Nybliven student bara sover och sover
Min frus äldsta dotter tog studenten härom veckan. Sedan dess har hon sovit precis hela dagarna och nätterna. Jag tror jag har sett till henne tre gånger på 9 dagar. Jag jobbar hemifrån fyra dagar i veckan, och huset är inte så stort, så det är inte som att jag bara inte märkt när hon varit vaken, och nu senaste dagarna har vi ju även haft avslutningar med de yngre barnen, med tillhörande grillkväll med kompisar osv. Men äldsta dottern ser man inte röken av, hon ligger i sin säng och sover.
Jag vet ärligt inte varför jag stör mig så, men det gör jag. Hon är 18 år och percis gått ut gymnasiet, hon ska inte ligga och lata sig, hon ska ut, jobba, festa, resa. Det stör mig kanske också att jag inte hört något om några som helst planer från hennes håll om framtiden. Det känns lite som att hon behöver dras ur sängen och få en spark i baken. Frugan säger dock bara "låt henne vila, hon har just avslutat 12 års studier."
Jag vet inte varför det känns som att jag måste trippa på tå för en nippertippa, den känslan har jag aldrig haft förut. Kanske för att jag ser den här sommaren som något annat än ett sommarlov för henne. Att det liksom är dags att växa upp. Hon kan inte hålla på som vanligt liksom.
Jag vet inte om det är mig, tjejen eller situationen det är fel på, och jag vet inte vad jag ska göra, så ge mig gärna tips och råd.