• Anonym (Varför? :()

Jag vet att 29-åringen har sex med 17-åriga tjejen

GUBBSJUKA, ÄCKEL!

På mitt, så har det börjat en ny kille. Han är 29 år. En kväll så var han och 17 åringen den som skulle stänga (vill inte nämna vad det är för jobb).

Och dessa började där ha sex uppe på kontoret och därefter blivit KK.

Detta har kommit fram genom att jag och 17-åriga tjejen hade rast och pratade med varandra.

Jag blev så äcklad. Varför har man sex med en 17-åring, när man själv är 29 år?!

Att lagen inte kan ändras!

Dessa är också KK. SÅ det är inget infall ifrån hans sida. USCH!

• Svar på tråden Jag vet att 29-åringen har sex med 17-åriga tjejen
  • klyban
    Anonym (Varför? :() skrev 2025-06-29 08:30:54 följande:
    FINNS BRA ANLEDNINGAR TILL VARFÖR MAN INTE SKA HA SEX MED FJORTONÅRINGAR. DET ÄR EXAKT SAMMA SAK I DETTA FALL! BARA ATT LAGEN TILLÅTER EN ATT HA SEX MED 17 ÅRING. 

MEN!

DET ÄR ÄCKLIGT!

Enda anledningen till man inte ska ha sex med 14åringar är för att det är olagligt enligt lagen.
    Som 17år så är det inte alls samma eller ens nära.

Men inser att du är väldigt avundsjuk på att de har fina och trevliga stunder tillsammans.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Varför? :() skrev 2025-06-29 08:30:54 följande:
    FINNS BRA ANLEDNINGAR TILL VARFÖR MAN INTE SKA HA SEX MED FJORTONÅRINGAR. DET ÄR EXAKT SAMMA SAK I DETTA FALL! BARA ATT LAGEN TILLÅTER EN ATT HA SEX MED 17 ÅRING. 

MEN!

DET ÄR ÄCKLIGT!

Inte det minsta äckligt.

För varför tror du de har sex om och om igen för?

För att det är äckligt? :lol::lol::lol::lol: 

Anonym (tonårsförälder) skrev 2025-06-29 11:59:33 följande:

Om han på något sätt har ett övertag och hon hamnar i en pressad situation då är det fel, dvs att hon hamnar i underläge med en kollega och inte riktigt vill men är i ett utsatt läge är det givetvis helt fel.
    Dvs han har en maktposition som hennes chef som skulle kunna påverka hennes jobb eller liknande. 

Är hon lika mycket med på det och inte är i underläge är det deras sak även om 
    det är ganska så lätt att en så ung tjej hamnar i underläge men hon kanske upplever honom som spännande.

Sen är dom bara KK av en anledning. En 17 årig gymnasietjej som bor hemma är inte vuxen ännu, en 29 åring som som varit vuxen ett bra tag och bott själv och tagit hand om sig själv och jobbar då är 12 år mycket.
    Stor skillnad på 17 och 29, och t ex 24 och 36.
    Åren efter gymnasiet gör stor skillnad, man pluggar vidare eller jobbar och flyttar hemifrån och lär sig ta ansvar och blir vuxen.
    Men det gäller de flesta, givetvis finns det mogna 17 åringar och omogna 29 åringar. 

Men om bägge vill ha sex är det deras sak att bestämma.
    Men visst skulle de flesta föräldrar tycka att det är stor åldersskillnad och undra hur maktsituationen var mellan dom.

Min tonårsdotter och hennes kompisar liksom syskondöttrar tycker att 30 åringar är "gubbar" alltså inte gubbar egentligen men kallar dom det i sammanhang när det gäller  tex snygga killar eller bli ihop med någon.

Det kan ju vara tvärtom också, och att det är hon som är den som pressar och är i maktposition.

Jag kan inte finna något om chef, kan du visa vart det står att det är så?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Dragningen)
    klyban skrev 2025-06-29 13:07:39 följande:

Enda anledningen till man inte ska ha sex med 14åringar är för att det är olagligt enligt lagen.
    Som 17år så är det inte alls samma eller ens nära.

Men inser att du är väldigt avundsjuk på att de har fina och trevliga stunder tillsammans.

