Lurad. Kan inte komma överens om ekonomin.
Jag behöver råd. Har två barn ihop med min exman och vi kan inte komma överens om ekonomin kring barnen.
Jag litar inte på honom för när vi separerade såg jag att han tagit pengar (runt 100000 kr) utan min vetskap från barnens sparkonton där jag satt in pengar varje månad och där även min mamma gjort det.
Han har sen barnen fötts stått för barnförsäkringarna. Jag har stått för andra utgifter. Förra året krävde han att jag skulle betala hälften av försäkringarna. Jag sa att jag ville att vi delade på alla utgifter (försäkringarna, abonnemang och annat barnen behöver). Han gick inte med på det. Jag sa då att jag ville skriva ett avtal där han om jag betalade hälften av försäkringarna skulle dela en eventuell utbetalning med mig. Han skrev då ett avtal med villkor som jag inte kunde gå med på eftersom det handlade om att jag skulle förbinda mig att betala honom varje år.
Han har nu varit på mig igen och tjatat hur dålig jag är som inte betalat honom än. Erbjöd mig då att ta över en av försäkringarna. Han skrev då att han tänkte säga upp den, hånade mig och uttryckte att jag fick försöka fixa en egen om jag lyckades.
Det kändes onödigt eftersom skyddet blev sämre så jag förslog att vi kunde ses och jag kunde swisha halva årsavgiften till honom nu om han därefter förde över försäkringen. Han skrev då att han vägrade och att jag fick swisha först men att han sen direkt tänkte föra över försäkringen. Jag gjorde då det men försäkringen har inte förts över och han svarar inte på mina SMS trots att det gått flera dygn.
Hur ska jag agera? Vi har andra utgifter som han vägrar bidra med som mobil till barnen eller skolväskor. Känner mig så maktlös och är rädd för vad han ska hitta på.