• Anonym (Va fan)

Är det bara jag?

Hej alla!

Tänkte kolla om jag kan få era åsikter kring detta. 

Jo det är så att min familj har en stuga som jag och min tjej ska åka till över midsommar. Vi har varit ett par nu i dryga 2 års tid. Under denna tiden pratade vi mycket om att flytta ihopp skaffa barn och allt sånt som man gör när man ska bilda en familj tillsammans. Hon nämnde några gånger att typ "ja sätt en ring på mitt finger så kör vi" och i november då så gjorde jag det. Vi har altså varit förlovade i lite mer än ett halvår. Men har situationen ändrats? Nej.

Vi började att planera att jag skulle flytta in till henne, då hennes ställe är större. Så hon var hemma hoss mig och hjälpte mig packa och vi flytta över allt jag hade. Och jag började bo där. Men sen omkring nyår får jag höra från henne att det går inte. Att hon nu känner sig instängd och att hon behöver mer utrymme. Så vi måste hitta nått större vilket inte är lätt. Så jag fick flytta ut igen. 

Och under den månaden hade vi 0 sex och nu har jag tur om det blir en gång i månaden.  Men efter utflykter så sågs vi ju fortfarande. Vi träffades varje dag och jag sov över lite då och då. Men efter ett tag tog även det stopp. Så i år altså från nyår har jag inte sovit tillsammans med min så kallade fästmö en ända natt. Och vi har haft sex 5 gånger. Detta har gjort mig irriterad och undrande.

Och nu till huvudsaken. Vi hade planerat att fira midsommar i vår stuga. Och åka direkt efter mitt jobb på torsdag så att vi kan komma ner snabbt och njuta hela helgen.

Men idag så skriver hon till mig att vi får åka på fredag istället för att hon ska på röntgen då. Alltså hon ska röntga sig kl 13.30 på midsommarafton. Jag sa att det inte kan stämma men hon säger att det då står så. Jag sa tillslut att vi kan åka dit tillsammans och sen åka ner direkt efterråt. Vilket hon tyckte lät bra, men att jag då ska få vänta i bilen. Jag protestera och sa att jag kan väll följa med upp och vänta i väntrummet. Att det kommer bli sjukt varmt i bilden mitt på dagen i solen på en parkering.

Och då börja det som verkligen får mig att undra.
    - Nej du får inte vara med på röntgen så vänta i bilen. Sa hon
    - Men det kommer vara skitvarmt jag kan väll bara vänta där uppe tills du är klar? Fråga jag
    - Nej det finns inga väntrum där jag ska bara skriva in mig och så kommer dom. Sa hon
    - Klart det finns nån stans att vänta på. Vad gör dom om någon är tidig eller om det tar lite extra tid med någon. Klart det måste finnas någonstans att vänta. Sa jag
    - Nej nej kom inte med det finns inga väntrum säger jag ju, vad är problemet sitt och vänta i bilen du får inte komma upp. Sa hon.
    - det var en konstig mottagning som inte har några stolar man kan vänta på. Sa jag.
    - Men vad är ditt problem du får inte komma upp hur jävla svårt är det att vänta i bilen. Sa hon

Och ja det var det. Vad fan är detta? Jag får tanken att hon bedrar mig, men är det bara jag? Detta är fan inte klokt. 

• Svar på tråden Är det bara jag?
  • Anonym (Kalle)

Jag hade sagt att eftersom jag inte får följa med så åker jag själv till stugan på torsdagen som planerat. 

Då ser du om hon kommer sedan eller stannar hemma. Stannar hon hemma så gör du slut. 

Det viktiga hör är att du tar kontrollen och är den som gör slut. Låt inte henne göra det. Det är viktigt för dig att du visar att du inte tolererar hennes beteende. 

• Jemp

Att hon inte vill ha med dig till läkaren får du ju bara acceptera. Hälsoproblem hon inte vill dela med sig av osv. Du kan ju ta en promenad istället. 

Däremot låter förhållandet kasst i övrigt, så där får du ju fundera kring om det finns nån ljusning eller om ni vill för olika saker för att ha en bra framtid ihop. 

• Anonym (Kalle)
    Anonym (d) skrev 2025-06-18 17:30:02 följande:
    Midsommar är ingen röd dag. Alla firar inte midsommar= inte så konstigt
    Och ändå så stänger många arbetsplatser. Konstigt va?
  • Anonym (V)
    Anonym skrev 2025-06-18 17:11:14 följande:

Respektera att hon inte vill ha sällskap ända in i sjukhuset.
    Du behöver inte sitta inuti bilen när du väntar. Parkera bilen och gå en promenad.

Håller med
  • Anonym (Va fan)
    Anonym (V) skrev 2025-06-18 17:35:54 följande:
    Håller med
    Nej som sagt det var ju inte det som var grejen. Hade hon inte velat ha sällskap så förstår jag inte varför hon inte säger det i så fall. Då hade jag inte undrat alls och gått med på det. Det är sättet hon lirar och vrider det för att få det till att det inte går
  • Anonym (Q)

Har du kollat vad det är för mottagning? Min spontana tanke var att hon ska göra abort eller gå och kolla sig för könssjukdomar. Oavsett så dumpa henne. Det där är inte din framtida fru. Vid det här laget slösar du bara din tid på henne. Tid som du skulle kunna lägga på att hitta den rätta.

• Tecum

Ni har egentligen ingen kärleksrelation, ni har inte sex, ni träffas bara när det passar henne, hon klarar inte att bo ihop med dig. Att ni skulle behöva något större är bara en bluff. 
    Hon är inte längre där, förbered för separation.