Att ens ha dragning till dem som fortfarande är i tonåren och inte ens myndiga, är illavarslande nog. Varje normal förälder hade blivit vansinnig om deras tonåriga dotter blev nyttjad av någon så mycket äldre.
  • Anonym (Vem bestämmer)
    Anonym (Dragningen) skrev 2025-06-29 13:19:45 följande:
    Att ens ha dragning till dem som fortfarande är i tonåren och inte ens myndiga, är illavarslande nog. Varje normal förälder hade blivit vansinnig om deras tonåriga dotter blev nyttjad av någon så mycket äldre.

Läste du Ellis inlägg från 12:43 idag? Det hon beskriver var inte någon form av utnyttjande....och om man vill läsa in utnyttjande där så var det ömsesidigt. Vilken rätt har vi att passera dom över den här 17-åringen och 29-åringen? På vilka grunder - jag är helt seriös nu.

Jag saknar inte åsikter i frågan, men det är liksom inte mina åsikter som räknas, eller någon annans här.

• Anonym (Dragningen)
    Anonym (Vem bestämmer) skrev 2025-06-29 13:25:54 följande:

Läste du Ellis inlägg från 12:43 idag? Det hon beskriver var inte någon form av utnyttjande....och om man vill läsa in utnyttjande där så var det ömsesidigt. Vilken rätt har vi att passera dom över den här 17-åringen och 29-åringen? På vilka grunder - jag är helt seriös nu.

Jag saknar inte åsikter i frågan, men det är liksom inte mina åsikter som räknas, eller någon annans här.

Det handlar i 9 fall av 10 om utnyttjandesituation, där mannen aktivt söker sig till mycket yngre, även om man ofta försöker få det att se ut som något annat. Blir så trött på alla män som sitter och försvarar sånt här. Ja, det är subjektivt men jag har rätt att reagera.
  • Anonym (m)
    Anonym (Dragningen) skrev 2025-06-29 13:30:01 följande:
    Det handlar i 9 fall av 10 om utnyttjandesituation, där mannen aktivt söker sig till mycket yngre, även om man ofta försöker få det att se ut som något annat. Blir så trött på alla män som sitter och försvarar sånt här. Ja, det är subjektivt men jag har rätt att reagera.
    Jasså handlar det om 9 fall av 10? Hur har du kartlagt detta?
  • Anonym (Varför? :()

Lust att gå till team leader och prata att dessa haft sex på kontoret!

Team leadern är lika gammal som mig! Vi är 33 år!

Hade han varit så himla sugen på sex, så hade man väl märkt det. Jag förstår att man inte flörtar med team leadern/chefen, men en kollega som är i alla fall lika gammal som han och dessutom är vuxen.

Vad är det han ser hos en 17-åring tjej egentligen?

• klyban
    Anonym (Dragningen) skrev 2025-06-29 13:19:45 följande:

Hon är redan myndig över sitt kön :whoco5: 

Och en  normala förälder väljer inte partner åt sina barn, och som en annan lämnar man över detta ansvar helt och hållet till "barnet" och pga det är deras förhållande inte mitt :whoco5: 

Anonym (Dragningen) skrev 2025-06-29 13:30:01 följande:

Mer intressant är hur du dömer utan bry dig om något alls.

Och varför ska inte hon få välja vilken kuk hon vill ha för.

Blir alltid komiskt när äldre ska bestämma över de yngre och hur de har sex och med vem.
    Tragiskt är ett ord som poppar upp omgående.

Och personligen så försvarar jag inget mer än att det är deras rätt att göra som de vill.
    Men de tär här hybrisen kommer in och irrelevanta människor ska helt plötsligt bestämma.

Som sagt vad tragiskt.

Anonym (m) skrev 2025-06-29 13:35:16 följande:
    Jasså handlar det om 9 fall av 10? Hur har du kartlagt detta?

Det är draget ur en del där bak är min gissning.

Men komiskt nog är just utnyttja andra för sex något som är vanligt, dock ofta är man två som utnyttjar den andra.
    Och som då är positivt, dock tror jag inte på 9 av 10, för det är bara nonsens och som gavs för ge kredd till konstigheterna hen skriver.

• Anonym (tonårsförälder)
    klyban skrev 2025-06-29 13:08:17 följande:

Anonym (tonårsförälder) skrev 2025-06-29 11:59:33 följande:

Om han på något sätt har ett övertag och hon hamnar i en pressad situation då är det fel, dvs att hon hamnar i underläge med en kollega och inte riktigt vill men är i ett utsatt läge är det givetvis helt fel.
    Dvs han har en maktposition som hennes chef som skulle kunna påverka hennes jobb eller liknande. 

Är hon lika mycket med på det och inte är i underläge är det deras sak även om 
    det är ganska så lätt att en så ung tjej hamnar i underläge men hon kanske upplever honom som spännande.

