon övre gräns i ålder?
  • Goneril
    Mayjel skrev 2025-06-08 13:46:26 följande:

Min pappa hade en 12 år yngre fru. Vet inte om hon någonsin älskade honom, tveksamt. 

När pappa låg för döden i cancer så gifte de om sig så att hon skulle få ärva hans tillgångar i första hand och jag (hans enda barn) fick ingenting i stort sett. Man har ju till följd inte fått den mest positiva syn på höga åldersskillnader hos par direkt. 

Men fy! Om du är arvinge har du ju rätt till din laglott! Ärvdabalken 7:3! Nu vet jag inte hur längesen det var sen han dog, men hade det funnits en möjlighet skulle du ha klandrat testamentet. Låg för döden och skrev testamente! Var han tillräknelig? Nu är väl 12 års åldersskillnad inte så mycket, utan det jag skulle ha blivit upprörd över var den förlorade laglotten, det borde inte varit möjligt att testamentera bort den.
  • Tecum
    Raggartjejen skrev 2025-06-08 14:28:02 följande:
    Ännu en sak som stämmer med den förra sonen = pappa som är över 60 år som inte har något sexliv.
    Det låter misstänkt likt den tråd du tänker på... Och att påstå att man inte har något sexliv efter 60 är så pass dumt att såna påstående inte dyker upp så ofta.
  • Tecum
    Anonym (Fruktansvärt!) skrev 2025-06-07 00:18:24 följande:
    Man har inget gemensamt med någon som är så mycket yngre och det vittnar om en gubbsjuk man. Usch!!!
    Vad ska man säga om kvinnan då? Hon är myndig och väljer ju själv.
  • Mayjel
    Goneril skrev 2025-06-08 15:06:30 följande:
    Men fy! Om du är arvinge har du ju rätt till din laglott! Ärvdabalken 7:3! Nu vet jag inte hur längesen det var sen han dog, men hade det funnits en möjlighet skulle du ha klandrat testamentet. Låg för döden och skrev testamente! Var han tillräknelig? Nu är väl 12 års åldersskillnad inte så mycket, utan det jag skulle ha blivit upprörd över var den förlorade laglotten, det borde inte varit möjligt att testamentera bort den.
    Jag hade rätt till hälften av det som fanns kvar i deras lägenhet. De var skilda men valde att gifta om sig för att han skulle skriva över ägarskapet för sin bil på hennes mor, bl.a. 
    Men detta är lite off-topic och jag minns inte alla detaljer då detta var 15 år sen. Vi sätter punkt för den diskussionen.

Min poäng var att jag tror inte att det fanns någon riktig kärlek i fallet med min pappas yngre fru.
  • Meddelande borttaget
  • Goneril

Mayyel, går inte att citera, men jag förstår att du anser frågan uttömd..Lång tid har uppenbarligen förflutit sedan din pappas dödsfall  Huruvida frun älskade honom eller ej kan inte bedömas, men däremot är det bra om folk vet att klander mot ett testamente kan göras upp till sex ånader efter dödsfallet. Det som är så konstigt och lagstridigt här är att laglotten kunde testamenteras bort,  det fattar jag inte.                                                                                                                                     Nu talar du om det som fanns i lägenheten och man vet ju inte om där fanns dyra tavlor och orientaliska mattor till exempel eller bara enklare, billigare inredning typ IKEA. Hade det funnits några Lindström eller Zorn hade du väl agerat annorlunda.                     

• Mayjel
    Goneril skrev 2025-06-09 10:22:20 följande:

Mayyel, går inte att citera, men jag förstår att du anser frågan uttömd..Lång tid har uppenbarligen förflutit sedan din pappas dödsfall  Huruvida frun älskade honom eller ej kan inte bedömas, men däremot är det bra om folk vet att klander mot ett testamente kan göras upp till sex ånader efter dödsfallet. Det som är så konstigt och lagstridigt här är att laglotten kunde testamenteras bort,  det fattar jag inte.                                                                                                                                     Nu talar du om det som fanns i lägenheten och man vet ju inte om där fanns dyra tavlor och orientaliska mattor till exempel eller bara enklare, billigare inredning typ IKEA. Hade det funnits några Lindström eller Zorn hade du väl agerat annorlunda.                     

Det fanns inget dyrt i deras lägenhet. Och har man sett sin egen far tyna bort på ett sjukhus under ett par månaders tid så är det inte arv och pengar man tänker på i första hand då döden slutligen gör sitt inträde. Det är först en tid efteråt då sorgen lagt sig något som tankarna smyger inpå en kring den rena orättvisa och försummande man utsatts för av både pappa och hennes agerande.

Men vi lämnar detta nu för jag vill inte prata mer om honom. Jag tog upp min far som exempel då tråden handlade om män med yngre flickvänner.

Jag är själv skeptisk till sådana relationer. Till viss del på grund av pappas relation till henne och många andra exempel utöver detta. Jag tror att det i majoriteten av fall handlar om två personer som utnyttjar varandra, snarare än att de skulle känna någon djupare kärlek och tillgivenhet. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fruktansvärt!)
    Mayjel skrev 2025-06-08 13:46:26 följande:

Grundat på bara ett fall. Men det du nämner i sista stycket lär vara ganska vanligt tyvärr.
  • Miss Sunny
    Raggartjejen skrev 2025-06-08 14:28:02 följande:
    För män så, knappast för kvinnor
  • Mayjel
    Anonym (Fruktansvärt!) skrev 2025-06-15 12:41:26 följande:
    Grundat på bara ett fall. Men det du nämner i sista stycket lär vara ganska vanligt tyvärr.
    Jag har läst om fler fall än så, gold-digger är ett etablerat begrepp. Dock så är nämnda fall det enda jag upplevt inom min egen närmaste krets.
Svar på tråden Farsan har en yngre flickvän