• Anonym (d)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-06-18 17:34:40 följande:
    Och ändå så stänger många arbetsplatser. Konstigt va?
    Ja, det är jättekonstigt att inte kunna inse att det finns arbetsplatser som inte stänger eller stänger tidigare men fortfarande har öppet på midsommar
  • Anonym (M)
    Anonym (Va fan) skrev 2025-06-18 17:15:36 följande:
    Nej tänker ju likadant vem har öppet och tar emot patienter mitt på midsommar. Det känns bara konstigt. Inget riktigt allvarligt alls igentligen. Hennes käke klickar och har gjort det ända sen jag träffade henne och även innan säger hon. Så att dom helt plötsligt altså idag då skulle kontakta henne om en tid på midsommar käns sjukt.
    Alla sjukhus har öppet, även på midsommar. Inte alls ovanligt att få dn röntgen tid kl 13.30, även om det råkar vara midsommarafton. 

Och varför ska du vänta I bilen? Ta promenad, vänta utanför bilen och respektera att hon inte vill ha sällskap upp. 
  • Anonym (Skevw)

Det är jätteunderligt att du misstänker att hon ska vara otrogen på en röntgenmottagning. Ditt sätt att tänka låter som en kontrollerande person. Hon vill antagligen inte ha dig väntande i rummet pga de kontrollerande vibbarna du skickar ut. 

Så ja, erat förhållande är på upphällningen. Det bästa du kan göra är att visa henne respekt och ge henne andrum. Hon ska inte behöva känna sig otrygg.

• Motherinlaw
    Anonym (Skevw) skrev 2025-06-18 18:07:45 följande:

Det är jätteunderligt att du misstänker att hon ska vara otrogen på en röntgenmottagning. Ditt sätt att tänka låter som en kontrollerande person. Hon vill antagligen inte ha dig väntande i rummet pga de kontrollerande vibbarna du skickar ut. 

Så ja, erat förhållande är på upphällningen. Det bästa du kan göra är att visa henne respekt och ge henne andrum. Hon ska inte behöva känna sig otrygg.

Det är inte alls underligt jag hade också misstänkt de med tanke på hur ts beskriver situationen. 
  • Anonym (Vården är konstig)

Min mamma har just varit på magnetröntgen midsommardagen kl 7.30.
    Hon trodde de skojade först, det kom bara ett sms ett par dagar innan.

Det går väl an att skicka sånt till en pensionär, men vilken jobbande Svensson som kanske är bortrest på midsommar eller bara har festat för mycket skulle hörsamma en sån kallelse?

Jag hade då inte vågat slå vad om att någon skulle dyka upp den tiden om man inte i alla fall har fått tag i dem på telefon och de går med på att komma.

• Anonym (A)

Hur gick det? Följde du med och skjutsade henne till Röntgen?

• Anonym (Skevw)
    Motherinlaw skrev 2025-06-23 02:33:04 följande:
    Det är inte alls underligt jag hade också misstänkt de med tanke på hur ts beskriver situationen. 
    Du kan inte mena allvar. Man måste vara ganska paranoid för att misstänka att ens partner är otrogen på en läkarmottagning. Vaddå, släpper han inte henne ur sikte en endaste sekund så hon kan ha sex någon annanstans vid något annat tillfälle?

Jag tror att hon vill sätta punkt för hans kontrollerande sätt och läkarmottagningen råkade bara bli ett föremål för henne att testa detta. Blev en slags principsak helt enkelt.
  • Anonym (Big dick)
    Anonym (Skevw) skrev 2025-06-23 15:23:02 följande:
    Du kan inte mena allvar. Man måste vara ganska paranoid för att misstänka att ens partner är otrogen på en läkarmottagning. Vaddå, släpper han inte henne ur sikte en endaste sekund så hon kan ha sex någon annanstans vid något annat tillfälle?

Jag tror att hon vill sätta punkt för hans kontrollerande sätt och läkarmottagningen råkade bara bli ett föremål för henne att testa detta. Blev en slags principsak helt enkelt.
    Han är inte kontrollerande han är orolig vilket är rimligt med tanke på hennes skeva sätt. Folk knullar för tusan överallt så varför inte på en mottagning och vad är de som säger att hon ens ska dit. 
  • Anonym (Skevw)
    Anonym (Big dick) skrev 2025-06-24 03:13:26 följande:
    Han är inte kontrollerande han är orolig vilket är rimligt med tanke på hennes skeva sätt. Folk knullar för tusan överallt så varför inte på en mottagning och vad är de som säger att hon ens ska dit. 
    För att han ska ge henne skjuts kanske?
    Ts är kontrollerande. Om någon säger nej så accepterar man det. Ts ställer nosiga frågor och hon känner att det är nog. Han behöver lära sig att acceptera hennes vilja och självständighet.
  • Anonym (Big dick)
    Anonym (Skevw) skrev 2025-06-24 03:55:18 följande:
    För att han ska ge henne skjuts kanske?
    Ts är kontrollerande. Om någon säger nej så accepterar man det. Ts ställer nosiga frågor och hon känner att det är nog. Han behöver lära sig att acceptera hennes vilja och självständighet.
    Hon behöver lära sig att vara tydlig annars blir det jävligt konstigt. 
  • Anonym (Skevw)
    Anonym (Big dick) skrev 2025-06-27 19:30:50 följande:
    Hon behöver lära sig att vara tydlig annars blir det jävligt konstigt. 
    Behöver hon lära sig veta hut? Som jag förstår så vill hon inte att han ska komma in. Ts tjatar.
Svar på tråden Är det bara jag?