Sen är dom bara KK av en anledning. En 17 årig gymnasietjej som bor hemma är inte vuxen ännu, en 29 åring som som varit vuxen ett bra tag och bott själv och tagit hand om sig själv och jobbar då är 12 år mycket.
    Stor skillnad på 17 och 29, och t ex 24 och 36.
    Åren efter gymnasiet gör stor skillnad, man pluggar vidare eller jobbar och flyttar hemifrån och lär sig ta ansvar och blir vuxen.
    Men det gäller de flesta, givetvis finns det mogna 17 åringar och omogna 29 åringar. 

Men om bägge vill ha sex är det deras sak att bestämma.
    Men visst skulle de flesta föräldrar tycka att det är stor åldersskillnad och undra hur maktsituationen var mellan dom.

Min tonårsdotter och hennes kompisar liksom syskondöttrar tycker att 30 åringar är "gubbar" alltså inte gubbar egentligen men kallar dom det i sammanhang när det gäller  tex snygga killar eller bli ihop med någon.

Det kan ju vara tvärtom också, och att det är hon som är den som pressar och är i maktposition.

Jag kan inte finna något om chef, kan du visa vart det står att det är så?

Nu tro jag att du läste för fort det jag skrev om chef.
  • Anonym (jaja)

Jag var 17 när jag träffade min sambo, han var 28. Vi var dock inte så dumma att vi knullade på jobbet, för det fanns diverse frigida ragator som inte hade vett att hålla näsan utanför andras liv.

Så länge hon inte står i beroendeställning till hon får de göra vad de vill. Så det så.

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Trams) skrev 2025-06-29 08:08:21 följande:

Vem är du som tar dig rätten att döma denna man? Han är precis lika fri som du att välja sexuella partners. Att du sen väljer att bara döma mannen, hur tänker du då? Att denna 17åriga kvinna är ett offer, att hon inte haft något val, att hon gör det mot sin vilja? Hon är också fri att välja sina partners. 12års skillnad är inte ens något man höjer på ögonbrynen åt. Däremot är hon så pass ung att jag kan tänka mig att det inte kommer bli ett seriöst förhållande, men om de nu enligt tjejen är KK så ser de uppenbarligen varandra som sina sommarkatter, sluta döma andra och gör nått vettigt med ditt liv istället.

Flicka, inte kvinna!!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Dragningen)
    Anonym (jaja) skrev 2025-06-29 18:22:33 följande:

Jag var 17 när jag träffade min sambo, han var 28. Vi var dock inte så dumma att vi knullade på jobbet, för det fanns diverse frigida ragator som inte hade vett att hålla näsan utanför andras liv.

Så länge hon inte står i beroendeställning till hon får de göra vad de vill. Så det så.

"Frigida ragato"? Kanske snarare omtänksamma äldre kvinnor som tyckte att du som var så ung skulle välja en kille runt din egen ålder, för att slippa bli besviken sedan.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (avundsjuk?)

Det är ju du själv som är osund i detta ... Varför bryr du dig ens? Fullt normalt med någon som är 29 och vill ligga med någon som är 17. Lagligt också. Det är inte din sak att döma.

• klyban
    Anonym (tonårsförälder) skrev 2025-06-29 18:17:04 följande:
    Nu tro jag att du läste för fort det jag skrev om chef.
    Kanske det, men det är bra att det är utrett att detta förhållande inte har en chef som parameter i förhållandet och "beroendeställning".
    Anonym (jaja) skrev 2025-06-29 18:22:33 följande:

Inget jag sett är en sak, så bara antar ingen sådan finns.

Det mest intressant är att vi har mer än en som säger hon inte är myndig, men det är ju hon och över det som har betydelse och att hon är just myndig över sitt kön.

Dock är det oerhört fascinerande och se andra vill bestämma över henne och hennes kön, och en del sparar inte på krutet och berätta hur hemska de är och så vidare...
    Väldigt5 svårt och greppa detta, och en sak som kommer tillbaka hela tiden är just att det är av avundsjuka.
    Men förstår inte varför de skulle vara avundsjuka heller, finns liksom ingen logik alls.

Och sen dra fram föräldrar kortet är lite komiskt också, men inser det är en del som försöker inbilla sig de bestämmer över sina barns kön.
    Undrar hur man får en så elak tanke att man tror det är okey.

Svar på tråden Jag vet att 29-åringen har sex med 17-åriga tjejen