• Anonym (Anna)

Hur få pengarna tillbaka?

Handlade tidigare idag och personen bakom mig smög in sitt bland mitt och jag märkte det inte förrän jag checkade kvittot (en vana innan jag går). Jag sa till, men personen i kassan vägrade återbetala eftersom tjuven redan dragit med varorna i fråga.

• Svar på tråden Hur få pengarna tillbaka?
  • Jimmy75
    Anonym (I ex love you) skrev 2025-06-21 18:37:22 följande:
    Märkligt. Har hört talas om många olika sätt att stjäla varor i butik på, men inte detta.
    Var du väldig stressad när det hände?
    Hur såg han ut?
    Har det över huvud taget någon betydelse hur personen såg ut? Ska du ut och leta efter personen???
  • EpicF
    Anonym (123456) skrev 2025-06-21 15:52:45 följande:
    Det var du som valde att börja diskutera det med mig så då svarar jag dig och ingen annan. Och det är fortfarande helt irrelevant för mina inlägg. Det är alltså inte sant att påstå att stölden skedde från affären i någon rapport då varorna ägdes av TS när de stals. Det var sammanhanget jag svarade på från början. Det var vad mina inlägg handlade om.
    Jag har inte valt att diskutera det med något, eftersom scenariot inte existerar. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Hut, hyfs och hållning) skrev 2025-06-21 15:34:04 följande:

1. Man låter inte barn använda sina kort.

2. Man har koll på sin skit.

TS, du har mest dig själv att skylla och banken borde ta tillbaka ditt kort om du lämnar ut det till en annan person, barn eller ej.

Jag hade koll på MITT. Jag visste inte att jag betalat för de sakerna och såg det alltså inte som konstigt att personen tog det.

Mitt barn stod någon meter ifrån mig och betalade med telefonen på min uppmaning. Tror knappast banken skulle göra någon grej av det. Det är inte betalmetoden som skapat några problem.

Hur har jag mig själv att skylla, att någon stal ifrån mig?
  • Jimmy75
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-21 19:26:23 följande:
    Jag hade koll på MITT. Jag visste inte att jag betalat för de sakerna och såg det alltså inte som konstigt att personen tog det.

Mitt barn stod någon meter ifrån mig och betalade med telefonen på min uppmaning. Tror knappast banken skulle göra någon grej av det. Det är inte betalmetoden som skapat några problem.

Men om vi vänder på det då....vem är det som har brustit eller gjort något fel i den här situationen enligt dig....förutom den som lurade till sig så att du betalade för hens varor?
  • Anonym (123456)
    EpicF skrev 2025-06-21 19:18:08 följande:
    Jag har inte valt att diskutera det med något, eftersom scenariot inte existerar. 
    Det var du som drog upp det till mig i en tråd för diskuterande så då svarar jag dig. Och det var helt irrelevant för mina inlägg.
  • Anonym (Sofie)

TS, har du fått tag på butikschefen eller någon annan ansvarig än?

• EpicF
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-21 19:26:23 följande:

Du har inte uppmärksamma på vilka varor kassörskan scannade in. Det har du dig själv att skylla. Men förhoppning så har du lärt din läxa. 
  • Anonym (I ex love you)
    Jimmy75 skrev 2025-06-21 19:06:18 följande:
    Har det över huvud taget någon betydelse hur personen såg ut? Ska du ut och leta efter personen???
    Jag tänker ge den jäveln på nöten. Kan bara inte begripa hur detta gicvk till. Han smyger in sina varor bland andras och slipper betala, tar sedan sina saker och drar.
  • Anonym (Anna)
    Jimmy75 skrev 2025-06-21 19:41:22 följande:
    Men om vi vänder på det då....vem är det som har brustit eller gjort något fel i den här situationen enligt dig....förutom den som lurade till sig så att du betalade för hens varor?
    Tjuven, sen kan jag tycka att den i kassan borde ha reagerat på att någon lägger in saker med någon annans, men det är en annan sak.
  • Jimmy75
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-21 23:45:07 följande:
    Tjuven, sen kan jag tycka att den i kassan borde ha reagerat på att någon lägger in saker med någon annans, men det är en annan sak.
    Men det är ju jättesvårt för den som sitter i kassan att hålla koll. Du beskriver ju en situation där du inte ens själv hade 100 koll på hela läget och vad som scannades. Medan jag som nämnt tidigare har full förståelse för hur en sån där situation kan vara med små barn, så är det ju fortfarande du i första hand som behöver ha kollen. Sedan är det för jävligt det den andre personen gör och surt att det blev som det blev.
  • EpicF
    Varför ska de reagera på att varar läggs på bandet? 

Så länge det inte läggs en skiljepinne så ser inte kassören något märkligt. 
  • Anonym (Kol)
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-19 17:56:19 följande:
    Hur få pengarna tillbaka?

Handlade tidigare idag och personen bakom mig smög in sitt bland mitt och jag märkte det inte förrän jag checkade kvittot (en vana innan jag går). Jag sa till, men personen i kassan vägrade återbetala eftersom tjuven redan dragit med varorna i fråga.

Bara att acceptera att man blivit blåst, lära sig och undvika att det sker igen. Var tacksam att du fick kunskapen relativt billigt.
  • Anonym (Anna)
    EpicF skrev 2025-06-22 00:32:03 följande:
    Varför ska de reagera på att varar läggs på bandet? 

Så länge det inte läggs en skiljepinne så ser inte kassören något märkligt. 
    Det låg såklart en, men personen måste ha flyttat den.
  • Anonym (Sofie)
    Har du varit i kontakt med butiken, nu i efterhand, och hört vad de tycker om saken?
  • EpicF
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-22 06:34:26 följande:
    Och det är ditt ansvar att se till att kassörskan enbart scannar in dina varor. Vilket förhoppningsvis nu har lärt dig. 
  • Anonym (I ex love you)
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-22 06:34:26 följande:
    mÅSTE HA VARIT EN VÄLDIGT Skicklig tjuv som kunnat göra detta.
Svar på tråden Hur få pengarna tillbaka?